Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Status å ha Bærum skilter ?


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at det er veldig status å ha Bærum skilter, som BD, BP, BR..osv

De skal jo være veldig fine på det i bærum, hehe.

Pappa har kjøpt ny bil, og han kjenner en som driver bilbutikk i det området.

Så han fikk BR skilter :)

Det står at bilen vil øke i pris når du skal selge den.

 

Hva syns dere som har sånn skilt?

Snobbete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En jeg hørte om hadde kjøpt bruktbil. Han måtte heve kjøpet da kona så at det ikke var Bx-skilt! Hørt på maken. Jeg kjenner også noen i Oslo som har kjøpt BMWn sin i Bærum for å få skilter derfra.

 

De fleste bryr seg heldigvis ikke om slikt i det hele tatt, men det er jo ekstra "stilig" om det passer. For eks en original Audi Quattro med UR-skilter (ekte UR-Quattro). Eller en skikkelig problembil med UF-skilter :grin:

Lenke til kommentar

Det er åpenbart det, mener og huske at pågangen for Statens vegvesen i Bærum var så stor at de måtte prioritere folk som hadde bostedsadresse i området og ikke alle andre tullinger som på død og liv skulle ha disse gjeve skilten uten og noengang ha satt sine ben i Bærum.

Lenke til kommentar

Mange er utrolig jålete når det gjelder bil. Naboen min er en av dem. Han har BMW med Bærum skilter selvom vi bor langt unna. Selv er jeg ikke spesiellt opptatt av bilskilter, og har skilter fra der jeg bor.

 

Bare det faktum at jeg kjører Skoda er kanskje en indikasjon av at jeg ikke er spesiellt opptatt av hva andre mener om bilen min. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror en av grunnene til at det er så mange BMW med Bx-skilter er på grunn av Tronrud bil. Tronrud er vel en av Norges beste på BMW, og folk pleier å kjøpe gjennom firmaet selv om de ikke bor i nærheten.

 

De har jo riktig nok avdelinger rundt om kring, men jeg ville tippe at Tronrud Bil Asker & Bærum har litt av skylden for den høye konsentrasjoner av Bx-registrerte BMW i landet.

Lenke til kommentar

Hvor mange går rundt og tenker på at du har skilter fra Bærum uansett?.... Kommer med en Mercedes eller BMW til halv mill, og skal ha Bærum skilter fordi det er status??... TULLINGER!!

 

Vi har BC, er ikke det Follo? :tease:

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar

Til trådstarter, nei, bilen din blir ikke verdt en krone mer om du har bærumskilter. Så lenge at det ikke dukker opp en som absolutt vil ha bil med bærumskilter... men det samme gjelds jo om det er en som absolutt vil ha bil med KT skilter, så det går opp i opp. Men i utgangspunktet er bilen din like verdiløs med eller uten bærumskilter.

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Hvor i all verden står det at bilen vil øke i pris når du skal selge den, dersom den har Bærum-skilter? Tror det er noen som har vært litt lurendreier her... :D

 

Hvilke bokstaver som står på skiltet, spiller jo absolutt 0, nix, nada rolle ved et bilkjøp! Kanskje med unntak om det er personlige skilter, som "ASSMAN" da... :D

 

Nei, det er nok BILEN som avgjør prisen, og ikke hvilke bokstaver som står på skiltet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...