Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Status å ha Bærum skilter ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skulle gjerne hatt en lada med BA. skilter siden produksjons nr til en Lada er fex BA3 2101-15 og 1117-19 og 2121+2131, og jeg har en BA32106 skulle gjerne hatt de skiltene. Ellers så syns jeg HB og spessielt HF er mer stas en

BP :p skilter. Men syns det er arti siden bilen til bror min har RH skilter og jeg har RE :) (Rass Høl og REtro :) (95og79 modd :)

Endret av ladapower
Lenke til kommentar
Høyremannen Friele har vel muligens problemer med å kjøre rundt med SU-skilter. UH hadde vel gjort seg bedre, nå som man ikke kan få H-skilter lenger.

8858013[/snapback]

 

 

Kan man ikke??

 

Det er bare å skaffe seg en bil med ca 30 år på baken det, så kan du få H-skilt.

 

(H-skilt er forresten fra Telemark)

Lenke til kommentar
Det er jo noen bokstavkombinasjoner ingen vil ha. Bergen fikk lov til å hoppe over SS og gikk direkte fra SR til ST, med begrunnelsen at "ingen" ville ha registrert bilen sin i Bergen om de hadde måttet bruke SS.

8858085[/snapback]

 

I Skien hopper de også over en kombinasjon àla krigsassosiasjoner, nemlig: NS

Lenke til kommentar

Utan at eg har noko kjelder på det så trur eg grunnen for denne statusen ligger lengre bak i tida og gjeld berre bruktbiler

 

Bærum har alltid vore eit "rikt" område, dermed hadde bileigarane der råd til å ta merkeverkstad-servicene og bruke originale deler.

Gjennom dette så var ein bruktbil frå Bærum meir verd då den var i bedre stand enn biler frå andre deler av området.

 

Veit at ein del kompiser i ungdomstida fekk tak i Opel Asconaer frå Bærum då dei var godt vedlikeholdt og lite kjørt.

 

 

OT: SS-skiltet den blei vel galant hoppa over i Hordaland, med untak av MC-registeringene, der har eg sett SS-skilt (80-talet)

Lenke til kommentar

Kan ikke fatte å begripe hvorfor Bærumsskilter skal bety så mye ved et event. videresalg.

Synet folk flest har av folk derfra er at de er mamma og pappagutter/jenter som ikke greier noe som helst selv, og at de kler seg som de er av en tvilsom seksuell karakter.

 

Kjenner selv bare 8-9 personer fra Børum, men må si den generelle oppfattelsen folk har av de folkene er mer eller mindre "spot on" :)

Lenke til kommentar
skulle gjerne hatt en lada med BA. skilter siden produksjons nr til en Lada er fex BA3 2101-15 og 1117-19 og 2121+2131, og jeg har en BA32106 skulle gjerne hatt de skiltene

8863078[/snapback]

 

 

"BA3" er "VAZ" i kyrilliske bokstaver. Betyr noe sånt som Volga Bilfabrikk.

 

Men jo, hadde vært stas

Lenke til kommentar

Hvor sær er egentlig vegvesenet på å gi ut skilter man selv har lyst på? F. eks. om ladapower går å spør om han kan få reg. nr. BA32106, så er vel ikke det noe mer stress enn å gi ham et nytt tilfeldig nummer?

 

Edit: Riktig tegnsetting er en dyd ...

Endret av OML
Lenke til kommentar
Hva starter Oslo skilt med? O...? :ph34r:

8862252[/snapback]

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Norske_bilskilt

8862716[/snapback]

Kan i beste fall kalles mangelfull den artikkelen. Hvor er prøveskilter (hvit på rød bakgrunn) og rallyskilter (hvit på sort bakgrunn) f.eks?

8865520[/snapback]

Det er vell disse to du prater om?

Sort bakgrunn, gul skrift

For biler, lastebiler, busser og lignende som betaler avgift for å kjøre på offentlige veier. [...]

 

Rød bakgrunn, sort skrift

Midlertidige skilt. Denne typen skilt brukes ofte av bilforhandlere på biler som brukes til prøvekjøring.  [...]

Begge disse er jo nevnt i den artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...