Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på en 2 og 3-veis høyttaler?

9083496[/snapback]

 

2-veis er bygget opp av to elementer. Et for de høye frekvensene, og et for de lave.

 

3-veis har tre elementer, for lave, middels, og høye frekvenser.

 

(innlegg nedenfor greier ut og retter litt opp)

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Hvorfor har noen mørke fra uland navler som er som en stor klump utover? Hva gjør at den blir sånn?

9083091[/snapback]

 

 

går ut ifra at navlestrengen blir kuttet slik fra fødselen av. en kompis har litt utovernavle, og han er norsk som bare det. Hos han ble den ihvertfall kuttet slik.

Lenke til kommentar

Ja. Det angir egentlig bare hvor mange delinger av spekteret det er. Det kan være 2 elementer som tar seg av den dypeste delen, en til mid og en til diskant, men det vil fortsatt være en tre-veis høyttaler.

 

(Så det jeg sa ovenfor var ikke heeeelt korrekt).

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Studielån...hvordan fungerer det?

9083473[/snapback]

Du bestemmer deg for at du ønsker hele beløpet. Så sender du søknaden, og når du har betalt semesteravgift, ikke før, tikker første utbetaling inn på konto. Til å begynne med er alt å betrakte som lån til du har bestått og tatt poeng, først da blir noe omgjort til stipend.

 

Selv maksimalt antall studiepoeng levner deg en god del å betale tilbake etter endt utdannelse. Med jobbutsiktene man gjerne har som ansatt i kunnskapsbedriften Norge A/S er det ikke fritt for at du i årene som kommer skal få mange kosestunder i nettbanken med gule blanketter fra kassa.

 

Det er nå du får bruk for utdannelsen din; det du har igjen etter at du har glemt det du har lært har forhåpentligvis gitt deg nok åndelig ballast til å være raus mot nabo Jensen, stakkars, som tok yrkesfag og ikke har de samme utfoldelsesmulighetene som deg. Han er like mye verdt selv om han aldri trenger å slite med en eneste regning i hele sitt liv.

Lenke til kommentar

Når man skal fly, og det er snakk om kort tid. Feks at jeg vil fra Tromsø til Sola pga perm i militæret, kan jeg bare gå rett til flyplassen og få billett for samme dag...eller?

 

Hørres kanskje litt dumt ut at jeg ikke vet det, men det er aldri jeg som har bestillt flybilletter når jeg har gått noen plass, og da har det jo også vært måneder i forveien gjennom internet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...