Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-120696

Hvis man skal lage en tråd på diskusjon.no anngående hvordan man bør leie ut leiligheter, på hvilken del av forumet bør man da gjøre det?

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke matbutikkene ha nattåpent. Eller i alle fall til kl 01-02 hver dag?

De tjener vel på det - eller?  :ermm:

9070840[/snapback]

 

Tvilsomt. Det blir ikke flere personer som handler om man har lengre åpent, sånn egentlig. Alle personene som skal handle blir bare fordelt utover dagen. Uansett når man stenger, så vil det alltid være noen som trenger noe, eller utsetter å handle "for de stenger jo ikke ennå".

 

Og det er et fåtall mennesker som faktisk er oppe om natten, og trenger noe, så noe senere enn 24 vil i hvert fall være bortkastet. Det koster mye å holde butikken i gang med ansatte.

Lenke til kommentar
hvis en person sier han har begått mord til en person som har taushetsplikt, kan personen med taushetsplikt anmelde denne personen? bryter ikke denne personen løftet sitt da?  :hmm:

9076581[/snapback]

H*n skal ikke si det til noen, utenom hvis det er fare for at personen kan gjøre det igjen.

Endret av latter17
Lenke til kommentar
Letters from Iwo Jima og Flags of our Fathers hører sammen, men i hvilken rekkefølge? Hvilken bør jeg se først?

9072493[/snapback]

 

Jeg så Letters from Iwo Jima først, men tror jeg ville satset på å se Flags of our Fathers først om jeg var deg.

9077045[/snapback]

En kompis av meg fortalte meg at scener som ikke var i den ene filmen var i den andre filmen, som f.eks at folk du så forsvant i den ene filmen, dukka opp i den andre! Høres bra ut! :) Men jeg tror du burde se Flags of our Fathers først ;)

Lenke til kommentar

Hvor mange pixler et øye kan se, bestemmes vel av antall tapper vi har i øyet.

Netthinnen, (retina) er den delen av øyet som fanger opp synsinntrykk eller «leser bildet» vi ser. Den ligger som et bakteppe innvendig i øyet. Netthinnen består av celler, utformet som tapper og staver. Tappene er med å oppfatte farger og gir et skarpt syn. Stavene gir svart-hvitt-syn og syn i mørke.

Etter litt googling fant jeg denne siden: http://www.fysikknett.no/sansene/syn2.php?menuid=8. Der står det at et menneske har 6 millioner tapper, og 130 millioner staver, så det ser ut som om vi har 6 megapixler fargesyn og 160 megapixler svart hvitt syn.

Bare si ifra hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Ville trodd enten komprimert luft eller vakuum. Er usikker på om man finner massetettheten til kula, inkludert vakuumet, eller  bare selve kula. Går for kula med komprimert luft, resognerte meg frem til det :)

9077642[/snapback]

Ja, det blir jo den som har mest "masse" da, mest logisk at det blir den :hmm:

Lenke til kommentar

Vil ikke den med vakuum bli pressa innover pga trykkforskjeller? Dermed vil den få mindre volum og mindre oppdrift? Samme med den med luft, vil vel bli pressa utover noe, som vil øke oppdriften. Men om den økningen er nok iforhold til vektforskjellen har jeg ikke peiling på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...