Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

ja eg nar eit nytt sprøsåml: kvifor gjekk begge hårfønarane i stykkar når eg prøvde og tørke kjøyrehanskane tørre? og det stinkar brent i heile badet. :S:S trudde fyrst det berre var den eine hårfønaren det var noke gale med, men så tok eg den andre og akkurat det same skjedde. kan det vere det at eg tok den inni hanskane og at oksygenene eller kva faen som kjem ut ikkje fekk puste?? søstera mi kommer til å kille meg når ho ser eg har øydelagt begge hårfønarene hennarm så hadde vert fint om noken visste kordan eg kan fixe dei

Hvis du brukte den lure metoden det er å tre hanskene nedover utblåsningen på føneren, har nok ikke varmeelementet tatt heten unna fort nok, og ting har smeltet og gått i stykker. Det samme kan ha skjedd hvis du holdt ting for nærme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:new_woot:

Dette er scenarioet:

Du er alene på en øde øy, og alt du har er en uopnet boks med Joika-kaker.

Hvordan ville du ha åpnet denne på mest ømfintlig Macgyver-måte?

 

Det skal også sies at du ikkje har boksåpner.

Og at Joika-kaker ikkje er min favorittmat :p

Fun fact: Hermetikkboksen ble oppfunnet lenge før boksåpneren

Lenke til kommentar
ja eg nar eit nytt sprøsåml: kvifor gjekk begge hårfønarane i stykkar når eg prøvde og tørke kjøyrehanskane tørre? og det stinkar brent i heile badet. :S:S trudde fyrst det berre var den eine hårfønaren det var noke gale med, men så tok eg den andre og akkurat det same skjedde. kan det vere det at eg tok den inni hanskane og at oksygenene eller kva faen som kjem ut ikkje fekk puste?? søstera mi kommer til å kille meg når ho ser eg har øydelagt begge hårfønarene hennarm så hadde vert fint om noken visste kordan eg kan fixe dei

Hvis du brukte den lure metoden det er å tre hanskene nedover utblåsningen på føneren, har nok ikke varmeelementet tatt heten unna fort nok, og ting har smeltet og gått i stykker. Det samme kan ha skjedd hvis du holdt ting for nærme.

Oida. :D

 

De kan nok ikke fikses nei. En omgang juling må nok påregnes(ta det som en mann, du har ærlig fortjent det ;) ) + en tur på elkjøp for å kjøpe nye fønere...

 

 

 

Ser for meg noen spørre søstera di "voffor har du to fønere dah?","fordi atte hvis han teite broren min føkker opp den ene så har jeg fortsatt en som virker".

 

Jøss som hun undervurderte deg. :)

Lenke til kommentar
:new_woot:

Dette er scenarioet:

Du er alene på en øde øy, og alt du har er en uopnet boks med Joika-kaker.

Hvordan ville du ha åpnet denne på mest ømfintlig Macgyver-måte?

 

Det skal også sies at du ikkje har boksåpner.

Og at Joika-kaker ikkje er min favorittmat :p

Jeg hadde bare satt meg på boksen mens jeg ventet på å bli reddet. En enslig boks er stort sett ikke verdt bryet, enten blir du reddet før du virkelig trenger den eller så blir du *ikke* reddet før du virkelig trenger den og da vil ikke en boks gjøre noe fra eller til. Da kan du heller bruke tiden til å planlegge din egen død, eller lete etter en mer langsiktig næringskilde.

 

 

Den eneste grunnen til å åpne boksen er at den vil være mer nyttig som tom fordi du kan bære vann og tilberede mat i den. Da kan du bruke en skarp stein langs "bretten" på boksen for å adskille den i to rimelig hele(og nyttige) deler.

Lenke til kommentar
Jeg hadde bare satt meg på boksen mens jeg ventet på å bli reddet. En enslig boks er stort sett ikke verdt bryet, enten blir du reddet før du virkelig trenger den eller så blir du *ikke* reddet før du virkelig trenger den og da vil ikke en boks gjøre noe fra eller til. Da kan du heller bruke tiden til å planlegge din egen død, eller lete etter en mer langsiktig næringskilde.

Ha! Jeg skulle like å se en så rasjonell tankegang når du først satt der ute på øya og det begynte å romle i magen.

 

Jeg hadde vel gjort som de over. Skarp stein, kvist eller liknende.

Lenke til kommentar

Det problemet som Schnell har her er noe jeg har opplevd flere ganger med samme hårføner, la den ligge en time eller to så skal du se at den kansje fungerer etterpå ;)

Virker som det er en automat sikring eller noe som slår inn når den blir for varm, er ikke sikkert det er slik med alle..

Lenke til kommentar

Jeg har lest om en som har overlevd å få en jernstang tvers gjennom hodet da han falt ned fra et tre og på jernstangen. Stangen traff han under haka og gikk på siden av luftrøret og spiserøret og opp mellom de to hjernehalvdelene og ut i toppen. Fyren besvimte og ble saget løs. Legene turte ikke å ta ut stangen fordi det høyst sannsynlig ville gjort at han blødde i hjel. Ulykken skjedde når han var barn og han ble en gammel mann, stadig med jernstanga stikkende ut at hodet i begge ender. Jernstanga ble riktignok kuttet av nærmere hodet så den ikke skulle stå sånn i veien. Han fikk vistnok ingen psykiske skader av ulykken. Ulykken er medisinsk dokumentert med bilder, røntgenbilder og fagartikler.

 

Ellers så finnes det eksempler på folk som har overlevd å miste både armer og ben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...