Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det en lyssensor som forteller de når det blir mørkt nok eller er det tidsinnstilt?

Begge deler brukes.

 

Hvis den bruker lyssensor og du finner den og lyser på den med en lommelykt så slår lysene på en gitt strekning seg av.

 

Tidsbruker brukes også. Det er bare å følge med når lyset slår seg på en dag og legge merke til om det skjer på nøyaktig samme klokkeslett en dag med andre værforhold også. (Lysmengden på et gitt tidspunkt er jo avhengig av blant annet været.)

Lenke til kommentar
Er det en lyssensor som forteller de når det blir mørkt nok eller er det tidsinnstilt?

Begge deler brukes.

 

Hvis den bruker lyssensor og du finner den og lyser på den med en lommelykt så slår lysene på en gitt strekning seg av.

 

Tidsbruker brukes også. Det er bare å følge med når lyset slår seg på en dag og legge merke til om det skjer på nøyaktig samme klokkeslett en dag med andre værforhold også. (Lysmengden på et gitt tidspunkt er jo avhengig av blant annet været.)

 

Okei. Har lagt merke til at det er litt forskjellig alt etter hvor de står. Noen plasser slår de seg på før andre plasser osv.

 

Hadde vært utrolig morsomt å løpe rundt i en gate å slå av alle gatelysene. :!:

Lenke til kommentar

Racerkjøreren David Purley gikk i veggen på Silverstone, bremset fra 173-0 på 66 cm, tilsvarende 178g. Akkurat hvor mange ben han brakk sto ikke på Wikipedia, men det skal ha vært en god del. Purley kjørte løp etter dette, men det skulle et stuntflykræsj til for å få has på ham.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Ja. Kunne ha teipet fast en lommelykt som har lyst på denne kostant da. :devil:

 

EDIT: Nytt spørsmål.

 

Hvordan får de blekket i en kulepenn til å komme ut? Hvis man ser på tuppen av en penn så er det ikke store hullet som er der. Og hvis man tar ut selve stangen hvor blekket er inni. Hvorfor renner det ikke ut hvis man holder den opp ned.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Ja. Kunne ha teipet fast en lommelykt som har lyst på denne kostant da. :devil:

 

EDIT: Nytt spørsmål.

 

Hvordan får de blekket i en kulepenn til å komme ut? Hvis man ser på tuppen av en penn så er det ikke store hullet som er der. Og hvis man tar ut selve stangen hvor blekket er inni. Hvorfor renner det ikke ut hvis man holder den opp ned.

 

blekket renner ut om du har den opp ned i lommen... det kan jeg love deg :(

Lenke til kommentar
Ikke på min penn. Er ikke akkurat en vanlig blå kulepenn, men jeg mener det er samme prinsippet på denne. Uansett hvor mye jeg kakker på den så kommer ikke blekket ut.

 

har du en vanlig penn opp ned i ett par timer, så renner blekket veldig sakte, men det renner... har ødelagt endel bukser på den måten... men det renner såpass sakte att du ikke kan se det...

Lenke til kommentar
Jeg hadde bare satt meg på boksen mens jeg ventet på å bli reddet. En enslig boks er stort sett ikke verdt bryet, enten blir du reddet før du virkelig trenger den eller så blir du *ikke* reddet før du virkelig trenger den og da vil ikke en boks gjøre noe fra eller til. Da kan du heller bruke tiden til å planlegge din egen død, eller lete etter en mer langsiktig næringskilde.

Ha! Jeg skulle like å se en så rasjonell tankegang når du først satt der ute på øya og det begynte å romle i magen.

Jeg har høy romleterskel. ;)

 

Hadde selvfølgelig ikke kastet hverken boksen eller innholdet men tatt den med meg mens jeg lette etter vann, ved, ly og andre matkilder. Den tomme bksen kan som nevnt være adskillig nyttigere enn innholdet.

Lenke til kommentar
Ikke på min penn. Er ikke akkurat en vanlig blå kulepenn, men jeg mener det er samme prinsippet på denne. Uansett hvor mye jeg kakker på den så kommer ikke blekket ut.

 

har du en vanlig penn opp ned i ett par timer, så renner blekket veldig sakte, men det renner... har ødelagt endel bukser på den måten... men det renner såpass sakte att du ikke kan se det...

Kanskje kroppsvarmen har en del å si her. Blekk ved romtemperatur renner som regel ingen steder.

Lenke til kommentar
Jeg hadde bare satt meg på boksen mens jeg ventet på å bli reddet. En enslig boks er stort sett ikke verdt bryet, enten blir du reddet før du virkelig trenger den eller så blir du *ikke* reddet før du virkelig trenger den og da vil ikke en boks gjøre noe fra eller til. Da kan du heller bruke tiden til å planlegge din egen død, eller lete etter en mer langsiktig næringskilde.

Ha! Jeg skulle like å se en så rasjonell tankegang når du først satt der ute på øya og det begynte å romle i magen.

 

Jeg hadde vel gjort som de over. Skarp stein, kvist eller liknende.

Det kan lønne seg å bare drikke sausen, ikke spise kjøttet. Uttørking er gjerne et større problem enn sult, og dersom man spiser trenger man også mer drikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...