Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

I smågodt-hylla har de mange forskjellige varianter av smågodt.

Noe av dette må da koste mer å produsere enn resten?

 

Eg kan aldri tenke med at dei selg noken av bitane med tap, men det er nok enkelte biter som dei har større profitt på.

Men sjokolade er dyrare enn sukker, men så er sjokoladen også ein del yngre enn f.eks vingummi.

 

Eg vil tru forskjellen er såpass liten at dette utgjer ein stor forskjell.

 

 

 

Eg trur nok du har meir å tjene ved å velge rette produkta i butikker som har salatbar. Der betaler du nok stor overpris for tomater og agurk som inneheld mykje vatn og ein meir normal pris dersom du kun kjøper f.eks skinke til hektopris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur nok du har meir å tjene ved å velge rette produkta i butikker som har salatbar. Der betaler du nok stor overpris for tomater og agurk som inneheld mykje vatn og ein meir normal pris dersom du kun kjøper f.eks skinke til hektopris.

Men, hvem vil ha en salat bestående kun av tomat og agurk? :dontgetit:

 

Sorry, min feil...

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hvorfor finnes det ikke et standard mål på watt til forsterkere?

F,eks en forsterker yter 5x100 watt, men har maks strømforbruk på 280 watt.

Hvor henter den de resterende 220 wattene fra?

 

Blir ikke klok på det her :hmm:

Ingen som har svar på hvor de resterende wattene kommer fra?

Det er jo litt "juks" å si at en forsterker yter 500 watt når maks forbruk bare er 280 watt.

Lenke til kommentar

Hvorfor finnes det ikke et standard mål på watt til forsterkere?

F,eks en forsterker yter 5x100 watt, men har maks strømforbruk på 280 watt.

Hvor henter den de resterende 220 wattene fra?

 

Blir ikke klok på det her :hmm:

Ingen som har svar på hvor de resterende wattene kommer fra?

Det er jo litt "juks" å si at en forsterker yter 500 watt når maks forbruk bare er 280 watt.

 

Hvorfor er du sikker på at det er maks forbruk som er oppgitt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor finnes det ikke et standard mål på watt til forsterkere?

F,eks en forsterker yter 5x100 watt, men har maks strømforbruk på 280 watt.

Hvor henter den de resterende 220 wattene fra?

 

Blir ikke klok på det her :hmm:

Ingen som har svar på hvor de resterende wattene kommer fra?

Det er jo litt "juks" å si at en forsterker yter 500 watt når maks forbruk bare er 280 watt.

Jeg vil tro 500 watt er peak-verdi mens 280 watt er RMS-verdi. Ikke rart at produsentene fristes til å oppgi peak-verdi siden det gir større tall enn RMS-verdi.

Lenke til kommentar

Eg trur nok du har meir å tjene ved å velge rette produkta i butikker som har salatbar. Der betaler du nok stor overpris for tomater og agurk som inneheld mykje vatn og ein meir normal pris dersom du kun kjøper f.eks skinke til hektopris.

Men, hvem vil ha en salat bestående kun av tomat og agurk? :dontgetit:

 

Nei det blir omvendt, sidan du betaler for vekt så er det mykje betre å betale for ein salat som kun består av f.eks ost og kjøtt enn det er å betale for ein salat som er nesten kun vatn i form av agurk og tomat.

Lenke til kommentar

Nei det blir omvendt, sidan du betaler for vekt så er det mykje betre å betale for ein salat som kun består av f.eks ost og kjøtt enn det er å betale for ein salat som er nesten kun vatn i form av agurk og tomat.

Ops, tenkte nok litt feil her ja. Men vil man være snill og gi mest mulig penger til butikken kan man iallefall gå for tomat+agurk. :p

Lenke til kommentar

Hvorfor finnes det ikke et standard mål på watt til forsterkere?

F,eks en forsterker yter 5x100 watt, men har maks strømforbruk på 280 watt.

Hvor henter den de resterende 220 wattene fra?

 

Blir ikke klok på det her :hmm:

Ingen som har svar på hvor de resterende wattene kommer fra?

Det er jo litt "juks" å si at en forsterker yter 500 watt når maks forbruk bare er 280 watt.

 

Hvorfor er du sikker på at det er maks forbruk som er oppgitt?

 

AtW

Fordi jeg søkte på google etter en forsterker jeg skulle kjøpe på Finn.no. Kom til Pioneer sine sider hvor det sto at maks forbruk var 280 watt. Lengere oppe på siden sto det 5*100 watt. Visst mine matte kunnskaper ikke er helt ræva, så vil det si at den yter 500 watt.

 

Derfor jeg lurer på hvor de resterende 220 wattene kommer fra.

Lenke til kommentar

det bli en beskyttende hinne utenpå¨

Er ikke det herding da, det herder til en hinne. kunne vel og brukt ordet stivne?

 

kanskje for enkelte typer malign.

den gamle typen malingen lå som et belegg utenpå borden.

Som løsnet etter en del år

 

i dag trekker det lengre inn i treet

her jeg ikke sikker på om det da er riktig å si at malingen herder.

 

Her på jobben bruker vi beis ( uttynnet maling ) som trenger inn i treverket

skulle man være så uheldig å glemme å lukke spannet så blir det bare en tynn hinne uten dagen etter som kan røres ut.

Andre typer maling tørker så mye at de vi bli ødelagt av dettet

 

Jeg vil heller si at det er pigmenter og andre stoffer som tørker inn i trevirket

 

 

Vi bruker en type til grunning da legger det seg som et pulver ( som sitter fast i treet ) man man kan gni det av Hvis man gnir veldig hard .

Neste strøk ( en anen type ) sitter bedre

Dette gjøres maskinelt

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Hva legger du i inngangskostnaden? Kostnaden ved å anlegge sak, kostnadene som påløper frem til (men ikke med) første rettsdag, kostnadene frem til avgjørelse i første instans?

 

Vis man trenger å dra i gang og vinne en rettsak for at motparten i en feide skal holde sine kontraktpliktede plikter, hvor mye vil det koste?

 

Under forutsetning av at du har en god advokat og at du vinner, bare tid. Vinneren må normalt dekke taperens kostnader.

Lenke til kommentar

[...]Ops, tenkte nok litt feil her ja. Men vil man være snill og gi mest mulig penger til butikken kan man iallefall gå for tomat+agurk. :p

Da jeg var student på NTNU var ett billig lunch-trix at tre stykker gikk til "salatbaren" til nærbutikken (bunnpris på Tyholt), som hadde "fyll ett beger for 20 kr"-tilbud og en kjøpte ett beger med kun osteterninger, en kjøpte ett beger med kun skinke og tredjemann kjøpte en isbergsalat for 13kr...

 

Tror vi fikk benyttet oss av dette hele 3 ganger får butikksjefen luktet lunta og sørget for at det aldri var nok av de dyre tingene til å fylle ett helt beger...

Lenke til kommentar

[...]Ops, tenkte nok litt feil her ja. Men vil man være snill og gi mest mulig penger til butikken kan man iallefall gå for tomat+agurk. :p

Da jeg var student på NTNU var ett billig lunch-trix at tre stykker gikk til "salatbaren" til nærbutikken (bunnpris på Tyholt), som hadde "fyll ett beger for 20 kr"-tilbud og en kjøpte ett beger med kun osteterninger, en kjøpte ett beger med kun skinke og tredjemann kjøpte en isbergsalat for 13kr...

 

Tror vi fikk benyttet oss av dette hele 3 ganger får butikksjefen luktet lunta og sørget for at det aldri var nok av de dyre tingene til å fylle ett helt beger...

Så dere betalte kun 17,67 kr istedenfor 20 kr per pers? Woow... :dontgetit:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...