Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett i forhold til flykroppen vil motorene begynne å fly bakover før de gradvis faller ned, da de er mindre areodynamiske enn flykroppen (tenker jeg da). Problemet er at man ikke har 100% kontroll på hvor motorene tar veien, de kan feks finne på å dra skrått innover mot flykroppen og dermed gjøre stor skade.

Endret av A-Jay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En motor som har stoppet er nok ikke så veldig aerodynamisk, den klarer heller ikke gli på samme måte som ett fly da motoren ikke har vinger, så de vil nok falle ned uten og bakover i forhold til flyet uten at det er noe fare for at det treffer flyet...

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke motoren falle ganske raskt bakover da den er mindre areodynamisk enn resten av flykroppen? Tar mot rettinger om jeg er langt ute på blåbærtur nå.

 

Snedig spørsmål om stress og sykdom: Jeg har flere ganger opplevd at folk som har blitt syke midt i en stressende tid har sagt at sykdommen er en "reaksjon" på stresset. Det seneste eksemplet finner man her. Er dette noe i dette, eller er det bare tilfeldig at de har blitt syk der og da?

 

Jeg ser for meg tre muligheter:

  • De har rett, stress kan føre til sykdom med feber og oppkast
  • Stress reduserer immunforsvaret, slik at man blir lettere syk. Da er det en viss sammenheng mellom sykdom og stress, men det blir fortsatt feil å si at sykdom er en "reaksjon" på stress.
  • Det er bare tull, og det er bare tilfeldig at man blir syk når man er stresset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=NaWOECwFiAk

http://www.youtube.com/watch?v=iIg5eczY5Ms

http://www.youtube.com/watch?v=MQvI9PYPa50

Hvordan er dette mulig? Noen forklaring?

 

(siste videoen ser litt falsk ut)

 

Simen1, jeg trenger deg :p

 

Joa, tar jo sikkert flere tusen år før vi faktisk ser det på himmelen, men det der er jo ikke et svart hull heller(?)

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Hvordan er dette mulig? Noen forklaring?

 

(siste videoen ser litt falsk ut)

 

Simen1, jeg trenger deg :p

 

Joa, tar jo sikkert flere tusen år før vi faktisk ser det på himmelen, men det der er jo ikke et svart hull heller(?)

Var ikke det en test-rakett som ikke fungerte og dermed gikk i spiral bortover, i stedet for rett.

Ca samme greie som med pinnestyrte raketter med ødelagt pinne, bare i mye større skala, de kan også gå ujevnt og i spiral før de sprenger.

 

Evt. Hull på siden som gjør at noe renner ut, men syntes defekt rakett som går rundt høres mer riktig ut. Var en del om det i media når det skjedde, er bare å Google det opp. Sitter på nettbrett, så jeg gjør det ikke nå...

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snedig spørsmål om stress og sykdom: Jeg har flere ganger opplevd at folk som har blitt syke midt i en stressende tid har sagt at sykdommen er en "reaksjon" på stresset. Det seneste eksemplet finner man her. Er dette noe i dette, eller er det bare tilfeldig at de har blitt syk der og da?

 

Jeg ser for meg tre muligheter:

  • De har rett, stress kan føre til sykdom med feber og oppkast
  • Stress reduserer immunforsvaret, slik at man blir lettere syk. Da er det en viss sammenheng mellom sykdom og stress, men det blir fortsatt feil å si at sykdom er en "reaksjon" på stress.
  • Det er bare tull, og det er bare tilfeldig at man blir syk når man er stresset.

Stress svekker immunforsvaret, takket være bl.a. økt produksjon av kortisol (Link). I tillegg fører stress ofte til søvnproblemer og økt forbruk av narkotiske stoffer, noe som også ikke er bra for immunforsvaret. Dessuten har stress noen direkte symptomer, som innebærer å bli kvalm, ha vondt i hodet, depresjon, etc., men ikke symptomer som minner om sykdom a.la spysyke/influensa osv (Link).

Endret av Kakofoni
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan er dette mulig? Noen forklaring?

 

(siste videoen ser litt falsk ut)

 

Simen1, jeg trenger deg :p

 

Joa, tar jo sikkert flere tusen år før vi faktisk ser det på himmelen, men det der er jo ikke et svart hull heller(?)

Var ikke det en test-rakett som ikke fungerte og dermed gikk i spiral bortover, i stedet for rett.

Ca samme greie som med pinnestyrte raketter med ødelagt pinne, bare i mye større skala, de kan også gå ujevnt og i spiral før de sprenger.

 

Evt. Hull på siden som gjør at noe renner ut, men syntes defekt rakett som går rundt høres mer riktig ut. Var en del om det i media når det skjedde, er bare å Google det opp. Sitter på nettbrett, så jeg gjør det ikke nå...

Hvordan er dette mulig? Noen forklaring?

Det stod jo i avisa dagen etter eller noe slikt.

 

Det var en rakett oppskytning i Russland som gikk galt.

 

Her:

http://www.dagbladet...rakett/9417727/

Takk for svar, Hvordan kan en oppskytning se slik ut? :/ Jeg vil liksom ha en dypere forklaring på det der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, Hvordan kan en oppskytning se slik ut? :/ Jeg vil liksom ha en dypere forklaring på det der :)

 

Se videoen jeg postet, jeg synes den forklarer det på en veldig grei måte. Eller tenker du på nøyaktig hva som gikk galt og som fikk det til å se slik ut?

 

Hvorfor er det så mange brukere med 'waits for' i brukernavnet deres på forumet?

Det er for å vise respekt for en pensjonert Diskusjon.no-administrator med navn/nick "Tom waits for Allice"

Endret av Punainen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor liten plass vil du at fallskjermene skal ta?

Hvor store fly (tonn) vil du at fallskjermene skal bremse? Skal flyet bremses så det daler pent ned i overlevbar hastighet?

 

fallskjermene ( det må flere til) må selvfølgelig ta minst mulig plass .

og man har nok en del rom i et fly som ikke blir fult utnyttet.

 

tli sammenligning.

hvis man ser på romfarga , som har et stort lasterom . hvor mye plass tar de 3 fallskjermene man bruker for å bremse hastigheten

De må da tåle ganske stor belastning

Det var det jeg tok utgangspunkt i

 

De som driver med falskjernshopping vet også at det er mulig å styre en fallskjerm.

 

da har man et utgangspunkt å bygge videre på

Lenke til kommentar

fallskjermene ( det må flere til) må selvfølgelig ta minst mulig plass .

og man har nok en del rom i et fly som ikke blir fult utnyttet.

 

tli sammenligning.

hvis man ser på romfarga , som har et stort lasterom . hvor mye plass tar de 3 fallskjermene man bruker for å bremse hastigheten

De må da tåle ganske stor belastning

Det var det jeg tok utgangspunkt i

 

De som driver med falskjernshopping vet også at det er mulig å styre en fallskjerm.

 

da har man et utgangspunkt å bygge videre på

En fallskjermhopper kan styre med tau ja, å lage ett slikt system til flere fallskjemer vil være veldig, veldig vanskelig. De små fallskjemene som er med å bremser ned en romferge er bare med på å hjelpe til, de er langt ifra store nok til å kunne lande med.

Ut fra det jeg regnet ut i stad, må de være rundt 2500 kvadratmeter, det samme som 2,5 fotballbaner for at man skal kunne lande trygt.

 

De man kan styre er også avlange og ikke runde, noe som betyr at man trenger en ekstremt bred fallskjerm, snakket om flerdobling av bredden av flyet, samtidig som man også har minst lengden av flyet. Det blir så enormt at det er urealistisk å ha det.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

fallskjermene ( det må flere til) må selvfølgelig ta minst mulig plass .

og man har nok en del rom i et fly som ikke blir fult utnyttet.

 

tli sammenligning.

hvis man ser på romfarga , som har et stort lasterom . hvor mye plass tar de 3 fallskjermene man bruker for å bremse hastigheten

De må da tåle ganske stor belastning

Det var det jeg tok utgangspunkt i

 

De som driver med falskjernshopping vet også at det er mulig å styre en fallskjerm.

 

da har man et utgangspunkt å bygge videre på

En fallskjermhopper kan styre med tau ja, å lage ett slikt system til flere fallskjemer vil være veldig, veldig vanskelig. De små fallskjemene som er med å bremser ned en romferge er bare med på å hjelpe til, de er langt ifra store nok til å kunne lande med.

Ut fra det jeg regnet ut i stad, må de være rundt 2500 kvadratmeter, det samme som 2,5 fotballbaner for at man skal kunne lande trygt.

 

De man kan styre er også avlange og ikke runde, noe som betyr at man trenger en ekstremt bred fallskjerm, snakket om flerdobling av bredden av flyet, samtidig som man også har minst lengden av flyet. Det blir så enormt at det er urealistisk å ha det.

 

definer trygt.

 

Nå snakket jeg om flere , ikke bare en .

man kan jo også ha noe greier under flyet og vingene .

 

Flaten på et fly er ganske stor , men jeg vet ikke hvor stor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...