Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Har en teori. Hvis jeg passer på å fryse litt med gjevne mellomrom, oppholde meg med litt syke folk og spise litt dårlig mat, vil dette fungere som en slags vaksine, og dermed styrke imunforsvaret mitt?

 

Ikke at jeg har oppsøkt noen av tingene, men jeg har en tendens til å kle meg ganske dårlig, og er ikke så nøye på at mat skal være helt fersk.

 

Jeg har ikke vært syk på over 4 år (ikke forkjølet engang)

 

Har jeg bare flaks, eller kan det jeg beskriver over være grunnen til at jeg holder meg frisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. diskusjonen med dansk språk, så er jeg dansk.

 

Min opplevelse er at selv min danske familie kan slite med å forstå min norsk. Men så kjenner jeg til fallgruvene, og bruker litt danske ord og formuleringer, så går det greit.

Med vilt fremmede dansker går ikke alltid det en gang. I fjor syklet jeg og en kamerat igjennom Danmark, og da endte jeg som dansk ofte opp med å prate engelsk med andre. :!:

Lenke til kommentar

chokke: jepp. Ufordøyd mat kan ikke komme ut bakveien. Det setter bare fart på maten/avfallet som ligger der og gjærer fra før av.

 

Ang. lydkanon, klart det finnes. Så en skjult kamera-greie der de sto med en slik lydkanon og "skjøt" på folk som var nede på gulvet i et bibliotek. De visket ting som "hey" eller "turn around", og folkene ble helt satt ut og begynte å kikke etter hvor stemmen kom fra. Men de rundt hørte ingenting.

 

http://www.youtube.com/watch?v=o-aLJ4Kjm3A

Lenke til kommentar

Jeg har en PHILIPS platespiller og en TANDBERG radio/forsterker.

Akkurat nå ønsker jeg å høre på Magical Mystery Tour av The Beatles på LP.

Men pluggen på radioen og platespilleren passer ikke i de jordede stikkontaktene som er montert her i huset.

 

Jeg er flink til å få elektriske ting til å funke.

Jeg kan lett lage en skjøteledning som passer i den jordede stikkontakten, og som likevel kan kobles til søttitallsgreiene mine.

 

Men hva er EGENTLIG den lovlige måten å gjøre dette på?

 

Vil en fullt fungerende skjøteledning med jordet støpsel som passer i veggen, og en grenkontakt UTEN jord, som utstyret passer i, være lovlig?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

chokke: jepp. Ufordøyd mat kan ikke komme ut bakveien. Det setter bare fart på maten/avfallet som ligger der og gjærer fra før av.

 

Ang. lydkanon, klart det finnes. Så en skjult kamera-greie der de sto med en slik lydkanon og "skjøt" på folk som var nede på gulvet i et bibliotek. De visket ting som "hey" eller "turn around", og folkene ble helt satt ut og begynte å kikke etter hvor stemmen kom fra. Men de rundt hørte ingenting.

 

http://www.youtube.com/watch?v=o-aLJ4Kjm3A

 

Det var akkurat den episoden jeg så på TV også. Tror det var på et science-program på National Geographic :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ang. diskusjonen med dansk språk, så er jeg dansk.

 

Min opplevelse er at selv min danske familie kan slite med å forstå min norsk. Men så kjenner jeg til fallgruvene, og bruker litt danske ord og formuleringer, så går det greit.

Med vilt fremmede dansker går ikke alltid det en gang. I fjor syklet jeg og en kamerat igjennom Danmark, og da endte jeg som dansk ofte opp med å prate engelsk med andre. :!:

lei av det der. :p om jeg f,eks skal spørre om noe i en butikk her nede så prøver de ikke en gang. skifter til dansk med en gang. en kar svarte meg på engelsk selv om jeg snakka norsk. og ja jeg veit at han er dansk. :p

 

hvordan har det seg egentlig at jeg veldig sjelden fryser? alle andre går rundt meg og hutrer mens jeg syns det er behagelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...