Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

yes yes

Men ettersom solformørkelse er så skadelig som det er, hvorfor blir ikke mange dyr blinde, eller blir de det? Jeg kan godt se for meg at da vi var stammefolk og uvitende lett hadde stirret opp på sola en gang det var solformørkelse, for å skjønne hvorfor i helvete det plutselig ble mørkt.

 

Og nå er det jo ikke sånn at solformørkelser er svært sjeldne. Fulle solformørkelser, ja, men disse er så vidt jeg vet mindre farlige enn en delvis solformørkelse, og de kommer jo med jevne mellomrom, og uansett om det er 10 000 eller 10 års mellomrom vil man jo fortsatt bli utsatt for det når det først skjer.

 

Det er nok en del dyr som bruker sola som navigasjonsverktøy, og månen også. kanskje noen blir forvirret av at det blir mørkt, leter etter månelys og stirrer rett på en solformørkelse, for eksempel? eventuelt andre rare forklaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Statistisk sett så kontakter de fleste medium de døde gjennom tankene, slik at du ikke skal høre at de snakker med dem. Evt kan du prøve å snakke i tredje person som mediene ofte gjør. Det enkleste skal vist ifølge kristne være å kontakte djevelen.

 

Men hvis det finnes noe fornuft i deg som person vil du forstå hvor dumt det høres ut.

Lenke til kommentar

Har du bremser som bare tar på bakhjulene du?

 

Håndbrekket.

Om du kjører rett frem og drar i brekket så vil du fortsette rett frem.

 

Om du derimot vil at bakdelen skal gå forbi deg, så er den optimale løsningen å få bakhjula til å miste grep, som gjøres best ved å låse dem. Men det krever jo da at man har fart sidelengs allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvifor har me ikkje religion på same måte som for lenge sidan?

Har nyss hatt prøve om antikken, og eg la merke til at der var religionen ein meir naturleg del av kvardagen og var ikkje så mykje i fokus. (sett vekk i frå at ein måtte gjera gudane nøgde.) Dette var og for felleskapet sitt beste. Det var først når kristendommen kom at folk begynte å dela seg. Det å hatt ein felles religion som ikkje betydde så mykje, ein måtte bare oppføra seg og delta i felles aktivitetar hadde vore fantastisk.

Endret av Alliha
Lenke til kommentar

Folk i "gamledager" hadde vel bruk for en religion for å gi livet mening og finne svar på spørsmål på ting som virket overnaturlige (f.eks. lyn og torden).

 

Etterhvert som levestandarden har økt og vitenskapen har funnet svar på ting kommer vel religionen litt lenger bak i rekka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...