Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men erfaringen din er da maten fra dagen før som kommer ut i ekspressfart pga reaksjon med det som kommer ned. Det er ikke den du nettopp spiste.

Meget mulig, har aldri tenkt på å undersøke hva som faktisk kommer ut :p

Men, reaksjonen kommer ganske umiddelbart i hvert fall, er vel snakk om godt under en time før spruten står.

 

En kompis av meg som nylig fikk i seg fordervet mat sprayet doen ganske raskt etterpå...

Lenke til kommentar

Men erfaringen din er da maten fra dagen før som kommer ut i ekspressfart pga reaksjon med det som kommer ned. Det er ikke den du nettopp spiste.

Hva om jeg vanligvis har en fin bæsj ( :wee: ), men så spiser jeg dårlig mat, så kommer det fort ut noe i rennafart og når det er ute (maks et par timer senere), så er alt nromalt. Betyr det at kroppen reagerer dårlig på innommende mat, og skynder seg med å kvitte seg med gammel avføring for så å fordøye den dårlige maten som normalt?

Fyllemage er en annen ting folk har erfart.

Lenke til kommentar

chokke: jepp. Ufordøyd mat kan ikke komme ut bakveien. Det setter bare fart på maten/avfallet som ligger der og gjærer fra før av.

 

Ang. lydkanon, klart det finnes. Så en skjult kamera-greie der de sto med en slik lydkanon og "skjøt" på folk som var nede på gulvet i et bibliotek. De visket ting som "hey" eller "turn around", og folkene ble helt satt ut og begynte å kikke etter hvor stemmen kom fra. Men de rundt hørte ingenting.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vi har jo den klassiske Uti Vår Hage-sketsjen der det kommer frem at dansker ikke skjønner hverandre de heller

 

http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

 

Men seriøst sett, dansker har visst problemer med å skjønne norsk. Når jeg var i København for noen år siden, og snakket norsk til folk i butikkene, spurte de om jeg ikke kunne snakke engelsk heller, for det var lettere å forstå.

Go figure.

 

Vi har en danske på jobb som riktignok har bodd i Norge de siste 15 årene, men han er faktisk lett å forstå. Han prater ikke så veldig breit dansk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vi har jo den klassiske Uti Vår Hage-sketsjen der det kommer frem at dansker ikke skjønner hverandre de heller

 

http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

 

Men seriøst sett, dansker har visst problemer med å skjønne norsk. Når jeg var i København for noen år siden, og snakket norsk til folk i butikkene, spurte de om jeg ikke kunne snakke engelsk heller, for det var lettere å forstå.

Go figure.

 

Vi har en danske på jobb som riktignok har bodd i Norge de siste 15 årene, men han er faktisk lett å forstå. Han prater ikke så veldig breit dansk.

 

Skal jo sies at både danske og norske dialekter er enklere å forstå enn andre. Skjønner godt at de fleste dansker har problemer med å forstå f.eks trøndersk, men bokmål burde de vel forstå. Jeg kjenner flere dansker, hvor noen av de snakker helt uforståelig nesten, mens andre snakker bare "vanlig dansk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...