Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri prøvd det, så det er kanskje noe bare akkurat du synes,

men ser ikke bortifra at tunga og svelget reagerer litt på forandringen fra sterke "drops" til vann.. :p

 

Har også hørt at appelsinjuice skal være sykt kvalmt etter man nettopp har pussa tenna.. dette vet jeg for sikkert når det gjelder snus og røyk i alle fall :p

Endret av Haugli
Lenke til kommentar

Har også hørt at appelsinjuice skal være sykt kvalmt etter man nettopp har pussa tenna.. dette vet jeg for sikkert når det gjelder snus og røyk i alle fall :p

At snus er sykt kvalmt etter man har pussa tenna, er jeg helt uenig i. Det finnes ingen deiligere snus enn den etter mat og etter at man har pussa tenna, spør du meg.

Lenke til kommentar

Snedig spørsmål: hvorfor er det utrolig ubehagelig å drikke vann etter at man har spist Fishermans Friend (de sterkere)?

Har aldri prøvd det, så det er kanskje noe bare akkurat du synes,men ser ikke bortifra at tunga og svelget reagerer litt på forandringen fra sterke "drops" til vann.. :p

 

Men HVORFOR er det slik? Hva er det som egentlig skjer? Et morsomt spørsmål som jeg håper noen har svaret på. :D

Lenke til kommentar

Hvorfor er mennesker kilne, dvs: hvilken "funksjon" har det at vi er kilne? Er andre dyr kilne?

 

Er vel for at vi skal reagere hvis dyr som edderkopper som kan være giftige kryper på oss.

 

Men hvorfor er vi så ofte ekstra kilne under føttene?

Og ja, dyr er også kilne.

 

 

Kanskje kroppen overkompenserer for at det er lite følelse under føttene. Nå skal du ikke ta mitt ord for det, for jeg sitter egentlig bare å finner mulige grunner for at det skulle være sånn.

Det er en del nervetråder som ender under føttene. Utnyttes blant annet i terapi.

Lenke til kommentar
Afrikanere får sin mørke hudfarge fra pigmentet melanin, som finnes under huden.

Hvordan blir asiatiske folkeslag gulaktige, og indianere røde?

Alle mennesker (unntatt albinoer) har et indre cellelag i ytterhuden som innholder pigmentet melanin, disse cellene kalles melanocyter. Mørkhudete mennesker har større konsentrasjon av dette pigmentet, som beskytter underhuden og vevet innenfor mot sollys. Ved soling dannes det mer pigment, men lyshudete kan aldri produsere så mye av pigmentet at de blir mørkhudete, uansett hvor mye de soler seg. Asiater har mer pigment i huden enn nordeuropeere, når de er vinterbleke ser de derfor mer gyldne ut, noe vi oppfatter som gulaktig.

 

Indianere er egentlig mellombrune i huden, omtrent som asiater. Begrepet "rødhuder" oppstod fordi enkelte indianerstammer smurte inn huden med rødfarger, enten som fest- eller krigsmaling.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Du mener altså at gul og rød hud oppnås ved å ha forskjellig mengde av det samme pigmentet som de svarte har, og ikke helt andre pigmenter i andre farger?

Nei, som jeg skrev er ikke indianere røde i huden, men noen av de malte huden med f.eks maling laget av rød jord ved spesielle begivenheter.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest om den italienske mafiafyren som ble tatt nå nettopp, så var det fingeravtrykkene som avslørte at det var han, selv om han alså hadde tatt plastisk kirurgi i ansiktet http://go.nrk.no/go/e/main_row14_pos1;siteId=185;afu=nrk.no/http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7186812

 

så da lurer jeg på, er det mulig å utføre finger transplantasjon? slik at man får fingrer og fingeravtrykk fra noen andre ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...