Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

I bakervareavdelingen på butikken selger de bittesmå flasker med diverse essenser, som rom-essens osv... De inneholder alkohol. Kan mindreårige kjøpe dette? Kan de ruse seg på det? Eller vil det på en eller annen måte være umulig å svelge nok?

Det er forbudt å selge alkohol til mindreårige. Grensene for alkoholinnhold og alder er de samme som ved kjøp av større enheter.

 

Redigert: Noen ikke-snedige spørsmål om lading er flyttet til en egen tråd i Elektronikk-delen av forumet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Essenser og ublandet saft stiller vel i samme klasse når det gjelder klassifisering som drikkevare eller ikke.

 

Tenker du på miniflasker med ferdig drikke (f.eks 2cl cognac med 40% etanol) i stedet for miniflasker med essenser (smaksstoffer og fargestoffer uten alkohol, ment for utblanding)?

Lenke til kommentar
Er du sikker på det?

Loven forbyr vel salg alkoholholdig drikke, ikke alkohol generelt.

Mange varer inneholder alkohol, men er ikke ment å drikkes. Rødsprit, deodorant, bioetanol,osv...

Essenser er vel ikke ment som drikkevarer?

 

Det er også lov til å selge rødvin med nok krydder i tror jeg, fordi det brukes til sauser eller noe.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

Hvis en drikker vann av en spritflaske på gata, kan man da få bot for drikking på offentlig sted?

Hvis så, da burde man egentlig ikke kunne få bot hvis en drikker sprit av en brusflaske med samme farge på innholdet.

Endret av member-63169
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

på masse sider når man registrerer seg så må man skrive inn noen tall og kanskje bokstaver i et bilde. jag fant ut at ebay har lettleselige, mens at google sine sliter jeg sykt med, må få ny kode en del ganger før jeg klarer det.

 

hvorfor skal noen være så sykt vanskelige?

Lenke til kommentar
på masse sider når man registrerer seg så må man skrive inn noen tall og kanskje bokstaver i et bilde. jag fant ut at ebay har lettleselige, mens at google sine sliter jeg sykt med, må få ny kode en del ganger før jeg klarer det.

 

hvorfor skal noen være så sykt vanskelige?

Fordi boter klarer å lese f.eks Ebay sine. Skaffer man en god nok bot klarer man btw å lese Google's også.

Lenke til kommentar
Jeg tenker på de små flaskene som står ved bakeavdelinga. Jeg er ikke sikker på hva de er for, men tror det er smakstilsetning som kan brukes i desserter og konfekt. Tror det er alkohol i dem som løsemiddel. Det er jo konsentrert smak, så ingen greier vel å drikke seg full på det?

Rom-essens og sånt? De er alkoholfrie.

Lenke til kommentar

Husker det var masse oppstyr om akkurat dette temaet for et par år siden. Det ble avslørt at mange ungdommer (uten at jeg skjønner hvorfor. et smaker jo høgg!) kjøpte slike og drakk seg fulle på. Så de kan ikke ha vært regulert. Men enden på visa ble i hvertfall at butikkene innførte interne regler om 18-årsgrense på essenser som inneholder alkohol. Mulig dette ikke gjelder alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...