Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rent høyfrekvent?

 

Altså, om lyden bare består av "høyfrekvente deler". Et klapp består av svært mange frekvenser over hele frekvensspekteret, inkludert høye frekvenser.

 

AtW

 

Joda, skjønte forsovidt det :)

Men jeg tenkte på å lage rent høyfrekvente lyder?

 

(Jeg innrømmer detdet var min skyld at det ble en misforståelse der :ph34r: )

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Vil anta at å sitte i midten av bussen på passasjersiden vil være mest trygt. Da de fleste kollisjoner enten er fremme eller bake. Grunnen til passasjersiden er at du da sitter i innersvingen i kryss, og kommer det en bil fykende inn fra siden har du hele bredden på bussen til å ta imot før bilen kan treffe deg. Hvis bussen velter spiller det nok ingen rolle hvor du befinner deg.

Lenke til kommentar
Småbarns hyling/skriking (relativt høyfrekvent) kan skade hørselen både på andre barn og på barnehagepersonell, derfor er det nå innstallert lydnivåmålere på flere og flere barnehager.

 

Et problem man lett kunne begrenset betraktlig med skikkelig lydprosjektering i barnehager, det har lenge vært kjent at barnehagepersonell er av de aller mest støyplagede arbeidsgruppene, men det er penga som rår, og folk orker ikke å betale det det koster å få en god løsning. Å sette opp en måler kan hjelpe det, men det er en "etterpåløsning" som ikke er like god.

 

AtW

Lenke til kommentar
Rent høyfrekvent?

 

Altså, om lyden bare består av "høyfrekvente deler". Et klapp består av svært mange frekvenser over hele frekvensspekteret, inkludert høye frekvenser.

 

AtW

 

Joda, skjønte forsovidt det :)

Men jeg tenkte på å lage rent høyfrekvente lyder?

 

(Jeg innrømmer detdet var min skyld at det ble en misforståelse der :ph34r: )

 

Lyden ssss, er det mange vil kalle høyfrekvent lyd. (finnes det en definisjon på høyfrekvent?, jeg vet ikke helt, jeg ville kalt lyd over 4000 Hz høyfrekvent, isåfall faller den lyden godt innenfor det høyfrekvente området).

 

AtW

Lenke til kommentar
Spørsmål: Hvor i en buss er det tryggest å sitte?

Utenfor :wee: .

Alternativt sjåførsetet.

 

Ville vel satset på rett bak den midterste døra. Har opplevd at det setet innimellom har setebelter, mens ingen andre seter har. Dersom det ikke er, så kan du oppleve å få veldig vondt, så helt bakerst i hjørnet er nok tryggest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Nå klarer jeg det!

Må ha nesa nesten inntil skjermen, og la øynene gå i kryss. DA klarer jeg å se en hai som svømmer.

 

Hvis du skjeler sånn bittelitt, så går det også, funker forøvrig på Nvidia-skjermen når du installerer nye drivere o.l også! :D

Lenke til kommentar

Sånne bilder minner meg alltid om en scene som gikk igjen i filmen Mallrats.

Det var en kar som satt hele dagen på kjøpesenteret og stirra på et slikt 3d-bilde men aldri greide å se det, mens folk bare gikk forbi tilfeldig og sa "oh, it's a horse!" eller "nice horse", mens vår venn reiv seg mer og mer i håret, helt til han gikk amok tilslutt og knuste hele stativet :) Sånn er vel jeg.

Lenke til kommentar
Sånne bilder minner meg alltid om en scene som gikk igjen i filmen Mallrats.

Det var en kar som satt hele dagen på kjøpesenteret og stirra på et slikt 3d-bilde men aldri greide å se det, mens folk bare gikk forbi tilfeldig og sa "oh, it's a horse!" eller "nice horse", mens vår venn reiv seg mer og mer i håret, helt til han gikk amok tilslutt og knuste hele stativet :) Sånn er vel jeg.

 

Husker noe liknende fra Donald en gang :)

 

Storeulv så ikke hvalen på bildet, men alle andre som gikk forbi så den. Var faktisk på et kjøpesenter også :p

 

Anyway, jeg tror jeg ser haien som svømmer. Ser desverre ikke noe 3D i bildet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...