Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var ute å øvelseskjørte ikveld og lurer på en ting. Jeg kjørte i ytteste felt i rundkjøringen, og den andre bilen er i indre. Den bestemmer seg å krysse veien foran meg uten engang å gi meg et advarsel med blinklys. Se tegning.

Hvordan blir dette? Var det han eller jeg som har gjort en feil? Fikk kjeft som det holdt siden jeg visstnok hadde vikeplikt for den... hater å gjøre feil å trafikken og jeg går og småtenker hele tiden på feila jeg gjør.

 

 

Man har vikeplikt når man skifter felt, bilen i indre felt er en gjøk som ikek kan trafikkreglene, og i tilegg ser ut til å skape utrygge situasjoner i trafikken.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hadde håpet noen kunne svar på noen av de tingene jeg.. :'(

Men siden du mener det som en ikke snedig ting...Men uansett jeg syntes det når jeg satt oppe og så på tv så reiste jeg meg, så fikk jeg veldig vont..Kanskje jeg strakk en muskel ellerno jeg vet ikke.

 

Samme har skjedde med meg på et Lan jeg var på..

Satt veldig lenge i en stilling i stolen (forsovidt vanlig sittestilling :p)

Så bøyde jeg meg fram og skulle reise meg, så ble det umiddelbart vondt i ryggen.

Varte i 2-3 dager sånn ca.

Lenke til kommentar
Kommer ann på hvem som kom fra hvor. litt mere uttfyllende opplysninger hadde vært greit.

1 felt eller 2 felts vei?

 

Jeg kom ut av den første utkjøringen bak der med den grønne bilen. Den andre lå i feltet innenfor meg og kjørte ut slik som det viser på tegningen.

 

Her er også et lite oversiktsbilde.

 

 

 

Var ute å øvelseskjørte ikveld og lurer på en ting. Jeg kjørte i ytteste felt i rundkjøringen, og den andre bilen er i indre. Den bestemmer seg å krysse veien foran meg uten engang å gi meg et advarsel med blinklys. Se tegning.

Hvordan blir dette? Var det han eller jeg som har gjort en feil? Fikk kjeft som det holdt siden jeg visstnok hadde vikeplikt for den... hater å gjøre feil å trafikken og jeg går og småtenker hele tiden på feila jeg gjør.

 

 

Man har vikeplikt når man skifter felt, bilen i indre felt er en gjøk som ikek kan trafikkreglene, og i tilegg ser ut til å skape utrygge situasjoner i trafikken.

 

AtW

 

Jeg mente også at man hadde vikeplikt når man skiftet felt. Men hadde jeg truffet han så er det visstnok jeg som hadde fått skylden siden jeg da ville truffet siden på bilen?? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg mente også at man hadde vikeplikt når man skiftet felt. Men hadde jeg truffet han så er det visstnok jeg som hadde fått skylden siden jeg da ville truffet siden på bilen?? :hmm:

 

Hvem vet hva rettsvesenet finner på? I så måte kand et vel hende du hadde fått skylda, men i forhold til veitrafikkloven mener jeg saken er klar, truffet i siden eller ikke, han har vikeplikt. I tilegg er det idiotkjøring, i særdelshet uuten blinklysbruk, slikt ser man desverre alt for ofte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Var ute å øvelseskjørte ikveld og lurer på en ting. Jeg kjørte i ytteste felt i rundkjøringen, og den andre bilen er i indre. Den bestemmer seg å krysse veien foran meg uten engang å gi meg et advarsel med blinklys. Se tegning.

Hvordan blir dette? Var det han eller jeg som har gjort en feil? Fikk kjeft som det holdt siden jeg visstnok hadde vikeplikt for den... hater å gjøre feil å trafikken og jeg går og småtenker hele tiden på feila jeg gjør.

 

 

Man har vikeplikt når man skifter felt, bilen i indre felt er en gjøk som ikek kan trafikkreglene, og i tilegg ser ut til å skape utrygge situasjoner i trafikken.

 

AtW

Har du slettet orginalposten? Jeg ser den i alle fall ikke.

 

Ytre felt i en rundkjøring er tiltenkt trafikanter som skal ta av ved neste avkjørsel. Det er således ikke så rart at den andre sjøføren trodde at du skulle svinge av. Dersom du ligger i ytre fil og skal ta av i en annen avkjørsel er det fint om du blinker til venstre for å signalisere dette.

Når dette er sagt er blinklys ikke til pynt. En god sjåfør bruker hele tiden blinklyset til å signalisere hvor han skal i rundkjøringen. (Feks blinker til venstre før inntreden hvis du ikke skal benytte første avkjørsel.)

Sjåfører som ikke bruker blinklyset slik at jeg må vente lenge når det er mye trafikk er blandt de stundene man mister alt håp på menneskehetens vegne. (Og får lyst til å sodomere nevnte sjåfør med det nevnte blinklyset)

Lenke til kommentar
Var ute å øvelseskjørte ikveld og lurer på en ting. Jeg kjørte i ytteste felt i rundkjøringen, og den andre bilen er i indre. Den bestemmer seg å krysse veien foran meg uten engang å gi meg et advarsel med blinklys. Se tegning.

Hvordan blir dette? Var det han eller jeg som har gjort en feil? Fikk kjeft som det holdt siden jeg visstnok hadde vikeplikt for den... hater å gjøre feil å trafikken og jeg går og småtenker hele tiden på feila jeg gjør.

 

 

Man har vikeplikt når man skifter felt, bilen i indre felt er en gjøk som ikek kan trafikkreglene, og i tilegg ser ut til å skape utrygge situasjoner i trafikken.

 

AtW

Har du slettet orginalposten? Jeg ser den i alle fall ikke.

 

Ytre felt i en rundkjøring er tiltenkt trafikanter som skal ta av ved neste avkjørsel. Det er således ikke så rart at den andre sjøføren trodde at du skulle svinge av. Dersom du ligger i ytre fil og skal ta av i en annen avkjørsel er det fint om du blinker til venstre for å signalisere dette.

Når dette er sagt er blinklys ikke til pynt. En god sjåfør bruker hele tiden blinklyset til å signalisere hvor han skal i rundkjøringen. (Feks blinker til venstre før inntreden hvis du ikke skal benytte første avkjørsel.)

Sjåfører som ikke bruker blinklyset slik at jeg må vente lenge når det er mye trafikk er blandt de stundene man mister alt håp på menneskehetens vegne. (Og får lyst til å sodomere nevnte sjåfør med det nevnte blinklyset)

 

Ser ut som den er flyttet her: post

 

Dette er en litt "spesiell" rundkjøring da den har mange innganger og utganger, noe som ville nesten gjort det umulig for meg å velge inderste felt der jeg kom ut ifra. Men om han trodde jeg skulle svinge av på første, så kjørte han inn foran meg, før vi hadde kommet til den utkjørselen da. Ble litt rotete dette her. Men skal man bli en god sjåfør så må man lære...

Lenke til kommentar
Jeg mente også at man hadde vikeplikt når man skiftet felt. Men hadde jeg truffet han så er det visstnok jeg som hadde fått skylden siden jeg da ville truffet siden på bilen?? :hmm:

 

Hvem vet hva rettsvesenet finner på? I så måte kand et vel hende du hadde fått skylda, men i forhold til veitrafikkloven mener jeg saken er klar, truffet i siden eller ikke, han har vikeplikt. I tilegg er det idiotkjøring, i særdelshet uuten blinklysbruk, slikt ser man desverre alt for ofte.

 

AtW

FYI finnes det ikke noen regel som sier at det er den sjåføren som kjører på noen fra siden som har skylden. Det hadde jo helle ikke gitt noen mening.

 

Veitrafikkloven sier imidlertid at du skal opptre hensynsfullt og aktpågivende slik at det ikke kan oppstå fare. Tenk heller på dette når du analyserer situasjonen. Det hjelper ingenting om du har forkjørsrett med mindre du også opptrer hensynsfullt (Dvs ikke kjører på andre) og aktpågivende. (Feks å kunne stoppe på den oversiktlige veibanen)

Lenke til kommentar
Jeg mente også at man hadde vikeplikt når man skiftet felt. Men hadde jeg truffet han så er det visstnok jeg som hadde fått skylden siden jeg da ville truffet siden på bilen?? :hmm:

 

Hvem vet hva rettsvesenet finner på? I så måte kand et vel hende du hadde fått skylda, men i forhold til veitrafikkloven mener jeg saken er klar, truffet i siden eller ikke, han har vikeplikt. I tilegg er det idiotkjøring, i særdelshet uuten blinklysbruk, slikt ser man desverre alt for ofte.

 

AtW

FYI finnes det ikke noen regel som sier at det er den sjåføren som kjører på noen fra siden som har skylden. Det hadde jo helle ikke gitt noen mening.

 

Veitrafikkloven sier imidlertid at du skal opptre hensynsfullt og aktpågivende slik at det ikke kan oppstå fare. Tenk heller på dette når du analyserer situasjonen. Det hjelper ingenting om du har forkjørsrett med mindre du også opptrer hensynsfullt (Dvs ikke kjører på andre) og aktpågivende. (Feks å kunne stoppe på den oversiktlige veibanen)

 

Det er vel heller ingenting som tilsier at jeg mener det finnes noen slik regel, jeg poengterer jo tvert imot det er irrelevant.

 

Ellers ser jeg ikke hvor jeg har ignorert å handle aktipågivende og hensynfult, jeg har ikke forfektet å kjøre inn i vedkommende. Jeg har sagt (som rett er) at indre såfør har vikeplikt, og at det er idiotkjøring å kaste seg ut i et annet felt, foran andre, og uten å bruke blinklyset. Og slikt skjer desverre alt for ofte. Det er ingenting som tyder på at noen av sjåførene harplanlagt å med vilje kjøre inn i den andre.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Var ute å øvelseskjørte ikveld og lurer på en ting. Jeg kjørte i ytteste felt i rundkjøringen, og den andre bilen er i indre. Den bestemmer seg å krysse veien foran meg uten engang å gi meg et advarsel med blinklys. Se tegning.

Hvordan blir dette? Var det han eller jeg som har gjort en feil? Fikk kjeft som det holdt siden jeg visstnok hadde vikeplikt for den... hater å gjøre feil å trafikken og jeg går og småtenker hele tiden på feila jeg gjør.

 

 

Man har vikeplikt når man skifter felt, bilen i indre felt er en gjøk som ikek kan trafikkreglene, og i tilegg ser ut til å skape utrygge situasjoner i trafikken.

 

AtW

Har du slettet orginalposten? Jeg ser den i alle fall ikke.

 

Ytre felt i en rundkjøring er tiltenkt trafikanter som skal ta av ved neste avkjørsel. Det er således ikke så rart at den andre sjøføren trodde at du skulle svinge av. Dersom du ligger i ytre fil og skal ta av i en annen avkjørsel er det fint om du blinker til venstre for å signalisere dette.

 

Det er helt vanlig å ligge i høyre felt også om man skal rett fram (dvs ta av om "to avkjørsler")

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...