Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Ser at det på http://prissammenligning.no/index.php?page=data ligger det link til de bestetilbudene på XPS M1330 (3500,- i rabatt er toppen) + en 10% tilbusdkode i tillegg. prisen går fra 13.500 til 9000 kroner. nice...

 

3500,- rabbaterte modellen har:

3gb ram, 2,4 GhZ duo 2,128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS, 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk.

 

når det gjelder batteri ble jeg ikke veldig fornøyd med utsende på 9 cellers batteriet. var veldig stort og det ble forhøyning bak. ville valgt 6 cell'ern om jeg fikk valget igjen, men det spørs jo hvor mye du vil ha større batteri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg endelig bestilt!!

 

Tok "toppvarianten"

 

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)

 

Tuxedo Black

 

Tynn og lett 13,3-t. UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) m/TrueLife™

 

3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM

 

6-cells batteri.

 

320GB Harddisk.

 

++ alt annet som er standard.

 

Slengte også med Kensingtonlås og en kiropraktoranbefalt ryggsekk til å bære godsakene.

 

:dribble::dribble::dribble:

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar

Noen som har noe tips, sliter fortsatt med høye temperaturer selv ved 10 % cpu bruk kan det plutselig komme opp i 80 grader... Uten at jeg gjør noe annet enn å kjøre opera og noen små programmer... Noen som har noe tips? Syntes dette er veldig varmt lissom når det bare er 10% cpu bruk... og etter å ha spilt CoD4 i 2 timer er peak på 82 grader, altså 2 grader mer enn det som kommer ved bare å surfe på nettet, og vifta flyr som bare F spinner på høyeste hele tiden noen ganger...

Lenke til kommentar

Har satt ned CPU så den bruker maks 50% eller 1600 MHz og da ligger den på ~50 grader i vanlig romtemperatur. Lurer på om jeg kanskje skal ta kontakt med DELL en dag jeg

En annen ting jeg har kommet over er at det er ekstremt vanskelig å få fjerna fett merker på skjermen

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar
Noen av mine tips :)

 

Ved CPU-Whine prøv en av disse løsningene:

- Deaktiver Bluetooth

- Deaktiver USB

- Oppdater Bios

- Gå inn i bios: sett til disse instillingene

Intel Dynamic Acceleration : off

Intel Speed Step: Off

Hard Drive Acoustic : silent (optional)

- RMCLOCK metoden.

- Returner PC-en, håp på å få ny uten Whine

 

Kanskje en av disse løsningene fungerer for dere med Whine (meg inkludert)

 

noen som har prøvd noe av dette med hell?? fikk dessverre en med litt whine i jeg også..

Endret av royrov
Lenke til kommentar
Er whine et veldig utbredt problem på disse? Eller varierer det veldig fra maskin til maskin?

 

Har fulgt tråden helt fra starten, og ja, det er en del som har rapportert dette og det er ett svært kjent problem.

 

Har også lest en del tester. Noen nevner det og noen nevner det ikke. Så virker som at det er varierende der også. Hmm...

Lenke til kommentar
Noen av mine tips :)

 

Ved CPU-Whine prøv en av disse løsningene:

- Deaktiver Bluetooth

- Deaktiver USB

- Oppdater Bios

- Gå inn i bios: sett til disse instillingene

Intel Dynamic Acceleration : off

Intel Speed Step: Off

Hard Drive Acoustic : silent (optional)

- RMCLOCK metoden.

- Returner PC-en, håp på å få ny uten Whine

 

Kanskje en av disse løsningene fungerer for dere med Whine (meg inkludert)

 

 

noen som har prøvd noe av dette med hell?? fikk dessverre en med litt whine i jeg også..

 

Jeg har whine på min, men etter reinstall av Vista, hvor jeg fjenet alt av partisjoner (inkl Media Direct), og oppdatering av BIOS er "whiningen" blitt markant mindre tydelig. Er nå nødt til å legge øret tett på maskinen for å overhodet høre det. HDDen er også blitt betydelig roligere. Ellers er jo Dell klar over problemet, så retur av PCen vil jo løse problemet ganske så sikkert. Og PCer med Penryn har vel ikke problemet meg bekjent.

 

For de som fjerner Media Direct anbefaler jeg ellers å laste ned programmet AutoHotKey.exe. Gjør det mulig å gi Media Direct-knappen på PCen annen funksjon. På min åpner den nå Media Center.

Lenke til kommentar
Jeg har whine på min, men etter reinstall av Vista, hvor jeg fjenet alt av partisjoner (inkl Media Direct), og oppdatering av BIOS er "whiningen" blitt markant mindre tydelig. Er nå nødt til å legge øret tett på maskinen for å overhodet høre det. HDDen er også blitt betydelig roligere. Ellers er jo Dell klar over problemet, så retur av PCen vil jo løse problemet ganske så sikkert. Og PCer med Penryn har vel ikke problemet meg bekjent.

 

 

jeg har fjernet alle partisjoner.. installert vista.. har nyeste bios.. og har penryn..

men har likevel litt whine..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...