Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

hvor lang tid tar det ca fra bestilling til byggfasen ? bestilte min på mandag, men har ikke fått noe mer "ordrebekreftelse"/fremgang..

 

For meg tok det 6dager fra Fase 1 til Fase 5 (ekspedert/schenker har den nå). bestilte for en uke siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nevnte tidligere i denne tråden om en utrolig irriterende harddisk-jobbing på maskinen. Noen som kan hjelpe meg med denne knatringen?

 

Stadig vekk begynner harddisken å jobbe noe innmari. Uten at jeg har satt den i gang til å jobbe med noe i det hele tatt. Harddisken på denne maskinen bråker spesielt mye også? (Toshiba 320 gb, 5400 rpm)

 

 

Noen som vet hva denne knatringen kommer av?

 

Det er nok vista som indekserer og eller gjør defragmentering, noen bioser kan også sette HD i quiet mode.

Lenke til kommentar
For meg tok det 6dager fra Fase 1 til Fase 5 (ekspedert/schenker har den nå). bestilte for en uke siden.

 

 

 

hvor finner du oversikten over fasene ??

 

når jeg ser på ordrestatus på dell sidene, så står det bare:

Din bestilling ble funnet.

Kj?re kunde!

Takk for at du velger Dell!

Etter dine onsker vil ordren bli skreddersydd ved var fabrikk.

Da vi bygger ordren etter din egen spesifikasjon, kan det ta ca 10 arbeidsdager a bygge og levere din ordre.

For tilbehor til Dell skrivere vil leveringstiden v?re mye kortere - du vil ha mottatt denne informasjonen da du bestilte.

Hvis du onsker en mer detaljert ordre-status, bruk en av de andre soke-alternativene. 
Send e-post til Dells kundebehandling

Lenke til kommentar
nå har jeg korrespondert med support, og fått ordrenummer osv.. estimert leveringsdato er 02.05-2008 eller før... dette pga. mangel på deler.. det vil si white-led skjermen..

 

surt når man sitter midt i hovedprosjekttider og krasjet laptop :/

 

Lag din egen tråd på NÅR FÅR JEG MASKINEN. Greit å spørre en gang, men faen da! Da jeg bestilte min for fire uker siden brukte de tre uker på å levere den. Sånn kan det gå, måtte også vente på skjerm!

Lenke til kommentar
jeg fikk min første etter 3 dager... nå har jeg ventet et par uker på den siste... sikkert tomme for LED skjermer igjen

 

Men SAKKO. Må dere ALLE fortelle når dere bestilt og når dere fikk PC-en?

Denne tråden er jo blitt totalt uinterresant.

 

Kan ikke moderator fjerne ALLE slike innlegg. I det minste bak i tid da leveringstiden for mer enn 2 mndr siden er totalt uinterresant for noen som helst.

 

Til dere som venter på PC-en (også jeg), send en mail til de som vet heller, nettopp DELL. Det er bare de som kan svare på når dere får deres PC. Moderator burde slette alle slike spørsmål. Bare fordi noen ikke tør ringe/maile sin leverandør på utstyret.

 

Stakkars de (også meg) som faktisk har reelle problemer de trenger hjelp til, og må tråle gjennom alle disse 1000 innleggene som stort sett handler om leveringstider. MY GOD.

Lenke til kommentar
Er det et godt tidspunkt å bestille en XPS M1330 nå, eller er det noe nytt og revlusjonerende rett rundt hjørnet? Jeg vet at Montevina kommer til høsten, men er det noe annet slik som f.eks. nye GPUer e.l. i nærmeste fremtid?

Det er alltid noe nytt og spennende rundt hjørnet :!:

Men jo, det er Montevina, og så fases vel GeForce 8000 serien ut til fordel for 9000 serien.

 

Jeg bestilte for noen dager siden ganske enkelt fordi jeg trenger en ny laptop nå, og ikke ny laptop om et halvt år :)

Lenke til kommentar

Fruen har en 1330 som jeg har kjørt inn Sp1 på (vi valgte Engelsk Vista).

 

Skulle rote med en gammel scanner her i går (og selvsagt fantes ikke drivere til Vista), men det jeg vil frem til er at ting kan tyde på DVD-brenneren har kuttet ut. Ingenting av det jeg har prøvd har trigget noe mere enn spin-up i en kort periode. Får ikke opp noenting fra DVD-brenneren. Den virket første uke da jeg testet litt Media-Direct.

Ringte support, men de begynte å mase om SW-trøbbel og drivere... jaja tenkte jeg er vi der... hvorfor ikke spørre om jeg har slått på maskinen først ;)

 

Uansett, det jeg lurte på om det er flere som har trøbbel med DVD-brenneren?

 

Ellers relativt fornøyd med selve maskinen, dog suger Vista stort på den maskinen (2.2 Duo, 3GB Ram, 250GB 5400). Latterlig egentlig... har begynte prosessen med å sjekke ut muligheten for downgrade fra Home Premium til XP Pro. Noen som vet om en kan bytte inn lisensen på Vista til en XP Pro?

Det er vel det eneste jeg angrer på, at jeg ikke krevde XP Pro når vi kjøpte den. Så langt har Vista bare skapt irritasjon og plager.

Lenke til kommentar
Hvordan er partisjonene oppsatt på disse ? (jeg får en 200gb disk)

 

og er det mye bloatware ?

 

Typisk så vil det være satt opp 4 partisjoner. En svær C:, en liten recovery, en hidden (til media direct), samt en hidden til...

Prøvde selv å snevre C: til noe mindre, for deretter å opprette en ny til andre ting enn OS + programmer, men det støttes kun 4 primary partitions. Så en må vel opprette en logisk partisjon som igjen kan deles i mindre (eller fjerne media direct partisjonen).

Har ikke tatt jobben med en styre mer med det... hadde sett fordelen av en liten C: ifm backup, men det får være inntill videre.

Lenke til kommentar
Men er Montevina noe totalt revlusjonerende som menneskeheten ikke vil klare seg uten? :) Hoppet fra Merom til Santa Rosa var ikke store greiene, men er det noe mer med Montevina?

 

Var ikke store greiene? Penryn var da et bra skritt videre i cpu-utviklingen :thumbup:

 

Anyway. Montevina kommer med Intel Centrino 2 plattformen, og det er vel ikke større nyheter enn bedre ytelse, mindre effektforbruk/bedre batteritid.

 

Den største nyheten med Montevina er integrert "WiMax Støtte"

Lenke til kommentar
Ok, jeg lurer på om jeg kjøper en maskin med Penryn nå siden jeg ikke har bruk for WiMax ... Jeg regner med at dette er et godt tidspunkt da? Evnt. når kommer vi til å se maskiner på Centrino 2 plattformen? Blir det i september og utover?

 

"Det er ventet at Centrino 2 formelt lanserens under Computex-messen i Taipei i begynnelsen av juni" IDG.no

 

Når Centrino 2 dukker opp i dell vet ingen.

Montevina er forresten basert på Penryn (45nm)

 

Trenger du en 1330, får du en 1330 til 8000+, som kostet 16-18000 for 6mnd siden. Så å kjøpe nå er vel da et godt tidspunkt?

Lenke til kommentar
Hvordan er partisjonene oppsatt på disse ? (jeg får en 200gb disk)

 

og er det mye bloatware ?

 

Typisk så vil det være satt opp 4 partisjoner. En svær C:, en liten recovery, en hidden (til media direct), samt en hidden til...

Prøvde selv å snevre C: til noe mindre, for deretter å opprette en ny til andre ting enn OS + programmer, men det støttes kun 4 primary partitions. Så en må vel opprette en logisk partisjon som igjen kan deles i mindre (eller fjerne media direct partisjonen).

Har ikke tatt jobben med en styre mer med det... hadde sett fordelen av en liten C: ifm backup, men det får være inntill videre.

 

Bare en liten advarsel; hvis man oppretter en utvidet partisjon vil Mediadirect slutte å fungere. Jeg brukte Acronis Disk Director Suite 10 ver.2160 til å lage en utvidet partisjon, og alt så ut til å være i orden. Men det var det ikke. Mediadirect starter opp, men skjønner ingenting og man booter inn i Vista, hvor på Mediadirect startes. Hvis man vil ha en ekstra partisjon, kan dette bare skje ved at man bruker Mediadirect til å partisjonere og så legge inn Vista eller XP. Hvis man ikke bryr seg om Mediadirect, er det ikke noe problemer med å partisjonere. Erfarte dette på den "slitsomme" måten. Korrekt meg gjerne hvis jeg tar feil, men vær da snill å gi oppskriften på hvordan man kan få dette til, med fungerende Mediadirect, uten å måtte legge inn operativsystemet på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...