Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal være ganske enkelt og du trenger neppe noen guide om du er erfaren med små skrujern. Løsne skruene som holder den gamle harddisken, trekk den ut, skru av rammen rundt harddisken og skru denne på den nye, før du skyver den inn og fester skruene som holder den inne.

Lenke til kommentar
Før kostet det ca. 400kr å oppgradere til 9-cellers batteri. Nå skal de ha 1200kr for det! Men kanskje man får begge batteriene da?

 

 

det tviler jeg på da 9cell batteriet i løsvekt koster over 2200,- i webshoppen deres..

 

Rimelig sykt. Finner det på ebay, nytt til 100 dollars. Det blir alternativet for meg i alle fall. Sparer noen hundrelapper :)

 

EDIT: Fant det faktisk enda billigere. USD 92 (da også frakt til Norge inkl.) "Genuine Dell Component"

 

Noen her med 9-Cell batteri som kan gi ut delenummeret til batteriet? Tenkte å sammenlikne med det som stod på batteriet på ebay.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Delenummer til 9-celler: PU556

 

Samme delenummer i alle fall. Og hvilket land er skaperland?

 

hmmm.. hørtes litt rart ut at det er 1700,- forskjell på ebay og dell.no på orginalvare...

 

Har vært borti store prisforskjeller tidligere dersom det er snakk om personer som skaffer deler direkte fra fabrikk. Denne selgeren på ebay har også deler til andre store produsenter om f.eks. Xbox 360 og PS3 (reservedeler). Så dersom delenummeret og skaperlandet er det samme så er det godt nok for meg. Nå står det at det er direkte fra fabrikk og splitter nytt "genuine" batteri.

Lenke til kommentar

Man får jo tak i det meste billigere på ebay gitt! Kjøpte meg høyttalere til bilen forrige uke, betalte 490 inkl. frakt.. pris i norge: 1498,-..

Fant en XPS 1330 for noen dager siden, kom på ca. 8900kr inkl frakt OG moms.. den hadde da led skjerm, 250gb hdd, t7700 cpu, 6 og 9 cell batteri,4gb ram osv..

Lenke til kommentar

En av LGs batterifabrikker i Sør-Korea brant ned for ca. en måned siden, og det er nok noe av grunnen til at batterier har økt noe sykt i pris :)

 

Ellers må jeg medgi at schenker er noe bainna tull. De har maintenance hver natt, 20:55 til 06:30 eller noe, og tidligere i dag haddde de bare problemer™ uten noe videre forklaring.

 

Det som er litt kjipt er at schenker satte en ETA på min m1330 til i morra, og jeg har ikke mottatt en jævla mail om dette, og nå kan jeg heller ikke sjekke hvor laptopen min er i verden. Sist jeg sjekka i dag tidlig var den i kjøben.

 

Får vel bare satse på at alt går bra til slutt :p

Lenke til kommentar
En av LGs batterifabrikker i Sør-Korea brant ned for ca. en måned siden, og det er nok noe av grunnen til at batterier har økt noe sykt i pris :)

 

Ellers må jeg medgi at schenker er noe bainna tull. De har maintenance hver natt, 20:55 til 06:30 eller noe, og tidligere i dag haddde de bare problemer™ uten noe videre forklaring.

 

Det som er litt kjipt er at schenker satte en ETA på min m1330 til i morra, og jeg har ikke mottatt en jævla mail om dette, og nå kan jeg heller ikke sjekke hvor laptopen min er i verden. Sist jeg sjekka i dag tidlig var den i kjøben.

 

Får vel bare satse på at alt går bra til slutt :p

 

Er nok ikke ditt ansvar mens den er under transport :)

 

Men noen som har "Made in xxxx" på 9-Cell batteriet?

Lenke til kommentar
Det som er litt kjipt er at schenker satte en ETA på min m1330 til i morra, og jeg har ikke mottatt en jævla mail om dette, og nå kan jeg heller ikke sjekke hvor laptopen min er i verden. Sist jeg sjekka i dag tidlig var den i kjøben.

 

 

samme med meg.. har ETA i morgen, var i køben i går.. registrert alnabru i dag.. regner med at den kommer hit til trondheim i morgen.. (eller maks på fredag)..

 

har ikke fått noe videre beskjed telefon eller mail med schenker.. hadde de kunne hatt den jævla websiden sin oppe noen timer i døgnet.. må være noen tafatte driftere om de trenger så mye vedlikehold..

Endret av royrov
Lenke til kommentar

Hei, jeg fikk min laptop for ca 1 måned siden. Fungert flotters siden da, kjører min på XP 64-bit, alt utenom drivere for fingeravtrykksleser fungerer (men jeg har ikke noe behov for denne).

 

Måtte laste ned skjermkort drivere fra www.laptopvideo2go.com for at pcen skulle fungere skikkelig. Fikk pcen også med penryn prosessor 2,4 ghz versjonen. Har ikke vært noe cpu-whine på min, og alt fungerer knall. Alt i alt et VELDIG godt kjøp.. om du derimot ikke får cpu-whine.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...