Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du skal bestille PC på utførsel klikker du av for at du ikke er MVA pliktig. Fyll så ut skjemaet og før på at det er utførsel du skal ha det på. Deretter kontakter du Dells kundeservice om du IKKE får utførselskjema i posten. Skjemaet må du så få stemplet på flyplassen når du reiser tilbake til utlandet og så sende det til Dell innen 14 dager. Du må betale full pris for varen, men du får da igjen MVA når Dell mottar skjemaet med tollens stempel.

Man trenger vel ikke nødvendigvis å få skjemaet fra Dell? Går vel like bra å bruke dette? Eller..?

Lenke til kommentar
Bare å returnere den om du ikke er happy.. Jeg klagde på whinen, men fikk tilbakemelding om at dette kun var en "desigm nois".. Han kalte det en feature:P

Jeg hadde blue screen i tillegg, men de nektet å swope den...

"fault by design", dvs. jeg tipper det er spenningsregulatoren til CPU som lager lyden.

Lenke til kommentar
Snodig, SP1 dukker ikke opp i Windows update.

 

Noen som vet hvorfor?

 

Den dukket ikke opp for meg heller. Har vel med at det muligens var noen problemer med lyd og fingeravtrykkleserens drivere. Ble anbefalt å prøve og avinstallere disse driverene, men den dukket ikke opp alikevel.

Jeg lastet ned SP1 manuelt og installerte den selv. Funket bra. Innstallerte lyd og fingeravtrykkleserens drivere etterpå.

 

Les mer her: http://www.hardware.no/artikler/norsk_vista_sp1_klar/50786

Lenke til kommentar
Når du skal bestille PC på utførsel klikker du av for at du ikke er MVA pliktig. Fyll så ut skjemaet og før på at det er utførsel du skal ha det på. Deretter kontakter du Dells kundeservice om du IKKE får utførselskjema i posten. Skjemaet må du så få stemplet på flyplassen når du reiser tilbake til utlandet og så sende det til Dell innen 14 dager. Du må betale full pris for varen, men du får da igjen MVA når Dell mottar skjemaet med tollens stempel.

Man trenger vel ikke nødvendigvis å få skjemaet fra Dell? Går vel like bra å bruke dette? Eller..?

 

Ja du kan bruke det, men om du får det fra dell så er alt korrekt ført på fra før. Om ikke, så bare fyll ut selger etc etc og din info før du sender inn.

Lenke til kommentar

Fikk min andre xps maskin med whine i dag. Så nå har jeg brukt noen drøye timer på prøve/feile teknikken:P

 

Først satte jeg opp et eget strøm program... ble høyere ytelse, men da ogs dårligere batteritid. Dette hjalp muligens litt på høyfrekves lyden, men absolutt ikke nok til å klare å studere i fred.

 

Tok vekk den intel funskjonen i bios (a9) husker ikke akkurat hva den heter i farten. Usikker på om dette hjalp i det hele tatt... Men nå er den iaf på OFF.

 

Så lekte jeg meg litt med RighyMark CPU Clock, prøvde forskjellige oppsett som hadde fungert for andre osv.. Etter en del feiling her ble maskinen(e) MUSESTILLE.

Håper oppsettet kan hjelpe dere også:

 

1: Management

Ta vekk "Use OS load-based management"

Huk av "Restore CPU defaults" Husk å huke av begge rutene!

Huk av "Cpu-defined default p-state" (litt ned på listen)

2: Advanced cpu

Ta vekk "Enable Thermal Monitor 1"

Huk av "Enable....2"

Huk av c1e, c2e og c42, de andre skal tas vekk.

(Husk å krysse av for apply these settings at startup)

3: Gå til chipsett (tab i cpu advanced)

Huk av "enable popup mode"

Om popdown ikke er kryssa av, så sett den på.

 

Regner med at dette virker for dere og=) Fin om noen med peil kan si i fra om dette er direkte skadelig eller noe i den gaten for cpu etc. Jeg kan ikke stort om dette, så kunne vært greit med en liten go fra dere som virkelig vet hvordan dette virker. Men den tid den sorg i så fall... nå er jeg iaf en lykkelig eier av xps for første gang.

 

En siste ting... Om du bruker Vista, så må du starte RM Cpu manuelt ved hver restart!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...