Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste som har irritert meg gresselig med min m1330 i løpet av alle månedene som har gått siden jeg fikk den i oktober er den udugelige ytelsen på CoverFlow i iTunes. Kan ikke skjønne at en slik fantastisk PC skal ha problemer med slikt. Driver fra laptopvideo2go eller nyeste fra Dell hjalp ikke. Tenkte derfor jeg bare skulle meddele at driveren som ble direktelinket til på forrige side i denne tråden løste problemet for meg også. Da var det bare å gi seg i kast med å få inn album artwork på alle albumene...

 

 

-foudre

Lenke til kommentar
Er det noe å vinne ved å ha integrert grafikk på M1330 fremfor et dedikert kort? Blir det noe lavere ytelse siden skjermkortet deler minne med resten av maskina? Mindre varme og vekt?

 

Nvidia 8400GS 2658 Poeng i 3DMark05

Intel GMA X3100 823 Poeng i 3DMark05

 

Dedikert er raskere, delt er tregere.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har hatt 2stk XPS M1330 i et par mnd nå, begge har N-draft kort installert.

Nå de siste dagene opplever jeg problemer den ene av dem, det som skjer er at jeg mister nett hver 30 sekund, dvs jeg blir ikke kastet ut fra trådløse nettet mitt hjemme, men rett slett mister tilgangen, men så kommer den tilbake igjen av seg selv, det som er rart at jeg ikke blir kasta ut av trådløse nettet, så skjønner ikke helt hva som lan være feil, noen andre som har opplevd tilsvarende???

Lenke til kommentar
Restarta hele routern for å sjekke om jeg klart å tukle med noe og da funka det mye bedre men ikke strålende

 

 

Hmm merkelig fix må jeg si, hehe

Jeg har som nevnt 2stk av den pcen, og problemet er kun på den ene vasneklig å ro at det er ruteren, men kan godt prøve reboot likevel og se om det hjelper noe

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på de forskjellige m1330 modellene dell har? Jeg ser den som er nest dyrest (N04X3307) har mulighet for 200gb 7200rpm disk, dette har ikke den dyreste modellen (N04X3310). Samme oppsettet på de to maskinene utenom disken, så koster N04X3307-modellen 10,880.00 kr og N04X3310-modellen 11,160.00 kr.

Lenke til kommentar

Nevnte tidligere i denne tråden om en utrolig irriterende harddisk-jobbing på maskinen. Noen som kan hjelpe meg med denne knatringen?

 

Stadig vekk begynner harddisken å jobbe noe innmari. Uten at jeg har satt den i gang til å jobbe med noe i det hele tatt. Harddisken på denne maskinen bråker spesielt mye også? (Toshiba 320 gb, 5400 rpm)

 

 

Noen som vet hva denne knatringen kommer av?

 

Har sjekket ressursovervåking, og det ser ut som det er denne filen som skriver/leser så veldig mye:

 

C:\System Volume Information\{f48ef891-00f9-11dd-82aa-001e4ce1a9e6}{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752}

 

Er dette noe jeg har mulighet til å påvirke? Det er rett og slett vanvittig irriterende.

 

Har også hørt noe om at Vista har automatisk defrag av stasjonene. Kan det være dette? Hvordan slår jeg evt. av det?

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...