Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Noe av det mest interessant med å vente litt med bærbar er jo flommen av hybrid sli/crossfire som vil være spesielt gunstig for laptops.

 

Og det beste med det i så måte er ikke bare at et onboard + et 9600M GS kort kan kjøres i SLI i 3D, men at det dårligste kortet blir kjørt alene i ren 2D modus så man sparer strøm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spent på hvor lang leveringstid det blir med valgt skjerm.

 

 

Ser ut til at min ble ekspedert i dag:

 

Bestillingsdato: 03/31/2008

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 05/02/2008

Faktisk forsendelsesdato: 04/05/2008

 

 

i tilfelle så blir det sikkert ikke så lang tid..

Lenke til kommentar
Spent på hvor lang leveringstid det blir med valgt skjerm.

 

 

Ser ut til at min ble ekspedert i dag:

 

Bestillingsdato: 03/31/2008

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 05/02/2008

Faktisk forsendelsesdato: 04/05/2008

 

 

i tilfelle så blir det sikkert ikke så lang tid..

 

Nice. Bare synd det ikke gikk an å velge WWAN fra Telenor på den :( I tanke på Netcom ikke er i nærheten av Turbo-3G dekninga til Telenor i nabolaget. Hadde vært kjekt å hatt det innebygget :( Men men...

 

EDIT: Noen som vet hvor stor størrelseforskjell det er på 65W og 90W PSU'en? Så et bilde av 65W'ern som ble på størrelse med en Sony Ericsson K800i. Noen som har et bilde av 90W'eren?

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Jeg har et broblem med en BSOD etter en formatering av systemet. Den kommer når jeg har oppdatert windows, og jeg må da ta en systemgjenoppretting etter det, for å få den til å funke igjen.

 

Hva kan jeg gjøre for å hindre dette problemet?

 

Er det en feil i en oppdatering ute og går?

Lenke til kommentar
Jeg har et broblem med en BSOD etter en formatering av systemet. Den kommer når jeg har oppdatert windows, og jeg må da ta en systemgjenoppretting etter det, for å få den til å funke igjen.

 

Hva kan jeg gjøre for å hindre dette problemet?

 

Er det en feil i en oppdatering ute og går?

 

er en fra midten av februar mener jeg... Jeg smekket inn SP1 med engang etter en ren instalasjon, og det funket smertefritt. (Har dog engelsk vista)

Lenke til kommentar
Jeg har et broblem med en BSOD etter en formatering av systemet. Den kommer når jeg har oppdatert windows, og jeg må da ta en systemgjenoppretting etter det, for å få den til å funke igjen.

 

Hva kan jeg gjøre for å hindre dette problemet?

 

Er det en feil i en oppdatering ute og går?

 

 

Det du kan gjøre er å kikke på alle nedlastningene, før du velger å installere dem. Så finner du KB 943899 og velger å skjule den oppdateringen. Så kan du fortsette, og BSOD er ikke lenger et problem. Dette er en oppdatering som skal øke ytelsen i Vista, men jeg velger å vente til Sp1 kommer på norsk, og håper at denne feilen med denne oppdateringen er rettet til da. Er tydlig at dette ikke rammer alle maskiner, men et gjeitehelvete for den som prøver å f.eks legge inn operativsystemet på nytt, og ikke vet at det er denne KB 943899 som er roten til alt ondt. Vel, i dette tilfelle i hvertfall. ;)

Lenke til kommentar

Dell xps 1330

 

Kan noen hjelpe meg . Jeg får mye knitring å skurr når jeg hører på lyd/ musikk.

Har prøvd å fjerne lyddriverene å la maskinen legge dem inn på nytt , hjelper ikke.

Lyden er fin en liten stund så blir det skurr å knitring. Skrur jeg den av å så på igjen er den bra en liten stund.

Maskinen er 2 månder gammel.

Endret av bkj
Lenke til kommentar
Nå som minneprisene er så lave tenkte jeg å bytte den ene 1gb brikken med en på 2gb.

Noen som har noen konkrete merker å anbefale?

Er xps m1330 kresen på minne?

 

Ser i prisguiden at det kun er TwinMos, Kingston og OCZ som lager 2GB SODIMM-DDR2 der ute (i alle fall til salgs, sikkert fler som lager). Fraråder på det sterkeste TwinMos. Kingston leverer i 2GB sett mens OCZ kun har 4GB sett. (som jeg kan se i prisguiden).

 

Minne i Prisguiden

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
prisguiden er bare piss.. corsair og crucial har også 2gb brikker! hint hint, komplett.no! ;)

 

Derfor jeg skrev i parentes at det sikkert finnes flere ;) Orket bare ikke å finkjemme nettet. Tok det raskeste.

 

Men Corsair sitter i min stasjonære og kan glatt anbefales de også :) Er bare å styre unna TwinMos (Som da var det første minnemerket jeg hadde... som var ustabil til Corsair kom i hus).

Lenke til kommentar

Fikk min i dag :) fra bestilling til "in hands" 11dager.

 

Førsteinntrykket mitt var bra. Den virket solid, og at lokket er "metall" var kult. Ingenting stikker ut, eller er sjevt. Er ikke sikker på om jeg har CPU Whine. Men jeg tror jeg hørte en liten en :( Men har hatt to andre pc'r hvor Whinen var ille, så kanskje jeg lever med dette.

 

Hvis jeg skal trekke ned på noe, må det bli at jeg trodde den var litt mindre og lettere.

 

Men totaltsett er jeg veldig fornøyd sålangt.

Endret av SaReX
Lenke til kommentar
Dell xps 1330

 

Kan noen hjelpe meg . Jeg får mye knitring å skurr når jeg hører på lyd/ musikk.

Har prøvd å fjerne lyddriverene å la maskinen legge dem inn på nytt , hjelper ikke.

Lyden er fin en liten stund så blir det skurr å knitring. Skrur jeg den av å så på igjen er den bra en liten stund.

Maskinen er 2 månder gammel.

 

Det er forstyrrelser fra harddisken din det. Det sitter interigrert lydkort i PCen og da er det lett å få knittring fra HDen. Vis du hører etter og ser på lyset for HDen din så er knitirng og blinking synkronisert.

 

Eneste mulighet for å få bort denne knittinga er å kjøpe et eksertrnt lydkort. Før du også den knitinga om du hører på høy musikk?

Hører den bare om jeg hører på veeldig lav musikk/film/spill.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er noe jeg burde spørre om her, men har jo denne maskinen så gjør da det.

 

Jeg fikk min 1330 for for rundt tre uker siden og jeg er storfornøyd. Det eneste er at når jeg browser internett samtidig som jeg har uTorrent oppe fungerer ikke browseren i det hele tatt (gjelder opera og explorer). Når jeg så lukker uTorrent fungerer det heller ikke med en gang, men det går rundt fem minutter før jeg får browset noen sider igjen. Har noen opplevd dette før, evt vet hva det kan være? Finnes ingen updates til uTorrent enda, men det bør da ikke være det siden det av og til fungerer. Er det noen innstillinger i Vista jeg bør vite om som kanskje blokkerer noen porter?

Lenke til kommentar

Har du sjekket hvor mye du uploader i uTorrent?

 

Hvis du bruker maksimalt av båndbredden, vil det være problematisk å surfe samtidig, har hatt problemer med dette før. Dette kan altså være problemet. Har ikke erfaring med uTorrent, men er rimelig sikker på at du kan endre "maksimal upload-hastighet" i innstillinger. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...