Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Nå begynte maskinen plutselig å "ruse seg" og kjører nå med tydelig viftestøy. Jeg sitter på lesesal, så det er rimelig uheldig... finnes det noen måte å tvinge ned viften (bruker XP)? Om jeg så må halvere ytelsen midlertidig for å få bort viftebråket spiller det ingen rolle, for jeg kjører ingen tunge programmer. Tvert i mot, jeg bruker kun Opera for øyeblikket, og det er ingen grunn til at viften skulle bråke. Hjelp?! ;)

 

Edit: Nei, dette gir jeg opp. Avsluttet absolutt alle programmer og deaktiverte nettverkskortet før jeg ventet i nesten fem minutter uten at det ga seg. Får jobbe litt uten maskinen selv om jeg egentlig trenger den. Håper noen har forslag til løsning. :/

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer nå å selge min Asus G1S og kjøpe en x1330, og vurderer led skjermen til 1330'en.. Men, er den egentlig verdt de 600-700kr ekstra? Vet hva forskjellen på vanlig og led skjerm er, men er led skjermen verdt de ekstra kronene?

 

Jeg ville sagt JA, men det kommer selvsagt ann på hva du selv mener. Når du sier du vet forskjellen på vanlig skjerm og LED, så må du selv veie fordelene/ulempene opp mot prisen og spørre deg selv om DU synes det er verdt de ekstra kronene.

Lenke til kommentar
Nå begynte maskinen plutselig å "ruse seg" og kjører nå med tydelig viftestøy. Jeg sitter på lesesal, så det er rimelig uheldig... finnes det noen måte å tvinge ned viften (bruker XP)? Om jeg så må halvere ytelsen midlertidig for å få bort viftebråket spiller det ingen rolle, for jeg kjører ingen tunge programmer. Tvert i mot, jeg bruker kun Opera for øyeblikket, og det er ingen grunn til at viften skulle bråke. Hjelp?! ;)

 

Edit: Nei, dette gir jeg opp. Avsluttet absolutt alle programmer og deaktiverte nettverkskortet før jeg ventet i nesten fem minutter uten at det ga seg. Får jobbe litt uten maskinen selv om jeg egentlig trenger den. Håper noen har forslag til løsning. :/

 

var den slik i starten også? Det er ikke bare masse støv da? Kommer MEGET fort på disse laptopene vet du! Prøv å blåse ren med litt trykkluft og se om det hjelper!

Lenke til kommentar

Ja, skjermen er forjævlig når det kommer til støvsamling, så det er ikke umulig at støv kan være kilden. For den var ikke like ille i starten nei, den har vært verre i det siste. Og helt ekstrem de siste par timene. Skrudde maskinen av i nesten halvannen time, slik at den fikk en "fresh start". Den var bra noen minutter før det tok seg opp igjen, nå har jeg lagt ekstra støtte under maskinen slik at den kommer høyere opp og får bedre lufttilstrømning, ser ut til at det hjelper.

 

Finnes det ingen software-basert måte å få bukt med problemet (eller i det minste redusere det) når andre løsninger er vanskelig?

 

Takk for hjelp så langt. :)

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Nå er en ny XPS bestilt.

 

CPU: 2,2 Ghz

RAM: 3 GB

HDD: 320 GB

Nettverk: N-draft

Skjerm: LED

Batteri: 9-cellers

OS: Vista Home Premium Engelsk

Farge: Midnight blue

 

Dette blir bra. :p

 

Skal ha den helt lik selv! Men er fortsatt litt usikker på fargen. Men jeg skal ha 2,5GHz prosessor :new_woot:

 

Kan man bruke rabattkuponger når man bestiller via telefon? Siden de nye prosessorene er ikke lagt inn i konfigurasjonen enda ...

Lenke til kommentar

Dette har det blitt skrevet om i oktober 2007, men det har ikke kommet noe godt svar.

 

Det hakker når man blar i albumbildene (coverart, coverflow) i itunes på xps m1330. Utrolig irriterende. Nå har jeg prøvd å instalere den nyeste skjermkortet som ble lagt ut på Dells hjemmeside i slutten av oktober 2007, og det hjelper ikke. En kammerat har akkurat samme problem med den samme maskinen, så det kan virke som Nvidia GForce m GS 8400 ikke er fult kompatibel mot vista? Håper noen har en løsning, eller et svar på hvorfor det ikke fungerer.

 

Skulle også gjerne hatt et godt forslag på et program som er et godt alternativ til itunes. Med store bilder som det er lett å bla i album med. Har prøvd mediamonkey, men jeg syntes albumbildene blir litt for små.

Lenke til kommentar

Dere som har XPS M1330, kan dere si meg om maskina er god å lese på? Jeg tenkte å skaffe meg en maskin til studier etterhvert og jeg tror jeg må ha noe som er så lite som 13" for å kunne bære det rundt. Men blir skriften voldsom liten og er skjermen mørk og kornete slik som alle andre 13" jeg har sett er?

Lenke til kommentar
Dere som har XPS M1330, kan dere si meg om maskina er god å lese på? Jeg tenkte å skaffe meg en maskin til studier etterhvert og jeg tror jeg må ha noe som er så lite som 13" for å kunne bære det rundt. Men blir skriften voldsom liten og er skjermen mørk og kornete slik som alle andre 13" jeg har sett er?

 

Lysstyrken på skjermen synes jeg er veldig god. Bildet er i hvertfall langt bedre enn på min gamle Fujitsuki Siemens Amilo M. Ikke prøvd XPS1330 uten LED, så den kan jeg ikke uttale meg om fordet.

 

Oppløsning er veldig smak og behag. Jeg synes den er helt fin. Samme oppløsning på 13,3tommer som på min gamle 15,4. Men det kommer jo veldig an på hvor kresen du er. Hvis oppløsning betyr fryktelig mye for deg så er kanskje en ultraportable Lenovo med 1400x900 oppløsning et bedre valg. Men da snakker vi annen pris...

Lenke til kommentar

Jeg har et Intel 4965 wireless N-kort i maskinen, men av en eller annen grunn får jeg bare 54mbit forbindelse uansett om jeg kjører ad hoc direkte mot den andre maskinen min, eller i infrastruktur mot en Dlink DIR655 gigabit N-ruter.

Noen som vet en løsning på dette? Hva kan jeg gjøre for å komme opp i typiske N-hastigheter?

 

Avstanden mellom ruter og notebooken er ca. 1 meter og signalstyrken er utmerket.

Endret av ^xRun^
Lenke til kommentar
Nå er en ny XPS bestilt.

 

CPU: 2,2 Ghz

RAM: 3 GB

HDD: 320 GB

Nettverk: N-draft

Skjerm: LED

Batteri: 9-cellers

OS: Vista Home Premium Engelsk

Farge: Midnight blue

 

Dette blir bra. :p

 

Skal ha den helt lik selv! Men er fortsatt litt usikker på fargen. Men jeg skal ha 2,5GHz prosessor :new_woot:

 

Kan man bruke rabattkuponger når man bestiller via telefon? Siden de nye prosessorene er ikke lagt inn i konfigurasjonen enda ...

 

Du kan bruke rabatt kupong over telefon. Jeg hadde ikke noe problem med det.

 

Min gamle XPS var rød, men bestilte midnight blu, når jeg synes den er litt mer diskre ( og også mer stilfull).

 

Hvor mye en oppgradering til 2,5 koster aner jeg ikke, men følte ikke at det var CPU som var noen form for begrensing i den gamle XPS'en min.

Lenke til kommentar

Yes, da var min XPS M1330 også bestilt! :D

 

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter) 1

Biometric Fingerprint Reader 1

Midnight Blue & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display 1

Euro Ship Accessories Euro Power Cord 1

Norwegian Documentation XPS M1330 1

Resource DVD XPS M1330 - (Diagnostics & Drivers) 1

Memory Dual Channel 4.0GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM 1

Hard Drive 320GB SATA (5400rpm) 1

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1

AC Adapter (65W) 1

Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery 1

Not Included Carry Case 1

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS 1

Modem Not Included 1

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module 1

Norwegian Internal Lightweight Keyboard (QWERTY) 1

Software Drivers XPS M1330 1

Norwegian - Vista Home Premium (32Bit OS)

3 Year Consumer XPS Premium Hardware Support

 

Gleder meg utrolig mye, bare synd at det er 1 mnd leveringstid:(

Endret av Brack
Lenke til kommentar
Yes, da var min XPS M1330 også bestilt! :D

 

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter) 1

Biometric Fingerprint Reader 1

Midnight Blue & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display 1

Euro Ship Accessories Euro Power Cord 1

Norwegian Documentation XPS M1330 1

Resource DVD XPS M1330 - (Diagnostics & Drivers) 1

Memory Dual Channel 4.0GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM 1

Hard Drive 320GB SATA (5400rpm) 1

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1

AC Adapter (65W) 1

Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery 1

Not Included Carry Case 1

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS 1

Modem Not Included 1

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module 1

Norwegian Internal Lightweight Keyboard (QWERTY) 1

Software Drivers XPS M1330 1

Norwegian - Vista Home Premium (32Bit OS)

3 Year Consumer XPS Premium Hardware Support

 

Gleder meg utrolig mye, bare synd at det er 1 mnd leveringstid:(

 

Vel, jeg bestilte i dag og min er alt i fase 3 hos dell. Vet ikke hvor lenge den vil være der, men selgeren jeg snakket med sa at den ville være i hjemme innen 2 uker. Har også "estimert leveringsdato 25/3". Håper dog at det er som selger sa, at den er hjemme innen 2 uker.

Lenke til kommentar

Har hatt min m1330 i noen dager nå, og må si meg veldig fornøyd. Batterikapasitet, ytelse og design er virkelig steder den skinner. DELL bør forresten få skryt for å sende med mye fancy ekstrating, fikk en liten bæreveske til laptopen, creative plug-in øretelfoner og en brukermanual som kom i en lærmappe med cdholdere. Det hele virket veldig profft.

Lenke til kommentar
Lite oppdatering på min klage på dockinstasjonen.

 

Dell nekter å bytte den ut selv om feilen er bekreftet. De ønsker å refundere den med en lavere pris en jeg kjøpte den for, så at jeg kan bestille ny fra dem som er dyrere + frakt hjem.

 

Jeg syns dette er helt uaktelt og har nå tatt det videre med forbrukerrådet.

 

Bra at du har tatt det videre til forbrukerrådet! Skulle bare mangle at de ikke erstater hele beløpet, eller gir deg en tilsvarende vare som faktisk fungerer, uten merkostnad. Får håpe du vinner gjennom med saken din. Lykke til!

 

Selv får jeg besøk av en Dell-tekniker i morgen som skal dissekere PC-en min i håp om at pipelydene og ustabilitet ved høye brukstemperaturer endelig kan fikses. Er egentlig kjempefornøyd med PC-en, men dessverre lider min baby av litt CPU-skrik, som om den er hungrig på litt mer data. Håper jo selvsagt at teknikeren vet hva han gjør, så PC-en er like strøken etter remontering som den er nå nå (helt feilfri - flatt tastatur, alle sømmer i orden og ingenting å utsette på når det gjelder byggekvalitet.)

 

Oppdatering... Jeg valgte å heve hele kjøpet pga de ikke klarte å bytte ut min dockingstasjon. Dette har jeg nå fått gjennomslag for og pengene er på vei tilbake.

 

En laptop må jeg ha og jeg vet ikke helt hva jeg skal.

1: Kjøpe ny m1330 (fullspeccet og billigere enn det jeg kjøpte min gamle for)

2: Kjøpe m1530 fullspeccet (billigere enn min gamle m1330).

3: Vurdere et annet merke.

 

Selv vet jeg ikke. XPS var deilig, men jeg var pissed over å ha en defekt dockingstasjon som de nektet å bytte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...