Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det funker å prute. Bestilte maskinen min på tirsdag, da med kodene. Så så jeg at penryn prosessorene har kommet. Ringte idag og sa at jeg ville avbestille den gamle og kjøpe en ny en. Det var ikke noe problem, PC-en hadde tom. kommet et stykke i transporten. Fikk satt opp nytt system:

 

XPS M1330 CORE 2 DUO T8300 2.40GHz,800,3M 1

N03X3309 1

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter) 1

Biometric Fingerprint Reader 1

Free upgrade from 120GB -160GB 1

Money off - 4500 incl VAT 1

Promo: 3-for-2: 3 Year Consumer XPS Premium Hardware Support 1

Midnight Blue & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display 1

Norwegian Documentation XPS M1330 1

Resource DVD XPS M1330 - (Diagnostics & Drivers) 1

Euro Ship Accessories Euro Power Cord & 90W AC 1

Memory Dual Channel 4.0GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM 1

Hard Drive 320GB SATA (5400rpm) 1

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1

AC Adapter 90W - 3 Pin 1

Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery 1

Optional 6-cell 56WHr Li-Ion Battery 1

Not Included Carry Case 1

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS 1

Modem Not Included 1

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1

 

Kom på totalt ca. 11.300 kr. Da med ekstra batteri. 500 kr billigere enn oppsettet jeg hadde fra tirsdag som var uten ekstra batteri. Betalte 100 kr for et ekstra 6-cellers batteri. Er bare å spørre hva de kan gi deg i "best price". Først fikk jeg tilbud om 12.000 kr inkl. ekstra batteri. Så spurte jeg om rabatt. Da fikk jeg ca. 700 kr i avslag. Sier meg godt fornøyd.

 

Mvh

Brack

Endret av Brack
Lenke til kommentar

3 Year Consumer XPS Premium Hardware Support gjelder bla. slike ting som du nevner der.

F.eks ifjor klarte jeg å være så klønete at jeg ødla skjermen på Dell'en min. Ringte til support før kl 12. Dagen etter var det tekniker på stedet(hvor jeg ville at han skulle komme) og reparerte skjermen min. Da dette var min egen feil måtte jeg betale for det selv, eller bruke forsikring som jeg gjorde. Hadde jeg ikke hatt denne Supportpakken så hadde jeg måttet sende inn PC-en og kanskje ventet i 3-4 uker for å få den tilbake.

 

Mvh

Brack

Lenke til kommentar
hva er egentlig 3 Year Consumer XPS Premium Hardware Support? gjelder det ram feil, hdd krasj, osv?

 

kjøpte samme som deg Brack, uten batteri og fikk det for 10080. Men så skal jeg ha den på utførsel siden jeg studerer i utlandet, så blir vel 7890 eller noe i den duren :)

 

Hei FreshJive!

Jeg studerer også i utlandet. Hadde tenkt til å bestille en m1330, så den var på plass til jeg kommer hjem på påskeferie. Hvordan kan jeg så få trukket fra den norske momsen når jeg reiser utenlands igjen? Hvordan gjør du det?

På forhånd takk!

 

En annen ting; Bør man legge i 400kr ekstra for 4gb ram, fremfor 3gb?

Lenke til kommentar

Wermis, ja legg i 420kr for ekstra ram. Koster litt mindre på nettet, men det går opp i opp med frakten.

 

Når du skal bestille PC på utførsel klikker du av for at du ikke er MVA pliktig. Fyll så ut skjemaet og før på at det er utførsel du skal ha det på. Deretter kontakter du Dells kundeservice om du IKKE får utførselskjema i posten. Skjemaet må du så få stemplet på flyplassen når du reiser tilbake til utlandet og så sende det til Dell innen 14 dager. Du må betale full pris for varen, men du får da igjen MVA når Dell mottar skjemaet med tollens stempel.

 

Jeg gjorde dette i fjor med en HP maskin fra MPX og det fungerte fint. Om flere spm bare spør.

 

Vet noen om man kan kjøpe den forsikringen til Dell i ettertid? Det vil si nå et par dager etter jeg har bestilt maskinen. Kan jo være greit å ha tre års forsikring istede for ett..

Lenke til kommentar
Wermis, ja legg i 420kr for ekstra ram. Koster litt mindre på nettet, men det går opp i opp med frakten.

 

Når du skal bestille PC på utførsel klikker du av for at du ikke er MVA pliktig. Fyll så ut skjemaet og før på at det er utførsel du skal ha det på. Deretter kontakter du Dells kundeservice om du IKKE får utførselskjema i posten. Skjemaet må du så få stemplet på flyplassen når du reiser tilbake til utlandet og så sende det til Dell innen 14 dager. Du må betale full pris for varen, men du får da igjen MVA når Dell mottar skjemaet med tollens stempel.

 

Jeg gjorde dette i fjor med en HP maskin fra MPX og det fungerte fint. Om flere spm bare spør.

 

Vet noen om man kan kjøpe den forsikringen til Dell i ettertid? Det vil si nå et par dager etter jeg har bestilt maskinen. Kan jo være greit å ha tre års forsikring istede for ett..

 

 

Takk for ditt raske svar! Har hørt om andre også som har gjort dette tidliggere, bare jeg som aldri har fått satt meg helt inn i det:-)

Lenke til kommentar

Ser nå at XPS m1330 har kommet med nye CPU, bestilte selvfølgelig før dette, men har ikke fått pcen min enda. Samme oppsett med T9300 er nå 100 kr billigere enn med den gamle T7500 som jeg har i mitt oppsett.

 

Noen som vet om Dell gir rabatt på den jeg har bestilt, bør jo ikke akseptere denne pcen uten rabatt. Ser ut som om jeg er nødt til å bruke angreretten og bestille ny.

 

Her er den nye rabattkupongen på 10%, QQTWKSVTBF7046 , varer til 05.03.08

Lenke til kommentar

Prøver meg på et siste spørsmål, siden det finnes langt mer pc kydige folk enn meg.

 

- Intel® Core™ 2 Duo Processor T8300 (2.40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2 cache) [inkludert i prisen]

 

- Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 (2.50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2 cache) [legg til 920.00 kr.)

 

Er det stor forskjell på disse 2 prosessorene? Er det smart å legge i 900kr ekstra? Hvor merker jeg forskjellen?

 

Mange takk for svar!!

Lenke til kommentar
Prøver meg på et siste spørsmål, siden det finnes langt mer pc kydige folk enn meg.

 

- Intel® Core™ 2 Duo Processor T8300 (2.40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2 cache) [inkludert i prisen]

 

- Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 (2.50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2 cache) [legg til 920.00 kr.)

 

Er det stor forskjell på disse 2 prosessorene? Er det smart å legge i 900kr ekstra? Hvor merker jeg forskjellen?

 

Mange takk for svar!!

 

Lurer på det samme!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...