Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Sitter å sliter litt her, har intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort og en D-link DIR-655. Og sliter med dårlig signal og ustabilhet. Noen som opplever det samme?

 

Last ned og legg inn siste versjon av Intel ProSet/Wireless om du ikke har det fra før. Dette inneholder både siste drivere og en etter min mening bedre og mer pålitelig styringsprogramvare for det trådløse nettverkskortet enn Windows' innebygde.

 

Prøv å gå inn på avanserte innstillinger for nettverkskortet i enhetsbehandling, velg strømstyring/poweroptions eller noe, fjern haken ved "use default" og pass på att slideren er satt helt til høyre (maks). Dette har fikset problemer med at maskinen ramler ut av nettet med jevne mellomrom på flere PC-er jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den 10% rabatten funka ikke... får bare error jeg

 

Hvordan skriver dere det inn da? xxxx-xxxx for jeg får det ikke til å fungere.. takk for svar!

 

Velg varen du skal ha, trykk kjøp, legg til handlevogn, derfra taster du inn koden :)

 

Den funker hos meg. Takk til ThomasSim87! Kupongen varer frem til 06.03.2008!

Det er mellom 800-900kr rabatt! Slå til de som har råd :)

Lenke til kommentar

Hvis slideren er den saken på høyre side så har jeg bare av eller på og driver er nyeste fikk min for under en måned siden. Har satt at den ikke skal skru av for å spare strøm, får se om det hjelper.

 

Skulle ønske jeg venta litt med å bestille.. koster jo tusen spenn mindre nå med bedre cpu enn det jeg har... Også var jeg dum som ikke kjøpte med Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kortet :'(

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar
Hvis slideren er den saken på høyre side så har jeg bare av eller på og driver er nyeste fikk min for under en måned siden. Har satt at den ikke skal skru av for å spare strøm, får se om det hjelper.

 

Skulle ønske jeg venta litt med å bestille.. koster jo tusen spenn mindre nå med bedre cpu enn det jeg har... Også var jeg dum som ikke kjøpte med Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kortet :'(

 

Vel, PC verden flytter seg så rakst fremover at skal man sitte å hele tiden vente og vente får man seg ikke noen PC. Tenkt heller på hvor mye du har fått gjort med PC-en din. Hvor produktiv du har vært osv. Det veier fort opp for 0,2 GHz mer CPU kraft eller 1000 kr billigere.

 

I en slik tråd som dette vil det alltid være snakk om å presse ned prisene på dagens modeller, og det kan medføre at man føler man selv har gjort en dårlig deal, men snur man på det med hensyn på produktivitet o.l. så bryr man seg rett og slett ikke lenger. Det er i alle fall hva jeg følte for 1 mnd siden (før jeg tryna på isen og landa på XPS'en)

Lenke til kommentar
Ser nå at XPS m1330 har kommet med nye CPU, bestilte selvfølgelig før dette, men har ikke fått pcen min enda. Samme oppsett med T9300 er nå 100 kr billigere enn med den gamle T7500 som jeg har i mitt oppsett.

 

Noen som vet om Dell gir rabatt på den jeg har bestilt, bør jo ikke akseptere denne pcen uten rabatt. Ser ut som om jeg er nødt til å bruke angreretten og bestille ny.

 

Her er den nye rabattkupongen på 10%, QQTWKSVTBF7046 , varer til 05.03.08

 

Er i samme situasjon... Skal etter planen motta m1330 på tirsdag, men ser nå at jeg kunne fått den med bedre CPU (T8300) 1000 kr billigere. Ganske irriterende å gå glipp av en tusenlapp bare for å ha bestilt et par dager for tidlig.

 

Hva mener dere jeg bør gjøre? Benytte meg av angrefristen eller kreve mellomlegget i avslag? Noen som vet hva Dells policy på dette området er? Gir de rabatt i slike tilfeller?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Er det kommet noen fix til at PC henger seg når man tar ut en CD?

 

Har BIOS rev A07.

 

Du kan jo prøve å oppgradere til rev. A09 men tviler på at det hjelper.

Ellers vet jeg ikke om noen fix til dette problemet.

 

 

Ee det noe vanskelig å oppgradere?

Er det stor sjangse for at noe kan gå feil, og hva sjer hvis uhelet er ute?

Lenke til kommentar
Sitter å sliter litt her, har intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort og en D-link DIR-655. Og sliter med dårlig signal og ustabilhet. Noen som opplever det samme?

 

Det er en kjent sak at D-Link sliter med å kommunisere med Intel Pro W 3945. Har du siste firmwaren til D-linken. Har du siste driveren til Intelkortet? Det vil lønne seg å slå av alt av strømstyring på det kortet. For det er faktisk det som forårsaker problemet, fordi D-Link har en mangelfull implementasjon av et eller annet rundt dette.

Lenke til kommentar

Fant ut det ikke var intel pro W 3945 jeg har men Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN. Uten at det er blitt noe bedre av å finne ut av det :p har lastet ned den nye drivern som jeg alt hadde, skrudd av strømsparing og den nye programvaren hjalp lite eller ingenting. Begynner å bli litt irriterende men skal prøve å oppgradere firmware på rutern nå og se om det hjelper

Lenke til kommentar
Nå sitter jeg på den nye xps'en.

 

Har ikke noe CPU whine. Alt funker bra, eneste som er litt irriterendes er en update som gir meg blåskjerm. Prøver å finne ut hvilken update det er ...

 

Tok du den i midnight Blue? Hvis du gjord det, kan du legge ut et bilde? Vurderer den fargen sterk, men er litt skeptisk...

 

Ja, tok den i midnight blue, men har ikke mulighet til å legge ut bilde, dessverre.

Den forige var i rød, men må si at jeg synes midnight blue er mye mer stilren. Den er veldig mørk egentlig, men ikke like kontrastfull som svart.

Den virker mye mørkere enn på bildene man ser på nettet. I tillegg "skifter" den farge når man ser på den fra forskjellige vinkler når belysningen er fiksert.

 

Jeg liker den!

Lenke til kommentar

Til dere som har bestilt pcen med T7500 og er usikker på om dere skal benytte dere av angreretten så var i hvert fall min vurdering denne.

 

Jeg bestilte pcen forrige søndag, fullspekka med T7500, minus alle rabatter kom denne på 10500 kr ferdig levert på døren. Og den kom på døren i dag.

 

Da jeg så dette tilbudet med ny CPU sjekket jeg litt hva jeg kunne forvente og fant ut at den nye CPU er ny teknologi som bruker mindre strøm, utvikler mindre varme og har høyere klokkefrekvens. Leste også at med den nye CPU kunne du forvente opp i mot 30 min ekstra i batteritid (ikke bekreftet) med 6 - cellers batteriet. Valget mitt ble da ganske enkelt, i og med at dette er en pc jeg regner med å ha en stund.

 

Ringte dell og fikk beskjed om at han gjerne skulle gitt meg rabatt på den jeg hadde, men at han ikke hadde mulighet til å gjøre dette, og han forstod godt at jeg ønsket å benytte meg av angrefristen. Bestilte samtidig en ny pc med samme oppsett, men med T8300 og slengte med et ekstra batteri (bestilte i utgangspunktet med 9-cellers, men synes den ble veldig klumpete så slengte med et standard batteri i tillegg), dette oppsettet kom på 10100 kr.

 

Selv om jeg nå kan forvente meg en lengre leveringstid (fikk beskjed om at de hadde voldsom etterspørsel, men han regnet med at de klarte å levere i løpet av 2-3 uker) ville jeg valgt å benytte meg av angreretten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...