Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får ingen av mine to bluetooth headset (Nokia BH-604 og Dell BH200) til å fungere på min m1330. De blir riktig registrert, og får beskjed om at alt virker som det skal. Når jeg prøver å trykke på "connect", på enten "Bluetooth Handsfree Audio" eller "Bluetooth Stereo Audio" under Audio på Bluetooth-enheter, blir det bare automatisk disconected igjen. Jeg får ingen feilmeldinger. Jeg har lagt til alle tjenester som er, på begge enhetene. Jeg tenkte kanskje det var noe som er galt, eller noe som må gjøres, siden ingen av enhetene virker som høretelefoner. (De virker begge som fjernkontroll). Telefonen min, Nokia N95, virker heller ikke mot bluetooth. Windows Vista spørr etter driveren "bluetooth peripheral device". Noen som vet hva jeg må gjøre for å få dette til å fungere riktig?

Endret av Judas80
Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut av problemet med at hardisken avr under mer eller mindre konsrtant jobbing.

 

Grunn: Avast! anivius's Sanntidsøking (standardskjold)

 

Jeg har også problemer med suselyd fra laptopen. Er dette Avastprogrammet noe som følger med maskinen? Er det eventuelt noen andre som har fått svar på hvordan man blir kvitt suselyden?

 

Jeg kjøpte pcen fordi den fikk 9/10 på dinside på støymålingen.. men den bråker rundt regnet 50 ganger mer enn min targa 1557k som jeg kjøpte for 3 år siden. Utenom støynivået så er dette en fantastisk PC.. men spørs om jeg må benytte meg av angreretten evt reklamere grunne det jeg anser som en mangel..

 

Alle forslag mottaes med takk

 

Edit: Jeg har også slått av indekseringen til vista og google desktop - uten resultat.. :-/

Endret av voodz
Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut av problemet med at hardisken avr under mer eller mindre konsrtant jobbing.

 

Grunn: Avast! anivius's Sanntidsøking (standardskjold)

 

Jeg har avast og harddisken gir ikke en lyd når jeg ikke bruker maskinen...

 

Kjører du XP eller vista? Er det noen som har opplevd at harddisken støyer på XP evt etter å ha reinstallert vista?

Endret av voodz
Lenke til kommentar

Windows 2000 :p

 

Vista jobber hele tiden med å indeksere filer på harddisken slik at det går raskere å søke etter filer. Dette er vanligvis årsaken til at man hele tiden hører harddisken jobbe når maskinen ikke er i bruk. Funksjonen kan slåes av, søk etter filer vil da gå tregere (samme hastighet som på 2000/XP), men harddisken blir lydløs på tomgang (foruten den lave suselyden).

Lenke til kommentar

1.Noen som vet hvorvidt (og i tilfelle når) denne laptopen leveres med ubuntu i Norge?

 

Trenger ikke å være forhåndsinstallert, men siden den leveres med ubuntu elsewhere så øyner jeg håp om at jeg ikke må betale laptopavgift til MS.

 

Jeg har etter beste evne søkt gjennom tråden for å finne svar. Det kunne kanskje vært vestentlig nok til å ta med i første post.

 

2. Har Hdmi-ut begynt å virke i ubuntu? (Det var noen som nevnte det tildligere i tråden)

Lenke til kommentar
Windows 2000 :p

 

Vista jobber hele tiden med å indeksere filer på harddisken slik at det går raskere å søke etter filer. Dette er vanligvis årsaken til at man hele tiden hører harddisken jobbe når maskinen ikke er i bruk. Funksjonen kan slåes av, søk etter filer vil da gå tregere (samme hastighet som på 2000/XP), men harddisken blir lydløs på tomgang (foruten den lave suselyden).

 

Hvordan slår en av dette da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...