Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Opera-ikonet som dukker opp nede på oppgavelinjen, hvordan blir jeg kvitt det?  :dontgetit:

9272131[/snapback]

Har du lagt til e-mail konto elns? Ikonet kom i hvert fall då eg la til e-mail konto. Du kan jo alltids gå innpå instillingane til oppgåvelinja (?) og trykkje "Aldri vis" elns. Though, det funker ikkje med meg.

Lenke til kommentar
Hei

Trenger hjelp til noe her.

På vertøylinjen min så har jeg en Google søkemotor,så når jeg skal søke på Google så skrive jeg bare inn hva jeg vil søke på,uten å gå på www.Google.com.

Noen som vet hvordan jeg kan få den samme funksjonen på IMDB?

9336764[/snapback]

Inne på imdb.com høyreklikker du i ruten som du skriver inn søket i, og velger "legg til søk". Navn og etc. kan du ordne etter eget ønske, men når det er gjort skal du kunne velge å søke i IMDB gjennom samme søkefelt.

Lenke til kommentar
Hei

Trenger hjelp til noe her.

På vertøylinjen min så har jeg en Google søkemotor,så når jeg skal søke på Google så skrive jeg bare inn hva jeg vil søke på,uten å gå på www.Google.com.

Noen som vet hvordan jeg kan få den samme funksjonen på IMDB?

9336764[/snapback]

Inne på imdb.com høyreklikker du i ruten som du skriver inn søket i, og velger "legg til søk". Navn og etc. kan du ordne etter eget ønske, men når det er gjort skal du kunne velge å søke i IMDB gjennom samme søkefelt.

9336865[/snapback]

Å,ja takk skal du ha.Det var ikke verre.

Lenke til kommentar

Nemo problemo.

 

Nå ser det derimot ut til at min kjære Opera begynner å bli litt kjip. Fikk nettopp en feilmelding om at det var et eller annet den ikke kunne lagre, antok at det var bare tull, og lukket den. Opera kræsjet deretter flere ganger helt uten videre, og nå har jeg akkurat oppgradert til 9.23. Kræsjene har gitt seg, men bokmerkene mine er forsvunnet. Noen som vet hvordan jeg kan gjenoprette de, ev. hvor de kanskje ligger lagret ? :cry:

 

Edit; Fulgte denne lille guiden, men det fungerte heller dårlig. Det ser mørkt ut...

Endret av jH-
Lenke til kommentar

hmm.. høres nesten ut som diskproblemer? Har du flere disker, kan du jo prøve å installere på en av de andre? Hvordan instillinger, bokmerker m.m. har blitt borte sliter jeg med å forstå, men du kan jo manuelt se etter om de har blitt borte: Gå til mappen "%appdata%\Opera\Opera\Profile" og se om du finner noe.. (jeg vet faktisk ikke i hvilken fil bokmerkene ligger lagret)

 

Edit: jovisst vet jeg hva bokmerke-fila heter: opera6.adr. (det stod jo i den guiden du linket til)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 4 uker senere...
Nemo problemo.

 

Nå ser det derimot ut til at min kjære Opera begynner å bli litt kjip. Fikk nettopp en feilmelding om at det var et eller annet den ikke kunne lagre, antok at det var bare tull, og lukket den. Opera kræsjet deretter flere ganger helt uten videre, og nå har jeg akkurat oppgradert til 9.23. Kræsjene har gitt seg, men bokmerkene mine er forsvunnet. Noen som vet hvordan jeg kan gjenoprette de, ev. hvor de kanskje ligger lagret ? :cry:

 

Edit; Fulgte denne lille guiden, men det fungerte heller dårlig. Det ser mørkt ut...

 

skjer på meg og.. er nok den siste versjonen som er litt f***a... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Den siste tida har Opera vore lite greit med meg, sjølv på den minste operasjon, som å laste ei side på forumet, brukar Opera veldig mykje ytelse. Prosessoren yter 80-100% ved kvar operasjon og lyden på iTunes hakker eit sekund og to.

 

Dette har ikkje vore noko problem før, prøvde å oppgradere Opera utan at det hjalp stort.

 

Nokon som har ein lur idé? Eg har vanlegvis 6-7 faner oppe samtidig, men eg har hatt mange fleire før utan at det gjekk i sirup. Åpnar eg 3 samtidig no så går det veldig treigt.

post-23219-1192701251_thumb.png

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

dere oppgraderer vel ikke til 9.50 alfa versjonene?

disse er ustabile i utgangspunktet.

 

@ Zeph, prøv å deaktiver plugins, og se om det forandrer noe.

det gjør du slik: trykk på F12, trykk så på u

du må restarte nettleseren for at de skal lastes helt ut av minnet til opera tror jeg, men de blir deaktivert øyeblikkelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei jeg har ett problem med opera.

Jeg får ikke til å se video fra internetsider som krever at jeg har windows media player instalert. Det står hele tiden at jeg må instalere windows media player instalert for å kunne se klippet. Det som er det rare er at jeg har windows media player 11 instalert og har reinstalert det før uten at det hjalp.

En annen ting som også er rart at jeg kan se video klipp hvis jeg bruker internet explorer, er bare opera som skaper problemer.

 

Noen som vet hva problemet er og hvordan jeg kan fikkse dette?

Lenke til kommentar

Hei

 

Går det an å lage et nytt søk i panelet (som kommer frem ved å trykke på vinduskanten)?

Kan godt hende at "søk" ikke er standard, så høyreklikk og velg "tilpass" og huk av på "søk". :)

 

EDIT: Og en ting til, hadde nettopp fikset snarveier ved siden av adresselinjen, osv, men når jeg startet Opera igjen var det som før.. :hm:

Hvordan får jeg lagret dette? :hmm:

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Går det an å lage et nytt søk i panelet (som kommer frem ved å trykke på vinduskanten)?

Kan godt hende at "søk" ikke er standard, så høyreklikk og velg "tilpass" og huk av på "søk". :)

Ja. For å definere søket, finn den søkemotoren du vil leggje til, høgreklikk i søkefeltet, og vel Legg til søk. Opne søkpanelet, høgreklikk og vel Tilpass. Under fana Knappar vel du Søk frå lista på venstresida, og der vil du finne søkemotoren du akkurat la til.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...