Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Går det an å lage et nytt søk i panelet (som kommer frem ved å trykke på vinduskanten)?

Kan godt hende at "søk" ikke er standard, så høyreklikk og velg "tilpass" og huk av på "søk". :)

Ja. For å definere søket, finn den søkemotoren du vil leggje til, høgreklikk i søkefeltet, og vel Legg til søk. Opne søkpanelet, høgreklikk og vel Tilpass. Under fana Knappar vel du Søk frå lista på venstresida, og der vil du finne søkemotoren du akkurat la til.

 

hmm.. Prøvde å legge til Imdb.com, men fant den ikke igjen under knapper.. (Jeg bare skrev 1234 i "nøkkel"-feltet når jeg skulle lage søket, og lot spørrestreng være tom).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, dei søkemotorane eg har lagt til ligg der. Kanskje det vil hjelpe å starte Opera på ny (ingen garantiar).

 

Hehe, fant den nå.. ;)

Takk for hjelpa!

 

Btw, skulle gjerne hatt svar på mitt andre spørmsål også.. :)

 

EDIT: De feltene jeg har markert med gult rundt er de som blir som de var når jeg restarter Opera:

post-96942-1193601274_thumb.jpg

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Har periodevis problemer med å laste enkelte nettsider riktig, skyldes det bare dårlig kode og da utenfor min kontroll eller er det noe som jeg kan gjøre noe med?

 

Eksempel se bildet:

post-85333-1193747195_thumb.jpg

 

 

Gir til tider meget komiske resultater, Sondre Lerche er f.eks kriminell 44-åring...

 

 

 

Er det mange som bruker adresselinja i bunnen som meg?

Ble vandt til det da jeg prøvde opera for første gang. Den kom da satt opp med adresselinja nederst som standard, mener jeg å huske (6.0 eller noe, kom som en ekstra cd til teknisk ukeblad).

Lenke til kommentar
raven109:

 

Du har sikkert tuklet med stil alternativene.

 

Trykk på Vis (view)-> Stil (Style) og velg author mode o fjern alle avkrysningene i lista under.

 

Ingenting er avkrysset og forfattermodus har vært på hele tiden...

Kjører ganske stock opera, hvis det fungerer greit er det ikke vits i å tukle for mye,

bare dette lille problemet som fremstår som litt rart...

Lenke til kommentar
Mulig dette er allerede besvart, men jeg lurer på hvordan jeg får sett Media Player filmer i Opera? Står at jeg mangler programtillegg, og når jeg trykker på linken så havner jeg på en Microsoft side hvor det absolutt ikke er noen nedlastingsmulighet.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette? :)

 

Verktøy -> Innstillinger -> Avansert -> Program.. Visst ikke Windows Media Player er lagt til, legger du det til.. :)

 

Visst det er der, vet ikke jeg.. :hmm:

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
raven109:

 

Du har sikkert tuklet med stil alternativene.

 

Trykk på Vis (view)-> Stil (Style) og velg author mode o fjern alle avkrysningene i lista under.

 

Ingenting er avkrysset og forfattermodus har vært på hele tiden...

Kjører ganske stock opera, hvis det fungerer greit er det ikke vits i å tukle for mye,

bare dette lille problemet som fremstår som litt rart...

 

Gå på View-> Style-> Manage mode og se om det er likt hos deg som det er hos meg:

 

bilde2ch0.png

 

bilde3jv8.png

Lenke til kommentar
Mulig dette er allerede besvart, men jeg lurer på hvordan jeg får sett Media Player filmer i Opera? Står at jeg mangler programtillegg, og når jeg trykker på linken så havner jeg på en Microsoft side hvor det absolutt ikke er noen nedlastingsmulighet.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette? :)

 

Verktøy -> Innstillinger -> Avansert -> Program.. Visst ikke Windows Media Player er lagt til, legger du det til.. :)

 

Visst det er der, vet ikke jeg.. :hmm:

Second that problem.

 

Anyway, jeg har programmet langt inn der. Men har enda det samme problemet. Halp plx! :)

Lenke til kommentar
Second that problem.

 

Anyway, jeg har programmet langt inn der. Men har enda det samme problemet. Halp plx! :)

 

Du må kopiere disse filene npds.zip, npdsplay.dll, og npwmsdrm.dll fra mappen C:\Program Files\Windows Media Player til C:\Program Files\Opera\program\plugins.

 

Restart opera og det skal fungere :)

 

Hmm.. merkelig. Jeg har ingen av de filene i C:\Program Files\Windows Media Player\ mappen min...

 

edit: Har Vista 32bit om det spiller noen rolle..

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

kan du prøve det på en annen datamaskin?

jeg har ingen verktøylinjer eller statuslinjer i min opera, så det blir litt vanskelig for meg å teste.

 

men jeg får jo følelsen av at opera rett og slett ikke får lagret endringene, installerte du opera som

administrator? og er brukerkontoen din administrator? har du noen programvare som kanskje blokkerer

opera fra å endre den/de aktuell(e) fil(a/ene)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...