Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har hatt problemer med den nyeste versjonen av Opera, 9.22? Etter at jeg installerte den ned får jeg ikke opp en eneste nettside. Alle nettsider jeg prøver blir bare hvit. Virker ikke som om Opera prøver å finne dem engang..

 

Edit: Gikk tilbake til 9.21 og nå funker ikke den heller. Samme problemet, så jeg aner ikke hva som har skjedd..

Endret av San_Lopez
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Har et seriøst problem som jeg må fikse. Noen ganger, så stopper opera opp! Alt bare står i ro, og jeg kan ikke gjøre noe (åpne nye faner osv) mens i windows kan jeg gjøre andre ting, så det er ikke windows / pc'n som er føkka.

 

Prøvde å bytte til 9.21, men det funka ikke.

 

PS: Det skjedde etter at jeg formaterte og det har aldri skjedd før. Det skjer ikke i IE.

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Noen som har hatt problemer med den nyeste versjonen av Opera, 9.22? Etter at jeg installerte den ned får jeg ikke opp en eneste nettside. Alle nettsider jeg prøver blir bare hvit. Virker ikke som om Opera prøver å finne dem engang..

 

Edit: Gikk tilbake til 9.21 og nå funker ikke den heller. Samme problemet, så jeg aner ikke hva som har skjedd..

9150451[/snapback]

 

Du får prøve å avinstallere Opera. Men du må huske å slette opera mappen som ligger i c:/programfiler før du insatllerer Opera på nytt.

 

Du kan også importere/eksportere bokmerene og lignene på fil menyen så slipper du å miste de under reinstalleringen.

Lenke til kommentar

Jeg har to spørsmål, takker for all hjelp:

 

1: Jeg har vært så uheldig å endret hvilket program noen filer skal bli åpnet i i opera som f. eks filmer. Noen har blitt endret av seg selv når jeg reinstallerte avspillingsprogrammer. For eksempel har det blitt slik at filmer åpnes i WMP utenfor opera (tror dere skjønner vha jeg mener), og noen andre åpner opera med masse forvirrende skrift bare.

Det som er problemet er at jeg må se gjennom hele listen med hvilke programmer som skal åpnes for alle mulige filer jeg laster ned. Det er heller ingen default setting og jeg har prøvd å slette opera, og slette mappen etter jeg slettet programmet uten hell.

 

2 Jeg tror det er mange som har fått dette problemet, men hverken firefox eller opera vil åpen WMP filer. Står bare at jeg mangler programmet selv om jeg har windows media player 11.

Lenke til kommentar
Jeg har to spørsmål, takker for all hjelp:

 

1: Jeg har vært så uheldig å endret hvilket program noen filer skal bli åpnet i i opera som f. eks filmer. Noen har blitt endret av seg selv når jeg reinstallerte avspillingsprogrammer. For eksempel har det blitt slik at filmer åpnes i WMP utenfor opera (tror dere skjønner vha jeg mener), og noen andre åpner opera med masse forvirrende skrift bare.

Det som er problemet er at jeg må se gjennom hele listen med hvilke programmer som skal åpnes for alle mulige filer jeg laster ned. Det er heller ingen default setting og jeg har prøvd å slette opera, og slette mappen etter jeg slettet programmet uten hell.

 

2 Jeg tror det er mange som har fått dette problemet, men hverken firefox eller opera vil åpen WMP filer. Står bare at jeg mangler programmet selv om jeg har windows media player 11.

9177094[/snapback]

 

Prøv å kontrollere at WMP pluginsene er installert riktig.

http://www.opera.com/support/search/view/434/

 

Tror du gjør det på samme måten i FF bare at du må gå inn på FF mappen ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Til dykk med problemer med at opera et all minne:

 

Reinstall. Avinstaller på vanleg måte, deretter gå til C:\Programfiler og slett mappa som heite "Opera" (om det ikkje er ein så er det supert). Så går du inn til C:\Documents and settings\<brukernamn>\Programdata og slett mappa "Opera". Alle bokmerke og slikt blir sletta, så det må du nesten ta backup av før du gjer.

 

Kan hende at du ikkje ser "Programdata"-mappa, men det fikser du med å trykke Verktøy - Mappealternativer - Vis - Vis skjulte filer og mapper

Lenke til kommentar
Har et seriøst problem som jeg må fikse. Noen ganger, så stopper opera opp! Alt bare står i ro, og jeg kan ikke gjøre noe (åpne nye faner osv) mens i windows kan jeg gjøre andre ting, så det er ikke windows / pc'n som er føkka.

 

Prøvde å bytte til 9.21, men det funka ikke.

 

PS: Det skjedde etter at jeg formaterte og det har aldri skjedd før. Det skjer ikke i IE.

9152766[/snapback]

 

Har omtrent samma problemet. en gang hver 5 minutt så stopper hele maskin opp i 3-5 sekund og HD loader intens.

Noen som har noe peiling på hva det kan være fornoe?

Lenke til kommentar

har et problem med siste opera 9.22, hvis jeg skal åpne to-tre linker i nye faner fra samme side må jeg klikke en ekstra gang på siden for at linktrykket skal registreres hvis dere skjønner.

 

prøv å åpne en link i ny tab, og du må trykke TO ganger på tabben for å gå til den.

 

det er jo helt teit? noen som veit hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar
en gang hver 5 minutt så stopper hele maskin opp i 3-5 sekund og HD loader intens.

Noen som har noe peiling på hva det kan være fornoe?

9184596[/snapback]

Hvis man har slått på auto-refresh av hurtigvalg (speeddial), så vil jeg gjette på at den funksjonen bruker litt CPU- og internettlinjekapasitet innimellom. (hvor ofte vil da variere etter om man har satt refresh til hvert 5.min, 20.min, time etc.).

 

Men dette er gjetninger fra min side, det kan godt være problemet skyldes noe helt annet...

 

Til de som ikke får til å vise video, så er dette fordi man mangler (en fungerende) windows-media-player-plugin. Aner ikke hvor mange ganger folk spør om hjelp til slikt, tydeligvis er det ikke så greit å installere plugin'en? Hvis det ikke fungerer å laste ned fra microsoft sine sider kan man kopiere inn plugins manuelt herfra

Lenke til kommentar

qualbeen: Det virker helt tilfeldig. og mye oftere når jeg surfer rundt på youtube.

Alt stopper bortsett fra musa. og HD arbeider intenst.

Kan det ha noe med chache å gjøra? noe som er fuldt å må slettes?

har prøvd "slett private data" knappen uten at det hjalp.

Det er ikke Speeddial refresh.

Endret av Cyclops24
Lenke til kommentar
det høres nesten ut som det kan ha noe med swapfila å gjøre, som kan forbines med opera via cache.

 

hvis det er tilfelle, så er det ikke opera det er problem med, men enten at du har for lite ram, eller noe annet som vil medføre hyppig swapping.

9227150[/snapback]

 

Det er kun Opera det skjer i. verken IE eller Firefox er sånn.

Sitter med 2gig ddr2 og swapfila er fast størelse på 4gb.

En anna ting, det var ikke sånn "før" starta helt plutselig for en måneds tid sia.

Lenke til kommentar

da er det neppe noe med swapfila, men du kan jo prøve å se etter med filemon, og ser du ikke der, så kan du prøve med diskmon.

 

en annen ting du kan prøve er å redusere swapfila til 256MB, det bør ikke ha noe annet enn positiv effekt, om du da ikke driver med ekstremt mye multitasking. (jeg har ingen kjenskap til hvordan dette fungerer med vista hvis det er det du bruker.)

Lenke til kommentar

Et lite frustrerende problem som jeg har (helt ny operabruker :) ).

 

Når jeg høyreklikker på en link og trykker inn "Åpne i ny fane" så åpner den en ny fane (selvsagt...) og jeg havner da i det nylig åpnede vinduet, men jeg vil fortsatt være på den "orginale"-siden hvor linken var. Så hvordan forandrer jeg denne "praksisen"?

 

Det ble visst litt knotete skrevet, men jeg håper dere forstår :)

 

PS: Finnes det noen stavekontroll til Opera sånn som hos Firefox?

Lenke til kommentar
Et lite frustrerende problem som jeg har (helt ny operabruker :) ).

 

Når jeg høyreklikker på en link og trykker inn "Åpne i ny fane" så åpner den en ny fane (selvsagt...) og jeg havner da i det nylig åpnede vinduet, men jeg vil fortsatt være på den "orginale"-siden hvor linken var. Så hvordan forandrer jeg denne "praksisen"?

 

Det ble visst litt knotete skrevet, men jeg håper dere forstår :)

 

PS: Finnes det noen stavekontroll til Opera sånn som hos Firefox?

9264937[/snapback]

Istedenfor å velge "Åpne i ny fane," velger du "Åpne i bakgrunnsfane".

 

Om stavekontroll kan fåes aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...