Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Yarr...

8660612[/snapback]

Hahahaha lo godt av den :D

 

Samme som meg det. Jeg er langt ifra den som har renest mel i posen. Men har oppdaget en meget fin bi-effekt av å kjøpe spill i stedet for å hente dem på nettet. Jeg bryr meg mer om å spille gjennom spillene nå og det har resultert i at jeg synes det er mye mer morro faktisk. Er noe eget når spillet faktisk koster penger. Før i tiden så ble ett spill meget kjappt glemt hvis det var kjedelig i 5minutter. Det var jo bare å hente ned ett nytt spill :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Microsoft må da tape masse penger på disse banningene? GOLD medlemskap koster da penger, og gang det med antall som er bannet, så blir det jo endel per måned.

8660530[/snapback]

 

Tror de bryr seg mer om at de taper penger på at moddere (ikke alle, bruk nå skallen til noe annet enn å holde ørene fra hverandre) ikke kjøper spill. Noe de direkte taper penger på, det kan også avskrekke utviklere siden de også taper penger på dette. Og, noen (fåtallet vil jeg anta) jukser, og dette kan føre til at de taper kunder som faktisk betaler for spillene sine.

 

Tror du staten bryr seg om personen de slenger i fengsel ikke kommer til å få inntekt som de kan skatte fra etter han skøt ett menneske? Mer ekstremt, men samme prinsipp.

Lenke til kommentar

Microsoft og alle som lager spill til 360 taper aller mest penger på at folk modder maskinen sin og laster ned i stedet for å kjøpe spill. For ikke å snakke om hva som hadde skjedd med ryktet til LIVE hvis juksing begynte å bli utstrakt.

 

Så hovedmålet må være å unngå at folk modder maskinen sin, og da sier det seg selv at de bruker det strengeste virkemiddelet de har lov til når de oppdager en moddet maskin. Håpet er vel da at den avskrekkende faktoren (aldri kunne være på LIVE) skal være sterkere enn gevinsten ved å modde. Jo færre som tør modifisere konsollen sin, desto mindre og svakere blir modde-miljøet.

 

For å være helt ærlig så blir jeg helt satt ut av at folk klager på at MS behandler dem for hardt når de faktisk med vitende og vilje selv bryter div. avtaler for å unngå å betale for moroa si (dvs "backup" spill).

 

Jeg hadde forventet permanent tre røde ringer så snart det ble oppdaget at man spilte backup-spill, men det hadde vel vært litt på kanten av loven sikkert :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

Jeg tror heller ikke at SONY vil omfavne hackere, men de vil nok gå frem på en mye bedre måte slik de har gjort med PSP'en. Hackerne hacker den og SONY fikser det et par dager etterpå. Ved å gi nye funksjoner og muligheter til de med nyeste firmware så blir det ofte til at folk driter i piratkopiering og heller går for den nyeste versjonen(jada, det er mulig å bruke custom firmware på PSP akkurat nå, men jeg venter egentlig at SONY skal komme med den ultimate oppdatering snart(4.0) som vil være så bra at alle rett å slett vil oppgradere.)

 

 

På samme måte som at Microsoft leverer en fantastisk tjeneste kalt Xbox Live for at folk skal drite i å piratkopiere aka "modifisere for å spille backups". Ser du ikke sammenhengen ?

8657678[/snapback]

 

Ser helt klart sammenhengen. Forskjellen ligger i det at SONY gir brukeren et valg til å "forbedre" seg og oppgradere. MS kunne f.eks. sperret for backups via LIVE. Men ingenting galt i at MS gikk den veien de gikk, bare litt irreterende.

8658860[/snapback]

 

Hadde Microsoft gitt deg muligheten til å "angre" så hadde da alle valgt å modde ettersom det ikke hadde ført med seg noen ulemper.

Lenke til kommentar
Nei, for vi ser jo det med tanke på salg av PSP'er og Nintendo DS'er, og spill til de respektive konsollene? Hvordan var det igjen?  :hmm:  Flere PSP'er solgt, men flere DS spill?

8660154[/snapback]

 

Er vel heller slik at DS grisebanker PSP både i antall konsoller og særlig i antall spill solgt ;)

 

:p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Microsoft må da tape masse penger på disse banningene? GOLD medlemskap koster da penger, og gang det med antall som er bannet, så blir det jo endel per måned.

8660530[/snapback]

Ja, det er jo forbasket fjollete at man må betale (til Microsoft) for å få lov å spille online uansett spill, som man allerede har kjøpt. Og betale for å få motta oppgraderinger av softwaren samt prøve demoer. Slikt er da gratis i PC-verdenen. Og det værste er alle tullingene som forsvarer dette prinsippet.

Lenke til kommentar
Microsoft må da tape masse penger på disse banningene? GOLD medlemskap koster da penger, og gang det med antall som er bannet, så blir det jo endel per måned.

8660530[/snapback]

Ja, det er jo forbasket fjollete at man må betale (til Microsoft) for å få lov å spille online uansett spill, som man allerede har kjøpt. Og betale for å få motta oppgraderinger av softwaren samt prøve demoer. Slikt er da gratis i PC-verdenen. Og det værste er alle tullingene som forsvarer dette prinsippet.

8663024[/snapback]

Man betaler da hverken for software-oppdateringer eller demoer!? Jeg lastet ned masse oppdateringer og demoer før jeg kjøpte gold-live.

 

Man betaler noen ganger for tillegg til spill. Slikt som man betaler for expansion packs for PC-spill.

 

I tillegg er det feil at liknende automatisk er gratis i pc-verden. Se på div MMO's f.eks. Der må man betale for å få spille.

 

Innlegget ditt faller på sin egen urimelighet.

 

Man kan alltids diskutere om Live burde vært gratis, men da bør man ha fakta på bordet først. Det du skriver her er rett og slett bare dårlig research.

Lenke til kommentar
Man betaler da hverken for software-oppdateringer eller demoer!? Jeg lastet ned masse oppdateringer og demoer før jeg kjøpte gold-live.

 

Man betaler noen ganger for tillegg til spill. Slikt som man betaler for expansion packs for PC-spill.

 

I tillegg er det feil at liknende automatisk er gratis i pc-verden. Se på div MMO's f.eks. Der må man betale for å få spille.

 

Innlegget ditt faller på sin egen urimelighet.

 

Man kan alltids diskutere om Live burde vært gratis, men da bør man ha fakta på bordet først. Det du skriver her er rett og slett bare dårlig research.

8663112[/snapback]

Du er lite smart og en fanboy det lukter svidd av!! Dette er et forum og ikke en masteroppgave ...

 

Du henviser til de mest omdiskuterte og "griske" eksemplene fra PC-verdenen, som langt fra er normen. Det finnes derimot mange spill hvor oppdateringer, mods & ekspansionpakcs er helt gratis. Faktisk er verdens mest spillte online spill en mod (originale CS) som ikke koster noe utover kun prisen av Half-Life.

 

Jeg fikk i hvertfall ikke lastet ned så mye uten Live-medlemskap. Mulig man fikk en mnd gratis, får den begynte mase om å kjøpe x antall månder medlemsskap. Mulig de har endret på det... ? 360'n min har samlet støv noen mnd da jeg syntes det var en fantastisk kjedelig spillmaskin og bortkastede penger.

 

Det er kun veldig få PC spill betaler man for oppgraderinger til, og dette har vært mye omdiskutert, det er uansett frivillig om man vil hive seg på dette. Battlefield 2 er kroneksempelet. Om man vil spille MMO og betlae for det, så får man faktisk nytt "content" hele tiden som pengne er med på å sponse. På 360 er det ytterst lite av dette. Og f.eks. for WoW, går pengene rett til produsenten av spillet og ikke til Microsoft eller produsenten av maskinen en sitter på.

 

Så her er det en del nyanseforskjeller du bør bite deg merke i... :tease:

Lenke til kommentar
Man betaler da hverken for software-oppdateringer eller demoer!? Jeg lastet ned masse oppdateringer og demoer før jeg kjøpte gold-live.

 

Man betaler noen ganger for tillegg til spill. Slikt som man betaler for expansion packs for PC-spill.

 

I tillegg er det feil at liknende automatisk er gratis i pc-verden. Se på div MMO's f.eks. Der må man betale for å få spille.

 

Innlegget ditt faller på sin egen urimelighet.

 

Man kan alltids diskutere om Live burde vært gratis, men da bør man ha fakta på bordet først. Det du skriver her er rett og slett bare dårlig research.

8663112[/snapback]

Du er lite smart og en fanboy det lukter svidd av!! Dette er et forum og ikke en masteroppgave ...

 

Du henviser til de mest omdiskuterte og "griske" eksemplene fra PC-verdenen, som langt fra er normen. Det finnes derimot mange spill hvor oppdateringer, mods & ekspansionpakcs er helt gratis. Faktisk er verdens mest spillte online spill en mod (originale CS) som ikke koster noe utover kun prisen av Half-Life.

 

Jeg fikk i hvertfall ikke lastet ned så mye uten Live-medlemskap. Mulig man fikk en mnd gratis, får den begynte mase om å kjøpe x antall månder medlemsskap. Mulig de har endret på det... ? 360'n min har samlet støv noen mnd da jeg syntes det var en fantastisk kjedelig spillmaskin og bortkastede penger.

 

Det er kun veldig få PC spill betaler man for oppgraderinger til, og dette har vært mye omdiskutert, det er uansett frivillig om man vil hive seg på dette. Battlefield 2 er kroneksempelet. Om man vil spille MMO og betlae for det, så får man faktisk nytt "content" hele tiden som pengne er med på å sponse. På 360 er det ytterst lite av dette. Og f.eks. for WoW, går pengene rett til produsenten av spillet og ikke til Microsoft eller produsenten av maskinen en sitter på.

 

Så her er det en del nyanseforskjeller du bør bite deg merke i... :tease:

8663335[/snapback]

Jeg legger merke til at du ikke kunne motsi noe av det jeg skrev, men heller tyr til personangrep. Det sier vel egentlig det meste.

Lenke til kommentar

Krapfoss, ikke en master oppgave? Det tar 2 minutt å lese hva Gold og Silver medlemskap tilbyr. Gold betyr at man betaler for serverne osv som Microsoft holder ved like for at vi kan spille, MM. Man kan laste ned demoer, content og oppdatteringer med sølv medlemskap som er *gisp* gratis.

 

Nå, skriv en master oppgave på 2 minutt. Tross alt sammenlignet du det med å lese medlemskaps valgene dine, som tar ca 2 minutter.

Lenke til kommentar
Du er lite smart og en fanboy det lukter svidd av!! Dette er et forum og ikke en masteroppgave ...

 

Du henviser til de mest omdiskuterte og "griske" eksemplene fra PC-verdenen, som langt fra er normen. Det finnes derimot mange spill hvor oppdateringer, mods & ekspansionpakcs er helt gratis. Faktisk er verdens mest spillte online spill en mod (originale CS) som ikke koster noe utover kun prisen av Half-Life.

 

Jeg fikk i hvertfall ikke lastet ned så mye uten Live-medlemskap. Mulig man fikk en mnd gratis, får den begynte mase om å kjøpe x antall månder medlemsskap. Mulig de har endret på det... ? 360'n min har samlet støv noen mnd da jeg syntes det var en fantastisk kjedelig spillmaskin og bortkastede penger.

 

Det er kun veldig få PC spill betaler man for oppgraderinger til, og dette har vært mye omdiskutert, det er uansett frivillig om man vil hive seg på dette. Battlefield 2 er kroneksempelet. Om man vil spille MMO og betlae for det, så får man faktisk nytt "content" hele tiden som pengne er med på å sponse. På 360 er det ytterst lite av dette. Og f.eks. for WoW, går pengene rett til produsenten av spillet og ikke til Microsoft eller produsenten av maskinen en sitter på.

 

Så her er det en del nyanseforskjeller du bør bite deg merke i...  :tease:

8663335[/snapback]

 

Gratulerer med drittslengingen. Verden er et koseligere sted takket være deg.

 

Ellers har du ikke satt deg inn i hvordan dette funker skikkelig. Innleggene dine bærer preg av det.

 

Når det gjelder sammenligningen mot PC så passer det dårlig. Det finnes Ikke EN felles server hvor ALL matcmaking til alle spillene (uansett publisher) for PC finner sted - og hadde det eksistert så ville det vært såpass dyrt og drive det at man skal ikke se i bort fra at det hadde kostet en slant - slik som Microsoft nå gjør med sin felles onlinetjeneste.

 

Demoer og patcher til spill er forøvrig gratis på Xbox live - også etter en måned. Sånn har det vært siden starten. Ingenting er endret. Du burde sjekket sånt før du prøver å kalle andre for stygge ting - og holdt deg for god til det uansett.

 

Fysj - over i PC formumet med deg! :yes: Du bruker jo ikke 360'n din en gang i følge deg selv. Og skal du likevel mene noe om det på konsollforumet så sjekk opplysningene du tror har - og slutt og sleng dritt.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Hadde Microsoft gitt deg muligheten til å "angre" så hadde da alle valgt å modde ettersom det ikke hadde ført med seg noen ulemper.

8662175[/snapback]

Hvis jeg kunne fått tilbake Live ved å gå tilbake til original firmware, ville jeg da helt klart foretrukket det framfor å måtte kjøpe en ny konsoll. Jeg tror både jeg og MS ville vært mer fornøyd med at jeg brukte 2000 spenn på spill enn på en ny Core.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Hadde Microsoft gitt deg muligheten til å "angre" så hadde da alle valgt å modde ettersom det ikke hadde ført med seg noen ulemper.

8662175[/snapback]

Hvis jeg kunne fått tilbake Live ved å gå tilbake til original firmware, ville jeg da helt klart foretrukket det framfor å måtte kjøpe en ny konsoll. Jeg tror både jeg og MS ville vært mer fornøyd med at jeg brukte 2000 spenn på spill enn på en ny Core.

8664083[/snapback]

 

Da kunne du da bare hoppet "frem og tilbake" mellom firmware...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...