Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

Prisnivået ligger på rett under 500kr for spill, det er da strengt tatt ikke så forferdelig ille.

 

Samtidig så finnes det da reviews, videoer og demoer, er da ikke nødvendig å laste ned fullversjonen av et spill bare for å finne ut om det er noe du har lyst på.

 

Det å sette prisen opp på konsollen, for så å selge prisen på spill, vil da være galskap for Microsoft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sikkert en del folk som har hoppet rett på mod og nå angrer bittert etterhvert som Live-tjenestene begynner å bre om seg. :)

 

Hva er det å angre bittert på? Det får jo ingen fatale konsekvenser for deg som person om en konsoll blir bannet. Er ikke verdens undergang å kjøpe seg en ny og så kan man spille på live igjen.

Lenke til kommentar
Prisnivået ligger på rett under 500kr for spill, det er da strengt tatt ikke så forferdelig ille.

Har til gode å se ett spill koste 500 når det kommer ut.... Saints Row og King Kong koster 500 enda rundt her...

8670879[/snapback]

 

Det virker som noen butikker ikke vet hva de driver med, noen tar rundt 200 kroner for King Kong, mens noen tar 599,-

 

Det gjelder mange spill, som f.eks Perfect Dark, N3, Saints Row osv.

 

Jeg blir oppgitt over noen butikker.

Lenke til kommentar
Det er sikkert en del folk som har hoppet rett på mod og nå angrer bittert etterhvert som Live-tjenestene begynner å bre om seg. :)

 

Hva er det å angre bittert på? Det får jo ingen fatale konsekvenser for deg som person om en konsoll blir bannet. Er ikke verdens undergang å kjøpe seg en ny og så kan man spille på live igjen.

8670872[/snapback]

 

Basisutgaven koster kr 2.595,- fra komplett p.d.d. Det er sure penger å betale fordi man har moddet boksen. :)

Kanskje ikke verdens undergang, men adskillig dyrere enn å la være å modde i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dette er et diskusjonstema. Er jo helt frivillig og gå til innkjøp av både 360, spill og Xbox Live. Om du ikke godtar regelene Microsoft har her så får du heller unngå tjenesten. Syte og klage etterpå hjelper svært lite. Play by the rules or don't play at all.

 

Kan gjerne være uenig i det jeg sier eller hvordan reglene er, men igjen så betyr jo det pent lite, når de som eier selve tjenesten sier at slik er det bare.

 

Og ingen blir bannet uten grunn. Det er bare tøv. Microsoft sitter vel ikke å velger brukere helt vilkårlig og hiver dem ut uten noen grunn? Altså, de hiver ut betalende kunder basert på ingenting? Kom igjen.

Lenke til kommentar
Basisutgaven koster kr 2.595,- fra komplett p.d.d. Det er sure penger å betale fordi man har moddet boksen. :)

Kanskje ikke verdens undergang, men adskillig dyrere enn å la være å modde i utgangspunktet.

 

Såpass får man tåle... får den nok sikkert litt billigere også.

 

 

Og ingen blir bannet uten grunn. Det er bare tøv. Microsoft sitter vel ikke å velger brukere helt vilkårlig og hiver dem ut uten noen grunn? Altså, de hiver ut betalende kunder basert på ingenting? Kom igjen.

 

Det er flere som har blitt utestengt som jeg ikke har noen grunn til å tvile på ikke har gjort noe med sin 360. Bl.a. har noen blitt utestengt som har hatt flett ny Elite 360 med DVD-drev som ikke er mulig å modifisere. Det ser ut til at Microsoft har benyttet en hel rekke forskjellige sjekker for å oppdage manipulerte konsoller og det er ikke utenkelig at noen av disse er ustabile.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det blir bare påstand mot påstand uansett, ettersom du ikke på noen som helst måte kan dokumentere at de har blitt utestengt uten grunn.

Lenke til kommentar
Vel inntil du kan bevise det motsatte så har du absolutt ingen grunn til å være så høy i hatten.

Langt ifra du heller...

 

Og hvor er jeg høy i hatten? Det er ikke jeg som er kritisk til alt her. Jeg kjenner folk som har fått umodifisert konsoll utestengt (bl.a. en brite og en i USA), og jeg har ingen grunn til å tro at de "spiller uskyldig". Han ene har gått veldig langt for å få Microsoft sin oppmerksomhet (les tråden hans her).

Lenke til kommentar

Mykje hyklarar her kan eg tenkje meg. Får ein god kjensle inni seg når dei prakkar ned på "dei store stygge piratane".

 

Eg lurar på kor mange, som med hånda på hjarta kan seie at dei aldri har nytta seg av programvare som er piratkopiert, sett ein film på PCen før den kom ut på kino, som akkurat no høyre på nyaste albumet til Linkin Park utan å væra i besittelse av den faktiske CDen. Eg har i alle år hatt parabol via card sharing, er sikkert fleire enn få som synes det er forkasteleg. Men særdeles få som klagar når eg har champions league kampar på storskjerm.

 

Eg kjøp dei spela eg spelar, so enkelt er det. Får eg moglegheita til å prøve ei demo, er jo saken biff. Ikkje? Då svir eg det ut, spelar litt -- er det noko for meg, legg eg 399/499 over disken på elkjøp.

 

Har ikkje dårleg samvit ein einaste plass. Og eg har ikkje noko behov for å utgje meg her inne, for noko eg ikkje er. Eg betalar for online tjenesten til Microsoft, og ankar ikkje eit sekund på det, då det er ei knallgod tjeneste.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Påstand mot påstand blir jo helt feil. Microsoft sitter jo med informasjon, som de henter over Live, om at den og den brukeren's data er annerledes enn de som ikke har gjort noe som helst med 360 sin. At Microsoft hiver ut folk av en tjeneste de tjener penger på, uten noen gyldig grunn, henger ikke på greip.

 

Dette er ikke en tråd som diskutere piratkopiering, det har vi allerede en stor tråd om. Dette handler jo om folk som har modifisert Xbox360 (som strider mot reglene til Microsoft) og nå gnæler om at det har fått konsekvenser.

Lenke til kommentar
Påstand mot påstand blir jo helt feil. Microsoft sitter jo med informasjon, som de henter over Live, om at den og den brukeren's data er annerledes enn de som ikke har gjort noe som helst med 360 sin. At Microsoft hiver ut folk av en tjeneste de tjener penger på, uten noen gyldig grunn, henger ikke på greip.

 

Microsoft utestenger selvsagt ikke uskyldige med vitende vilje, det klarer vel alle og enhver å skjønne. Poenget er at metodene Microsoft bruker for å diagnosere en modifisert konsoll, ikke fungerer som de skal. Foreløpig er det spekulasjon, tiden vil vise om dette er noe som stemmer, men det er ihvertfall foreløpig en logisk konklusjon på disse tilfellene.

Lenke til kommentar

Fordi det var en "backup" som dere kaller det.

 

Det er ingen forskjell, men jeg står ikke og sier "Piratkopiering er reklame og positivt for de det rammer"

Jeg har aldri sagt at jeg ikke driver med det, jeg har heller aldri sagt at det er feil og piratkopiere, men når folk her inne begynner og si at det bare er reklame og positivt for MS bl.a så blir det HELT feil og jeg må prøve å motsi det.

 

Det at du nå drar fram en tråd jeg lagde for en stund tilbake har vel strengt tatt ingenting med denne tråden å gjøre heller? Det kunne jo vært likemye ett klipp i 720p lovlig lastet ned som det var deres "backup".

 

Poenget mitt er.. jeg står ikke for at det er feil eller riktig moralsk og gjøre det, jeg prøver å si det at det og si at Piratkopiering ikke skader blir altfor dumt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Påstand mot påstand blir jo helt feil. Microsoft sitter jo med informasjon, som de henter over Live, om at den og den brukeren's data er annerledes enn de som ikke har gjort noe som helst med 360 sin. At Microsoft hiver ut folk av en tjeneste de tjener penger på, uten noen gyldig grunn, henger ikke på greip.

 

Microsoft utestenger selvsagt ikke uskyldige med vitende vilje, det klarer vel alle og enhver å skjønne. Poenget er at metodene Microsoft bruker for å diagnosere en modifisert konsoll, ikke fungerer som de skal. Foreløpig er det spekulasjon, tiden vil vise om dette er noe som stemmer, men det er ihvertfall foreløpig en logisk konklusjon på disse tilfellene.

8671455[/snapback]

 

Du kan da ikke si at de ikke fungerer som de skal når du ikke har fakta til å støtte opp om det.

Alt du har er påstander fra noen på et forum.

 

Om det nå skulle vise seg at noen faktisk er feilaktig utestengt fra xbox live, så er det ikke akkurat usannsynlig at det blir ordnet opp i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...