Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Hva med å faktisk bare holde seg til orginal HW og SW?

Irriterer meg at folk tar så jævlig lett på dette med piratkopiering, mens vi faktisk snakker om håndverk som folk har jobbet med i mange år.

Mens mange her tar det som en folkerett å kan stjele hva de nå skal ønske av software og spill.

 

Håper faenskapen eksploderer i trynet på dere.  :wallbash:

8667312[/snapback]

 

 

Ja da håper jeg du er en av de som aldri har lastet ned en mp3, film, spilt et cracket pc spill, brukt et cracket software osv.. Dette er av samme prinsipp. Det er ikke noe nytt. Tror du MS taper penger som skulle blitt brukt på å utvikle det neste spillet du skal kjøpe? Jeg betaler gledelig for å kunne bruke et spill online, men ingen her taper penger på at jeg laster ned et spill som jeg aldri ville kjøpt om det var eneste måten å spille det på. Jeg ser bare ikke hvorfor jeg skal ha dårlig samvittighet :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hms, ok.. han "stjeler" spillet, derfor skal han ha dårlig samvittighet, men det kan jo også gå andre veien..

 

f.eks et spill som en person bryr seg fint lite om kommer ut, har overhodet planer om å kjøpe, men han laster ned, brenner og spiller det på xbox'en, så kommer kameraten hans over og ser dette spillet (han hadde selv ingen planer om å gå til innkjøp), men han liker det han ser og kjøper og forteller rundt til folk at spillet faktisk er tøft.

 

Dette er det vel heller liten sannsynlighet for.. skjer kanskje 1/10 ganger, men still..

Kanskje den personen som lastet ned spillet kjøper map-addon senere til en hundrings, bildepakke osv. Ikke sikkert at han gjør det, men om han overhodet ikke skulle kjøpe spillet, men laster det ned, så taper ingen penger på det, de kan tjene ved å evnt komme med addons, nye oppfølgere osv som han da evnt kjøper. (tho da kan det seff hende han laster ned igjen)..

 

Husker for et par år tilbake, det var en TV serie som la ned, men så var det så mange fra Europa som hadde lastet ned serien(ettersom den ikke ble vist her i Europe) og fulgte tett med, så det ble jo opprør når nedleggelsen ble bestemt, så de samlet seg, mailet selskapet, underskriftskampanje osv, og til slutt fikk de sin finale episode =)

Lenke til kommentar
Hva med å faktisk bare holde seg til orginal HW og SW?

Irriterer meg at folk tar så jævlig lett på dette med piratkopiering, mens vi faktisk snakker om håndverk som folk har jobbet med i mange år.

Mens mange her tar det som en folkerett å kan stjele hva de nå skal ønske av software og spill.

 

Håper faenskapen eksploderer i trynet på dere.  :wallbash:

8667312[/snapback]

Helt enig. Folk har det jævlig godt i livet sitt om det eneste de har å syte over er at MS ikke lar dem spille på Live med moddet konsoll. Jeg gremmes over den bortskjemte generasjonen som tror at gratis film, spill og musikk er en menneskerett.

Lenke til kommentar
hms, ok.. han "stjeler" spillet, derfor skal han ha dårlig samvittighet, men det kan jo også gå andre veien..

 

f.eks et spill som en person bryr seg fint lite om kommer ut, har overhodet planer om å kjøpe, men han laster ned, brenner og spiller det på xbox'en, så kommer kameraten hans over og ser dette spillet (han hadde selv ingen planer om å gå til innkjøp), men han liker det han ser og kjøper og forteller rundt til folk at spillet faktisk er tøft.

 

8667956[/snapback]

 

Hahahaha!

 

Ja for denne "kameraten" kjøper jo sannsynligvis spillet. Sjansene er jo mye større for at det faktisk bare ender med at denne "kameraten" bare kopierer spillet fra han andre.

 

Så har du det gående. Hvor naiv kan man bli?

Lenke til kommentar
hms, ok.. han "stjeler" spillet, derfor skal han ha dårlig samvittighet, men det kan jo også gå andre veien..

 

f.eks et spill som en person bryr seg fint lite om kommer ut, har overhodet planer om å kjøpe, men han laster ned, brenner og spiller det på xbox'en, så kommer kameraten hans over og ser dette spillet (han hadde selv ingen planer om å gå til innkjøp), men han liker det han ser og kjøper og forteller rundt til folk at spillet faktisk er tøft.

 

8667956[/snapback]

 

Hahahaha!

 

Ja for denne "kameraten" kjøper jo sannsynligvis spillet. Sjansene er jo mye større for at det faktisk bare ender med at denne "kameraten" bare kopierer spillet fra han andre.

 

Så har du det gående. Hvor naiv kan man bli?

8669667[/snapback]

 

Faktiskt så er det du som er dum.

 

Faktum er at pirater er god reklame, og det er de konsoller som kan hackes som gjør det godt.

Lenke til kommentar
Faktiskt så er det du som er dum.

 

Faktum er at pirater er god reklame, og det er de konsoller som kan hackes som gjør det godt.

8669993[/snapback]

Det er nok ikke så enkelt. Det finnes eksempler som ID software som utvilsomt har tjent på piratkopiering.. Doom1 f.eks ble jo kopiert over alt og sikret det legende-status.

 

Derimot kan du spørre sjefene i Sega om det var bra for dem at Dreamcast ble hacket....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
hms, ok.. han "stjeler" spillet, derfor skal han ha dårlig samvittighet, men det kan jo også gå andre veien..

 

f.eks et spill som en person bryr seg fint lite om kommer ut, har overhodet planer om å kjøpe, men han laster ned, brenner og spiller det på xbox'en, så kommer kameraten hans over og ser dette spillet (han hadde selv ingen planer om å gå til innkjøp), men han liker det han ser og kjøper og forteller rundt til folk at spillet faktisk er tøft.

 

8667956[/snapback]

 

Hahahaha!

 

Ja for denne "kameraten" kjøper jo sannsynligvis spillet. Sjansene er jo mye større for at det faktisk bare ender med at denne "kameraten" bare kopierer spillet fra han andre.

 

Så har du det gående. Hvor naiv kan man bli?

8669667[/snapback]

 

Faktiskt så er det du som er dum.

 

Faktum er at pirater er god reklame, og det er de konsoller som kan hackes som gjør det godt.

8669993[/snapback]

 

Du er klar over at selve konsollene selges med tap, og at det er spillsalget som er hovedinntektskilden ?

Lenke til kommentar

-il-, å måtte ty til å kalle noen dum viser vel at du begynner å gå tom for argumenter.

 

Pirater god reklame? Den vil jeg gjerne se kilder til, for jeg ville anta at de var god reklame for piratkopiering om noe. Hvorfor betale flere hundre kroner når kompisen fikk det gratis? Er sikkert flere som ville følt seg dum, eller kanskje til og med kalt dum, om de betaler for noe som resten av kamerat gjengen lastet ned gratis.

 

Men, siden det er ett faktum burde jo det ikke være noe problemer å finne kilder til dette.

 

Og, de som kan hackes gjør det godt? Kan du gi noen konkrete eksempler på dette? Sist generasjon var vel xbox den letteste å hacke, men den gjorde det jo ikke på langt nær like bra som PS2 som er litt verre.

Lenke til kommentar
Faktiskt så er det du som er dum.

 

Faktum er at pirater er god reklame, og det er de konsoller som kan hackes som gjør det godt.

8669993[/snapback]

Det er nok ikke så enkelt. Det finnes eksempler som ID software som utvilsomt har tjent på piratkopiering.. Doom1 f.eks ble jo kopiert over alt og sikret det legende-status.

 

Derimot kan du spørre sjefene i Sega om det var bra for dem at Dreamcast ble hacket....

8670003[/snapback]

 

De fikk i alle fall solgt noen konsoller. :)

Problemet med Dreamcast var at de rett og slett hadde for få og for dårlige titler.

 

Xbox solgte nok noen millioner ekstra bare på grunn av at den kan brukes som mediaspiller. Jeg kjøpte selv en og moddet kun for det formålet.

 

Jeg vant en PS2 for noen år siden og har kjøpt utstyr til den som jeg ikke trenger (fjernkontroll, minnekort, ekstra kontroller osv) og kun ett spill, We Love Katamari.

 

Prisen på det spillet gjorde at jeg bestemte meg for ikke å kjøpe flere spill til konsollen da jeg synes det var latterlig overpriset på tross av at det sparker seriøst rumpe og er hysterisk morsomt. Dersom konsollspillmakerne ikke hadde vært like griske som platebransjen, ville de nok solgt adskillig flere konsoller og spill.

 

Live er bra for abonnementsservice, men jeg mener oppriktig talt at MS kunne tatt seg litt bedre betalt for konsollen og heller hatt mer bra onlinecontent til spillene som slippes slik at man blir fristet til faktisk å bruke penger på noe mer enn konsollen og modchip. =)

Lenke til kommentar
Xbox solgte nok noen millioner ekstra bare på grunn av at den kan brukes som mediaspiller. Jeg kjøpte selv en og moddet kun for det formålet.

8670268[/snapback]

Og spør du MS så kunne de nok gjerne vært uten hvert eneste ett av de salgene.

 

Med tanke på at konsollprodusenter (med unntak av helt på slutten av livssyklusen) som regel taper penger på hver eneste konsoll de selger. En solgt konsoll der kunden ikke kjøper minst et par spill er rent tap.

 

Og en liten detalj er jo at de fleste som har moddede konsoller også kjøper fint lite spill. Jeg kjenner en håndfull Xbox-eiere som bruker den som 'mediaspiller'. Felles for dem alle er at de også har bøttevis av piratspill på harddisken ;)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Morsomt å lese hvordan enkelte her faktisk greier å vinkle det slik at modding og piratkopiering faktisk lønner seg for spillutviklere, utgivere og konsollprodusentene med å påstå at de sørger for mersalg av både konsoller og spill.

 

Er det slik da at alle sammen bør begynne med piratkopiering og modding? Eller er bare noen spesiellt få utvalgte som skal få lov (av for eksempel Microsoft) til drive med dette?

Lenke til kommentar
Morsomt å lese hvordan enkelte her faktisk greier å vinkle det slik at modding og piratkopiering faktisk lønner seg for spillutviklere, utgivere og konsollprodusentene med å påstå at de sørger for mersalg av både konsoller og spill.

 

Er det slik da at alle sammen bør begynne med piratkopiering og modding? Eller er bare noen spesiellt få utvalgte som skal få lov (av for eksempel Microsoft) til drive med dette?

8670314[/snapback]

Man vil alltid ha folk som vil finne på unnskyldninger for hvorfor deres ulovlige oppførsel egentlig ikke skader noen... Ikke tilfeldig at de fleste refererer til "backups" i denne tråden i stedet for å si rett ut at det er snakk om nedlastet materiale, og ja selvsagt er det noen ytterst få unntak fra denne regelen som faktisk spiller backups.

 

Skjønner egentlig ikke poenget jeg. Har kopiert lassevis med ting tidligere selv, men har da aldri trodd at dette hjalp noen av selskapene som jeg "lånte" spill, filmer, programmer etc fra!?

 

Er man pirat så bør man i mine øyne tørre stå for det og innrømme konsekvensene av sine handlinger. Hvis man må tviholde på noen syltynne teorier om at ting man ikke betaler for faktisk har positiv innvirkning på selskapene som produserer varene som man "låner" så tyder vel det mer på at man har dårlig samvittighet.

 

Bedre å være ærlig pirat enn en pirat som later som om de egentlig gjør noe bra for samfunnet :D

Lenke til kommentar
Xbox solgte nok noen millioner ekstra bare på grunn av at den kan brukes som mediaspiller. Jeg kjøpte selv en og moddet kun for det formålet.

8670268[/snapback]

Og spør du MS så kunne de nok gjerne vært uten hvert eneste ett av de salgene.

 

Med tanke på at konsollprodusenter (med unntak av helt på slutten av livssyklusen) som regel taper penger på hver eneste konsoll de selger. En solgt konsoll der kunden ikke kjøper minst et par spill er rent tap.

 

Og en liten detalj er jo at de fleste som har moddede konsoller også kjøper fint lite spill. Jeg kjenner en håndfull Xbox-eiere som bruker den som 'mediaspiller'. Felles for dem alle er at de også har bøttevis av piratspill på harddisken ;)

8670301[/snapback]

 

Incoming wall of text:

 

God mulig. Dog hadde MS priset konsollen 1000-1500 kroner høyere OG klart å levere spill til rundt 350-400 kroner som ikke sugde eselmelk, så hadde det nok vært mulig for dem å tjene penger etter halvannet års tid på rent konsollsalg.

 

Problemet nå er at hardwaren i konsoller foreldes veldig kjapt og konsollen etterhvert flyter kun på spillutvalg og kvalitet. Se bare på PS2 som nå selger som hakka møkk selv om PS3 er ute. Enheten koster fremdeles rundt 1000 kroner og sony tjener garantert penger på den.

Jeg kan ikke forestille meg at xbox koster noe særlig å lage lenger heller. Det er fremdeles folk som kjøper den ene og alene på grunn av mediamod.

 

En av tingene flertallet her går glipp av, er poenget med kvalitet på programvaren. På PC-fonten finnes det myriader av spill som er så dårlige at selv årevis med patching ikke hjelper. De som overlever, er firma som lager få og kvalitetsmessig overlegne spill (ex. Blizzard med Starcraft og Warcraft-spillene) samt de som dytter kvantitet og leverer en ny-av-året pakke i stedet for å tette hullene i den eksisterende programvaren (EA, Ubisoft, Epic).

EA Sports dytter den samme søpla med nytt årstall år etter år, og folk handler. Nyvinningene på den fronten er så små at den nesten er latterlig. Så kommer det friske pust som Fight Night en gang i skuddåret som faktisk er overlegent bra, men det viser seg at de har kjørt så hardt på å være først ute at de mangler dybde og muligheter i spillet. GG.

 

Desverre gjør de store spilldistributørene at flere av de små drukner i mengden og ikke får midler eller støtte til å få utviklet de ideene som faktisk er brukbare. Der kommer den nåværende abonnements-løsningen inn som et positivt innslag. Demoer på kommende spill kan lastes ned, du kan shoppe etter små og billige spill på Live Marketplace-tingen (Geometry Wars noen?) ser ut til å være en løsning som forhindrer en del av piratvirksomheten, men man blir nok aldri helt kvitt den.

 

På 360 og PS3 ser det ut til at flerspiller og community-funksjonene gjør at folk faktisk handler konsollen for nettopp det den er laget for; spilling. Jeg kjenner flere som har handlet 360 for å modde den, men har funnet ut at spillene faktisk er verdt det og dermed lar være (guitar hero 2, gears of war osv).

 

Nei, jeg er ikke like kortsynt som andre gitte brukere her og forsvarer piratvirksomhet av spill. Dog er prisnivåene på spillsalg aldeles på trynet. Godt mulig kostnadene for å lage et spill er store, men da burde til gjengjeld produktet holde et visst kvalitetsnivå så folk faktisk gidder bruke penger på det. Jeg må ærlig innrømme at jeg er strålende fornøyd med at jeg testet flatout, halo, sonic og flere andre spill hos kompiser som hadde enten privatkopiert eller brukt penger på titlene så jeg selv slapp å sitte med samme følelsen som jeg fikk etter å ha kjøpt Quake4, Planetside, Battlefield2 og et par andre titler jeg har gått i butikken og kjøpt til PC; "- Hoppla. Halvferdig software som stinker. Flott. Ikke bruke 600 kroner på det nei."

 

Det var ikke like bittert å bruke 79 kroner på CoD2 eller 300 kroner på HL2 og få CSS på kjøpet da. :)

Lenke til kommentar

...og konklusjonen glemte jeg. ;)

 

Modder man konsollen og vil ha pose og sekk, så synes jeg personlig at det er aldeles utmerket at konsollen blir patchet og gjort ubrukelig over nettet.

Dersom man skal bruke onlinetjenestene, bør man være forberedt på å betale for spill og abonnement.

Lenke til kommentar
...og konklusjonen glemte jeg. ;)

 

Modder man konsollen og vil ha pose og sekk, så synes jeg personlig at det er aldeles utmerket at konsollen blir patchet og gjort ubrukelig over nettet.

Dersom man skal bruke onlinetjenestene, bør man være forberedt på å betale for spill og abonnement.

8670517[/snapback]

Du har mange interesante poenger og i tidligere tider kunne jeg vært veldig enig med deg i det meste..

 

Forandringen for min del er i hvert fall at nå er de fleste konsoll-spill(360 i hvert fall) tilgjengelige som demoer slik at man faktisk kan teste dem før man kaster bort penger. Mange spill på 360 som gikk rett i glemmeboka mi etter 4-5minutter med demospilling.

 

Ergo kjøper jeg ikke argumentet med at man kan teste spillene før man kjøper dem lenger. Hvorfor er det logisk at man må teste spillet på en piratkopi når det finnes en fullt lovlig demo?

 

Så nå kan spill-utviklere spy ut så mye dritt-spill som de bare vil. Jeg har til gode å kjøpe ett eneste spill til 360 som jeg ikke har vært strålende fornøyd med. Jeg ser da bort ifra DOA4 som fulgte med boxen min :D Følgelig så kaster jeg ikke bort penger.

Lenke til kommentar
Problemet er folk som deg som prøver og rettferdiggjøre det dere gjør.

Hvorfor ikke bare kjøpe spillene, gi dem mere penger på den måte, slik at de kan selge billigere senere?

 

Noe bedre forslag enn ditt?

8670522[/snapback]

 

Jeg skriver ikke at jeg forsvarer piratvirksomhet.

 

Foreslår at du leser innlegget mitt en gang til og kanskje bruker mer enn 1 kalori på å tenke deg om før du poster og kanskje i tillegg presterer noe konstruktivt. :)

Lenke til kommentar
...og konklusjonen glemte jeg. ;)

 

Modder man konsollen og vil ha pose og sekk, så synes jeg personlig at det er aldeles utmerket at konsollen blir patchet og gjort ubrukelig over nettet.

Dersom man skal bruke onlinetjenestene, bør man være forberedt på å betale for spill og abonnement.

8670517[/snapback]

Du har mange interesante poenger og i tidligere tider kunne jeg vært veldig enig med deg i det meste..

 

Forandringen for min del er i hvert fall at nå er de fleste konsoll-spill(360 i hvert fall) tilgjengelige som demoer slik at man faktisk kan teste dem før man kaster bort penger. Mange spill på 360 som gikk rett i glemmeboka mi etter 4-5minutter med demospilling.

 

Ergo kjøper jeg ikke argumentet med at man kan teste spillene før man kjøper dem lenger. Hvorfor er det logisk at man må teste spillet på en piratkopi når det finnes en fullt lovlig demo?

 

Så nå kan spill-utviklere spy ut så mye dritt-spill som de bare vil. Jeg har til gode å kjøpe ett eneste spill til 360 som jeg ikke har vært strålende fornøyd med. Jeg ser da bort ifra DOA4 som fulgte med boxen min :D Følgelig så kaster jeg ikke bort penger.

8670557[/snapback]

 

Det er jo nettop dette som er kjernen i innlegget mitt, noe som viser at vi er enige.

Abonnementstjenester og demo-funksjon gjør at man faktisk har muligheten til å velge å kjøpe eller ikke kjøpe et spill basert på hva man synes om demoen.

 

Tillegget med at prisen på konsoll kan gå opp så firmaene tjener mer penger på selve hardwaren gjør at hacking faktisk ikke går så hardt ut over salgsmaskineriet når konsollene blir hacket, noe de alle blir før eller siden. XBurk Live banning ved hacket maskinvare er et utmerket skritt i rett retning, men det er også et toegget sverd. Det er sikkert en del folk som har hoppet rett på mod og nå angrer bittert etterhvert som Live-tjenestene begynner å bre om seg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...