Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

å stenge brukere ute av Xbox Live syns jeg er feiltrinn av MS. ikke spille online, den godtar jeg. men å gi brukerne Xbox Live Silver (Ikke upgradeable til gold) er en bedre ide ( i mine øyne)..

 

Da kan brukere prøve og kjøpe xbox live arcade spill, kjøpe filmer osv på video live marketplace, kjøpe add-ons osv til spill online!

8655294[/snapback]

Støttes, men jeg mener det burde være slik at man hvertfall kunne spille live med orginalplaten. At det var der begrensingen kom, men er vi heldig er det noen på scenen som finner på etter eller annet lurt, så dette går an. Jeg har hvertfall nappet ut nettverksledningen til min 360 i mellom tiden.

Endret av robiwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å stenge brukere ute av Xbox Live syns jeg er feiltrinn av MS. ikke spille online, den godtar jeg. men å gi brukerne Xbox Live Silver (Ikke upgradeable til gold) er en bedre ide ( i mine øyne)..

 

Da kan brukere prøve og kjøpe xbox live arcade spill, kjøpe filmer osv på video live marketplace, kjøpe add-ons osv til spill online!

8655294[/snapback]

Støttes, men jeg mener det burde være slik at man hvertfall kunne spille live med orginalplaten.

8655410[/snapback]

Man kan da fremdeles jukse om man spiller med originalplaten? Skjønner ikke hvordan det ville endret noen ting.

Lenke til kommentar
å stenge brukere ute av Xbox Live syns jeg er feiltrinn av MS. ikke spille online, den godtar jeg. men å gi brukerne Xbox Live Silver (Ikke upgradeable til gold) er en bedre ide ( i mine øyne)..

 

Da kan brukere prøve og kjøpe xbox live arcade spill, kjøpe filmer osv på video live marketplace, kjøpe add-ons osv til spill online!

8655294[/snapback]

Støttes, men jeg mener det burde være slik at man hvertfall kunne spille live med orginalplaten.

8655410[/snapback]

Man kan da fremdeles jukse om man spiller med originalplaten? Skjønner ikke hvordan det ville endret noen ting.

8655426[/snapback]

Hæ. Det har ikke jeg hørt noe om. Hvis du viser til GeoW juksen, så trodde jeg den fungerte slik at du endret ting i en .ini-fil som senere ble brent på platen(og denne ini fila er ikke med på checksumen). mulig jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Det jeg stiller meg kritisk til er måten Microsoft gjør dette. De kunne bare ha bannet backups fra LIVE ikke selve konsollen.

Følger du ikke med? De banner hele konsollen for å hindre f.eks. juksing i online spilling. Noe som er mulig med alle spill, uavhengig om de er brente eller ikke.

 

Forøvrig så tror jeg SONY vil håndtere en slik situasjon som dette mye bedre enn MS gjorde denne gangen.

8655319[/snapback]

Hva vil være en "bedre" måte å hindre juks på? Og jeg er forsåvidt enig med deg: Sony hadde sansynligvis ikke brydd seg like mye om å beskytte nettjenesten sin som MS. Jeg applauderer MS for hva de har gjort. Grunnet dette foretaket fortsetter XBox Live å være den definitive spilltjenesten over internett. Hadde jeg spilt mot folk som jukset, ville jeg ikke hatt mye til overs for tjenesten.

8655408[/snapback]

 

w00t? Er det for å stanse juks? Det må da definitvt være en bedre måte å stanse juksing på enn å banne hele konsollen. Dette gjorde jo bare hele tiltaket ti ganger teitere. Når de klarer å stanse juks på PC hvor det er mulig å forandre på alle filer og laste ned alt mulig av programmer må det da for helvete være mulig for MS å bare legge inn en liten fiks som stanser juksingen!

 

Men når det er sagt så er jeg svært enig med deg i at juksing ødelegger hele spillopplevelsen. Det er ingenting som irreterer meg mer enn retards som springer rundt å jukser i spill. Så om alt dette var for å stanse juks så var det en god ide, bare helt jævlig dårlig gjennomført av MS :)

Lenke til kommentar
Så om alt dette var for å stanse juks så var det en god ide, bare helt jævlig dårlig gjennomført av MS

8655592[/snapback]

Forventer du virkelig at MS skal bruke mer ressurser på folk som allerede har brutt avtalen om å få bruke XBox Live? Jeg hadde nok gjort det samme selv, om jeg var Mr. XBox Live Big Boss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
@ThomasM, Yeah, yeah, yeah. Fullt klar over alt det. Det jeg stiller meg kritisk til er måten Microsoft gjør dette. De kunne bare ha bannet backups fra LIVE ikke selve konsollen. Men, men det er jo opp til dem. Jeg tror iallefall flere av dem som ble bannet vil sette fokus mot PS3 nå i fremover. Og at MS vil tape penger på dette i "the long run" De har jo ingenting å vinne på dette med untak av at de kanskje håper noen skal kjøpe 2 konsoller, men det er nok et fåtall som gjør det. De fleste kommer til å fortsette med backups uten LIVE, men kanskje vi er heldige og at folk nå setter mer fokus på skikkelig modding av konsollen nå(slik som med Xbox1) Media Center på 360 hadde vært sweet as hell...

 

Ettersom du har brutt avtalen for bruk av Live så er det da bare rett og rimelig at konsollen utestenges fra Live..Må innrømme at jeg blir litt overrasket over reaksjonene her inne. Man er klar over hva Microsoft gjør når man oppdager at noen har moddet konsollen, de gjør det de alltid har gjort, utestenger deg fra xbox live. Dette er noe man er klar over når man modifiserer konsollen, man tar en risiko fordi man mener den er verdt å ta. Når man da blir utestengt så må man da ha nok selvinnsikt til å si, "greit, jeg visste hva som kom til å skje hvis jeg ble oppdaget, tross alt er det jeg som har gjort noe galt".

 

Microsoft tenker definitivt ikke at "hvis vi utestenger folk fra xbox live så kjøper de kanskje enda en konsoll, hoho, her er det penger å tjene". Det er vel heller noe ala "Her har vi en jævel som har moddet konsollen, dette kan vi ikke tolerere". Noe jeg er takknemlig for. Det er ingen grunn til at de skal dele deg inn i en gruppe for de som moddet fordi <sett inn tilfeldig unnskyldning>.

 

De ser det hele på en ganske enkel og grei måte, modifisering=brudd på avtalen til live=no xbox live for you my friend.

 

Mener ikke det er noe særlig urimelig. Jeg var fullt klar over hva jeg gjorde da jeg moddet konsollen min. Jeg sier bare at pga. av måten MS har gått frem i denne saken så kommer jeg til å slutte å støtte dem. Ingenting verre enn det.

 

Måten MS har gått frem på ? De har da gjort det alle forventer de skal gjøre, utestenge de som har moddet konsollen. Noe du selv innrømmer at du forventet.

 

Såvidt jeg vet finnes det ingen måter å spille backups på SONY's PS3 så det er nok ikke det som er grunnen til å gå til anskaffelse av PS3. Jeg bruker rett å slett bare muligheten nå til å flytte over til PS3 leiren pga. av min misnøye med MS.

 

Lykke til hvis du tror Sony kommer til å omfavne de som modder maskinvaren.

 

Forøvrig så tror jeg SONY vil håndtere en slik situasjon som dette mye bedre enn MS gjorde denne gangen.

 

Sony ønsker heller ikke at noen skal modde.

 

Hele poenget her er at Microsoft ikke ønsker at noen skal modifisere konsollen. For å forhindre dette så benytter de seg av to fremgangsmåter. De har økt sikkerheten fra den første xboxen, samt at de fortsatt utestenger fra xbox Live. Straffen skal være streng, hadde det vært liten straff så hadde risikoen rundt modding vært langt mindre, som igjen kunne ha ført til flere modifisierte konsoller.

 

Hvis man har behov for å bruke xbox live så modder man ikke

Hvis man ikke har behov, go ahead, modifiser ivei.

 

Det er ditt eget valg og du kan ikke få i pose og sekk.

Så enkelt er det

Lenke til kommentar
Da var jeg banned fra Live, men som sagt før, det er ikke være en å kjøpe en gammel Core uten utstyr og bruke den for marketplace nedlastninger  :thumbup:

Så lenge "backup" spill funker så er det ikke krise  ;)

8655438[/snapback]

 

Når ble du bannet? Tidspunkt og dato?

 

Hvilken dvd-rom har du?

Hvilken fw?

Hva har du spilt i det siste?

 

Kanskje man skal ordne en egen tråd om norske 360'er som er blitt bannet?

Lenke til kommentar
Da var jeg banned fra Live, men som sagt før, det er ikke være en å kjøpe en gammel Core uten utstyr og bruke den for marketplace nedlastninger  :thumbup:

Så lenge "backup" spill funker så er det ikke krise  ;)

8655438[/snapback]

 

Når ble du bannet? Tidspunkt og dato?

 

Hvilken dvd-rom har du?

Hvilken fw?

Hva har du spilt i det siste?

 

Kanskje man skal ordne en egen tråd om norske 360'er som er blitt bannet?

8656118[/snapback]

Hitachi-LG med birdy 2,2 mediapatch firmware.

Ble bannet idag med engang jeg startet xboxen uten spill i drevet, har ikke spilt siden forza 2 demo kom ut.

Det må ha vært slik at microsoft har sett folk spille med backup spill tidligere og satt oss på en svarteliste, og nå kom den dagen alle skulle bli bannet.

:hrm:

Lenke til kommentar
w00t? Er det for å stanse juks? Det må da definitvt være en bedre måte å stanse juksing på enn å banne hele konsollen. Dette gjorde jo bare hele tiltaket ti ganger teitere. Når de klarer å stanse juks på PC hvor det er mulig å forandre på alle filer og laste ned alt mulig av programmer må det da for helvete være mulig for MS å bare legge inn en liten fiks som stanser juksingen!

8655592[/snapback]

Hæh? Nå skal jeg ærlig innrømme at det er lenge siden jeg har spilt noe online på pc, men sist jeg spilte så flommet det over med cheats i de fleste spill og de som laget spillene lå alltid 23steg bak jukserene. Er det virkelig ingen cheating i PC-verden nå?

 

Det var faktisk en av grunnene til at jeg gikk over til konsoll. CS f.eks ble helt uspillbart for min del på pc pga all juksingen.

 

Så her synes jeg MS gjør en kjempejobb med å sørge for at modda boxer ikke har noen mulighet for å spille live :thumbup: Hvorfor skal de legge noe som helst til rette for de som bryter reglene? Banner man modifiserte boxer så sørger man samtidig for at juksing er "umulig". Hipp hipp hurra sier jeg til det :thumbup:

 

Som andre nevner her så vet man konsekvensene og dette er akkurat det samme som MS gjorde med første Xbox. Jeg moddet min første xbox og ble da ikke sur når den ble bannet fra Live. Men så moddet jeg den for homebrew og ikke spill så jeg kunne ikke brydd meg mindre om banningen der.

 

PS! synes det er interessant at en person her "skryter" av at han spiller nedlastede spill samtidig som han skryter av mengder med kostbar pc-hardware i signaturen sin. Samme person synes også det er verdt pengene å handle en ekstra 360 for å snylte på MS(les gratis downloads) men tar seg ikke råd til å kjøpe noen spill tydeligvis. :nei: Aldri følt meg mer moralsk her jeg sitter, men det der tar kaka..

Lenke til kommentar
Ser ut som om eg er banna eg og. Men får endo ikkje noko klår beskjed om at eg er utestengd. Får berre ei melding om at maskina ikkje klarar å signe inn, og ber meg sjekke nettverket.

8656976[/snapback]

Du kan sjekke om du er banna ved å velge test connection. Så sjekker du feilkoden du får der det stopper opp. Hvis jeg ikke husker helt feil, var det Z: 8015-190D som betyr at du er banna.

 

Ellers syns jeg MS kunne håndtert saken litt annerledes hvis målet deres var å få pirater til å begynne å betale for seg. Altså, det virker som kriteriet for å bli banna er å spille med en kopiert disk over Live. Hva om man ble utestengt fra online spilling i en måned i stedet? Da ville folk faktisk dratt og kjøpt originalen for å kunne spille online. Og mens de ventet på å komme online igjen, kunne de kjøpe seg Arcade spill for å få tiden til å gå.

 

Slik det er nå kommer mine penger til å gå til en ny Core, som MS ikke tjener spesielt mye penger på. Ihvertfall ikke like mye som hvis jeg hadde kjøpt spill for 2000 spenn. Og spillbudsjettet mitt får en litt annen vending som gjør at jeg heller kommer til å laste ned spill som jeg spiller på den banna konsollen min. Ikke kan jeg kjøpe Arcade spill fram til jeg finner meg en Core, heller.

 

Men jeg tror nok ikke målet til MS var å tjene penger på denne aksjonen. Det var nok mye mer tilfredsstillende med et skikkelig ballespark. :!:

Lenke til kommentar
Men jeg tror nok ikke målet til MS var å tjene penger på denne aksjonen. Det var nok mye mer tilfredsstillende med et skikkelig ballespark. :!:

8657412[/snapback]

Her har du nok fasiten. Jeg tror ikke MS bryr seg katta om moddere fordi de generellt ikke er kunder som gir inntekter uansett.

 

Spesiellt med 360 som ikke har fått noe homebrew å snakke om så er det for MS(og de fleste andre) kun en grunn til at folk modder og det er piratkopiering. Så når MS først får sjansen så slår de selvsagt der det gjør mest vondt. De regner sannsynligvis ikke på det som en tapt kunde uansett, men de ser nok mer på det som en advarsel til allle som liker Live og vurderte modding. Dette er business og ikke tro 1sekund at MS ikke har tenkt gjennom dette.

 

Ved å banne alle her så sier de samtidig til alle spillutviklere at de slår hardt ned på piratkopiering og det må ikke undervurderes som ett argument. Det har nok ikke vært hyggelig for MS at man kan spille piratkopier på 360 mens det ikke er mulig på PS3.

Lenke til kommentar
Hæh? Nå skal jeg ærlig innrømme at det er lenge siden jeg har spilt noe online på pc, men sist jeg spilte så flommet det over med cheats i de fleste spill og de som laget spillene lå alltid 23steg bak jukserene. Er det virkelig ingen cheating i PC-verden nå?

8657315[/snapback]

Spilt MMO's?

Lenke til kommentar

Synes dette er bra av MS. Er så lei av å høre på folk (referer ikke til noen her på forumet) som skryter over at de ikke betaler en skit for spill, de laster bare ned, og de får spille Live. Synes det er rett og rimelig at konsollen blir utestengt hvis det blir oppdaget modding og spilling av <sett in unnskyldning her> spill. Det er tross alt brudd på en avtale. Når du trykker "godta" etter du har lest (eller ikke lest) avtalen. Brudd på denne kontrakten får konsekvenser, og å tro noe annet ville vært naivt.

 

Microsoft gikk frem på den måten man forventer at de skal. Det er jo tross alt spillene de tjener penger på.

 

Og å tro at Sony vil ta i mot moddere og pirater med klemmer og smil er naivt. På samme linje som Microsoft og Nintendo, er det spillene pengene ligger i.

Lenke til kommentar

Måtte kutte ned litt for ikke å bruke så stor plass...

Ettersom du har brutt avtalen for bruk av Live så er det da bare rett og rimelig at konsollen utestenges fra Live..Må innrømme at jeg blir litt overrasket over reaksjonene her inne. Man er klar over hva Microsoft gjør når man oppdager at noen har moddet konsollen, de gjør det de alltid har gjort, utestenger deg fra xbox live. Dette er noe man er klar over når man modifiserer konsollen, man tar en risiko fordi man mener den er verdt å ta. Når man da blir utestengt så må man da ha nok selvinnsikt til å si, "greit, jeg visste hva som kom til å skje hvis jeg ble oppdaget, tross alt er det jeg som har gjort noe galt".

 

Microsoft tenker definitivt ikke at "hvis vi utestenger folk fra xbox live så kjøper de kanskje enda en konsoll, hoho, her er det penger å tjene". Det er vel heller noe ala "Her har vi en jævel som har moddet konsollen, dette kan vi ikke tolerere". Noe jeg er takknemlig for. Det er ingen grunn til at de skal dele deg inn i en gruppe for de som moddet fordi <sett inn tilfeldig unnskyldning>.

 

De ser det hele på en ganske enkel og grei måte, modifisering=brudd på avtalen til live=no xbox live for you my friend.

 

Måten MS har gått frem på ? De har da gjort det alle forventer de skal gjøre, utestenge de som har moddet konsollen. Noe du selv innrømmer at du forventet.

 

 

Lykke til hvis du tror Sony kommer til å omfavne de som modder maskinvaren.

 

 

Sony ønsker heller ikke at noen skal modde.

 

Hele poenget her er at Microsoft ikke ønsker at noen skal modifisere konsollen. For å forhindre dette så benytter de seg av to fremgangsmåter. De har økt sikkerheten fra den første xboxen, samt at de fortsatt utestenger fra xbox Live. Straffen skal være streng, hadde det vært liten straff så hadde risikoen rundt modding vært langt mindre, som igjen kunne ha ført til flere modifisierte konsoller.

 

Hvis man har behov for å bruke xbox live så modder man ikke

Hvis man ikke har behov, go ahead, modifiser ivei.

 

Det er ditt eget valg og du kan ikke få i pose og sekk.

Så enkelt er det

8655922[/snapback]

 

Jeg synes ikke jeg klager jeg da(jeg er ikke bannet en gang FFS). Jeg forventet som sagt ikke noe annet enn utestegning, men jeg kan da for fandens påpeke at jeg synes MS kunne gått frem på en annen måte. Jeg har også sagt flere ganger nå at jeg visste det var en risiko med modding, men siden jeg ikke bruker LIVE noe særlig så hadde det ikke noe særlig å si.

 

Jeg tror heller ikke at SONY vil omfavne hackere, men de vil nok gå frem på en mye bedre måte slik de har gjort med PSP'en. Hackerne hacker den og SONY fikser det et par dager etterpå. Ved å gi nye funksjoner og muligheter til de med nyeste firmware så blir det ofte til at folk driter i piratkopiering og heller går for den nyeste versjonen(jada, det er mulig å bruke custom firmware på PSP akkurat nå, men jeg venter egentlig at SONY skal komme med den ultimate oppdatering snart(4.0) som vil være så bra at alle rett å slett vil oppgradere.)

 

På PS3 kan de jo faktisk gjøre det så enkelt som å blocke ut online om man ikke har nyeste versjon. Så er det opp til brukeren og bestemme om han vil spille online eller backups.

 

@Darth MToffy, det er faktisk ikke så mye juksing på PC. Ta BF serien f.eks. taket være deres punkbuster system så er det så godt som umulig å jukse(sålenge serveren har punkbuster skrudd på)

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Hackerne hacker den og SONY fikser det et par dager etterpå. Ved å gi nye funksjoner og muligheter til de med nyeste firmware så blir det ofte til at folk driter i piratkopiering og heller går for den nyeste versjonen(jada, det er mulig å bruke custom firmware på PSP akkurat nå, men jeg venter egentlig at SONY skal komme med den ultimate oppdatering snart(4.0) som vil være så bra at alle rett å slett vil oppgradere.)

 

Men siden den eneste funskjonen modding av 360 har (etter det jeg vet) er å spille backupspill/nedlastede spill, så er det ikke så mye å gjøre med det. Skal de gi ut gratis spill da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

Jeg tror heller ikke at SONY vil omfavne hackere, men de vil nok gå frem på en mye bedre måte slik de har gjort med PSP'en. Hackerne hacker den og SONY fikser det et par dager etterpå. Ved å gi nye funksjoner og muligheter til de med nyeste firmware så blir det ofte til at folk driter i piratkopiering og heller går for den nyeste versjonen(jada, det er mulig å bruke custom firmware på PSP akkurat nå, men jeg venter egentlig at SONY skal komme med den ultimate oppdatering snart(4.0) som vil være så bra at alle rett å slett vil oppgradere.)

 

 

På samme måte som at Microsoft leverer en fantastisk tjeneste kalt Xbox Live for at folk skal drite i å piratkopiere aka "modifisere for å spille backups". Ser du ikke sammenhengen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...