Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Vel vel, da ser det ut til at Microsoft i siste dashboard update faktisk la inn en måte som enten sjekker om det er modifisert firmware eller sjekker om det brukes uoriginale DVD-plater (mest sannsynlig sistnevnte). Eksakt hvordan det sjekkes er ikke bekreftet enda, men såpass mange har blitt bannlyst at det er klart noe er på ferde. Selv folk med nyeste firmware (som skulle forhinde den såkalte jitter-sjekken på DVD-platen) har blitt bannlyst. Så langt ser det ut til at det er den individuelle konsollen som blir bannlyst, og ikke selve brukeren.

 

Les mer her og her.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja! Helt sykt at vi ikke får lov til å fikse maskinene våre sånn at de menneskene som lager spill til oss ikke tjener penger! :nei:

8636383[/snapback]

Jeg sa ingenting om piratkopiering av kommersielle spill: ikke putt ord i munnen på meg.

:)

(Denne kommentaren gjelder ikke hvis du tror at modifiseringen av Xbox-hardwaren vil magisk gjøre at Xbox-divisjonen av MS ikke tjener penger.)

 

EDIT:

Flertall når jeg skulle ha entall :hmm:.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Mange har modifisert sin 360 for å spille sikkerhetskopier av spill man faktisk har kjøpt, ikke nødvendigvis piratkopiere. Siden DVD-plater har en tendens til å bli ødelagt i 360, vil jeg ikke si det er så urimelig.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Fått en del ganger rød ring jeg også siste dagene!

 

Har aldri hatt dette problemet før. Å det virker som det bare skjer når jeg spiller Vegas!

Alle andre spill går fint.

 

Setter i vegas. spiller ei lita stund også låser spillet seg! Skrur av og på maskina også kommer det 3 røde ringer. Tar ut strømmen skrur på igjen og vips! alt funker igjen.

 

Også kan det gå lenge så får jeg tre røde ringer igjen. Hva faen kan det ha seg?

:hmm:

8469714[/snapback]

 

Hvor stor er sannsynligheten for å bli bannet når man ikke spiller LIVE med spillene?

 

Jeg har et par backups jeg bruker, men spiller nesten aldri online. Eneste spillet jeg spiller online i blant er Gears of War og da pleier jeg bare å putte i original CD'en for sikkerhetsskyld :p Er dog logget inn på LIVE kontoen min hele tiden, om det har noe og si...

Lenke til kommentar

Perfekt timing!

Garantert planlagt av MS... ny update m/ Halo 3 beta som man måtte ha en "Crackdown" utgave av for å få spille! :ph34r:

 

Føler ikke med noen som har fått seg en smekk over kontoen sin nå!

Er det en ting som har irritert meg er det å se "friends" spille splunka nye spill 10-12 dager før de faktisk treffer butikk hyllene!

Nå kan du vel fortsatt spille de nye spillene, men jeg slipper i alle fall å se det

 

 

Og den derre unnskyldningen med at du kun tar sikkerhetskopier er like tåpelig som å komme å si at du prøvekjørte dama til kompisen din kun fordi du ville sjekke om hun hadde aids

Lenke til kommentar
Og den derre unnskyldningen med at du kun tar sikkerhetskopier er like tåpelig som å komme å si at du prøvekjørte dama til kompisen din kun fordi du ville sjekke om hun hadde aids

 

Det er godt mulig, men inntil du faktisk kan bevise at absolutt alle med modifisert 360 bruker den til å piratkopiere, så vet du ikke hva grunn folk har gjort det for.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Helt utrolig at vi ikke får lov til å gjøre det vi vil med våre dingser. :-(

8636372[/snapback]

 

Eh, jo det får du. Men du får ikke gjøre det og samtidig bruke Live tjenesten. Det er i Terms of Service som man sier ja til når man signer opp til Live. Noen gjør det kanskje for edlere grunner enn andre, men det forandrer ikke det faktum at det går mot de rettningslinjene som gjelder.

Lenke til kommentar
Nimrad, kan du forklare det litt mer? Gir meg ingen mening... ^^

 

PS: Vil gjerne bruke muligheten til å kondolere PS3 eierne. Ser ut som mange av idiotene vil bruke denne muligheten til å gå over til deres konsoll =/

8636588[/snapback]

 

 

Hvorfor i all verden vil de gå over til en konsoll hvor det på nåværende tidspunkt ikke finnes noen som helst måte å drive med ulovlighetene sine?

 

Regner med ett boost av 'core' utgaver iløpet av en måned!

En for LIVE og En for disse "backup" kopiene sine.

Lenke til kommentar

Det var på tide! Syns den kommentaren "Jeg modifiserer for å spille BAKCKUPS, ikke piratkopier" er litt på vaklende grunn. Altså, hvor stor sjanse er det for at et spill blir ødelagt hvis du behandler det fint? (ikke så stor, nei) Hvor stor sjanse er det for at 360-en blir ødelagt hvis du behandler den fint? Joda, ganske stor. Og når du har modifisert denne, kan du jo glemme å få den fikset at MS. Så tror neppe det "lønner" seg å modifisere for å spille backups...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Folk må virkelig slutte å klage, du kan fortsatt bruke konsollen din, men i EULA-en til selve konsollen samt Live står det klart hva man har lov og ikke lov til.

Jeg vil nok tro det er snakk om en veldig liten prosentandel av spillere med modifisert konsoll som faktisk bruker den til å spille backups, så dette er en ganske shady argument.

 

Fra http://www.xbox.com/en-US/live/termsofuse.htm

The Service may only be accessed with an Xbox video game console, the software and/or hardware of which has not been modified in any way (except for Microsoft authorized repairs and upgrades). Any attempt to disassemble, decompile, create derivative works of, reverse engineer, modify, further sublicense, distribute or use for other purposes either the hardware or software of the Xbox or the Service, is strictly prohibited and may result in termination of your account and/or your ability to access the Service via your Xbox, and the pursuit of other legal remedies by Microsoft. Microsoft may take any legal action it deems appropriate against users who violate Microsoft’s systems or network security, and such users may also incur criminal and/or civil liability.

 

Microsoft reserves complete and sole discretion with respect to the operation of the Service. Microsoft may, among other things: (a) restrict or limit access to the Service; (b) retrieve information from the Xbox used to log onto the Service as necessary to operate and protect the security of the Service, and to enforce this Agreement; and © upgrade, modify, withdraw, suspend, or discontinue any functionality or feature of the Service or any game from time to time without notice, which may involve the automatic download of related software directly to your Xbox, and which software may prevent your Xbox from accessing the Service.

Dette har alle som har signet opp for en Xbox Live konto ha lest gjennom (iallefall trykket av for at det har blitt lest), så da har man egentlig lite man skulle ha sagt.
Lenke til kommentar
Dette har alle som har signet opp for en Xbox Live konto ha lest gjennom (iallefall trykket av for at det har blitt lest), så da har man egentlig lite man skulle ha sagt.

8636844[/snapback]

Hvis modifisering går under sikkerhetskopi, så har du fremdeles lov til å sikkerhetskopiere spillene.

 

Og hvis platene blir ripete og ødelagt i en x360, kan du vel kreve at de skal erstatte spillet da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Fra Xbox-scene.org:

 

They probably detect backup discs (and not the modified firmware) when you play 'em online (not confirmed yet).

 

Noen som vet noe om dette? :hmm: Jeg spiller nesten aldri med backup-discer, så får håpe på det.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...