Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Da kunne du benyttet deg av en lov her i Norge som sikrer deg nye spill og du kunne også sendt inn boksen til MS og fått en nye en tilbake.

 

Det at du hadde disse grunnene til og modde Xboxen bryr MS seg veldig lite om, da det er ganske stor ssannsynlighet for at du, om ikke har nå, kommer til og piratkopiere ett spill.

 

Uansett, tukling med XBoxen har også MS sagt ikke er tillat.

 

Jeg ringte Microsoft ang. de ødelagte spillene og de henviste til "bytte"-ordningen de hadde. Men du må allilevel betale for dette, og det er ikke aktuelt når det ikke er min feil. Og man har ingen garanti for at en ny 360 ikke vil lage de samme ripene (Microsoft har foreløpig ikke gjort noe som helst med å endre konstruksjonen på DVD-drevene som 360'ene bruker).

 

Hva Microsoft sier til hva jeg har gjort med en 360 som jeg har kjøpt og betalt og eier, tar jeg ikke så tungt. Det er min 360. At modifiserte 360'er ikke får spille på LIVE er helt greit, det er jeg enig i er helt akseptabelt. At jeg i tillegg allerede har andre 360'er som er umodifisert, er jo selvsagt nok en grunn til at jeg bekymrer meg fint lite egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke at dere gidder å drive med den moddinga. Jeg handler de spill jeg vil ha og har aldri hatt behov for å "sikkerhetskopiere".

 

Kan virke som om det er status å ha en moddet konsoll i visse kretser. Kan noen fortelle meg hva som er så gjevt med en moddet konsoll? For jeg forstår det ærlig talt ikke.

 

Jeg har 3 spill som har blitt ødelagt fordi drevet i den ene 360'en jeg har, har laget brede riper i en sirkel på DVD-platen. Det er 1500,- ut av vindu. Greit nok, Microsoft påstår de vil bytte de spillene de selv har utgitt mot en pengesum. Men det gjelder ikke alle spillene som finnes til 360. Og hva garanti har jeg for at det ikke skjer igjen og igjen i den samme 360'en? Jeg gadd ikke stresse mer med det, modifiserte den, og kan nå spille kopier av spillene i stedet for. Behøver jeg ikke sitte og bekymre meg over om platen plutselig skulle bli ripet igjen, da det ikke er den originale platen.

8641436[/snapback]

Men er det noe bedre å sitte å begymre seg over at man kan bli utestengt av Live? Jeg har fortsatt til gode å oppleve at boxen min riper opp spill, og slik jeg ser det er det større sjans for at man blir utestengt enn at spillet mitt blir ødelagt.

 

Og en 360 uten Live er det samme som en PC uten internett...føles mer eller mindre ubrukelig.

 

Setter også spørsmålstegn med alle som påstår at de ikke har moddet boxen sin, men likevel blitt utestengt. Så langt jeg har skjønnt er det ingen er inne på forumet som har blitt rammet av dette, så hvis det i det hele tatt har skjedd tror jeg det er et minimalt problem.

 

Stiller meg forøvrig bak alt Lakus har sagt om saken. De som modder vet at det ikke er lov, uannsett hva motivet for å modde er. Så når MS gjør noe med, ikke begynn å klag. Sony og PS3 er sikker mer en glade for å få en gjeng med piratkopister over på sin konsoll.

Lenke til kommentar
Men er det noe bedre å sitte å begymre seg over at man kan bli utestengt av Live? Jeg har fortsatt til gode å oppleve at boxen min riper opp spill, og slik jeg ser det er det større sjans for at man blir utestengt enn at spillet mitt blir ødelagt.

 

Det er ikke noen problemstilling, for på et eller annet tidspunkt er jeg overbevist om at absolutt alle som har modifisert sin 360 vil bli utestengt.

Lenke til kommentar

Må si jeg hadde litt flaks i uflaks.. Cdrommen i min xbox gikk til dundas og har ikke spilt på noen uker. Venter på ny fra Hong Kong. Ellers hadde jeg vært banna :p

 

Noen som vet om man kan skru av og på firmware modden med BLASTER 360?

Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan skru av og på firmware modden med BLASTER 360?

 

Blaster 360 lar deg vel ikke velge mellom forskjellige firmwarer, den gjør bare at du kan flashe uten å åpne konsollen. Du kan ikke slå av og på en modifisert firmware med den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Bare litt kipt at man fortsatt kan skaffe falsk gamerscore, da... :hmm:

8641968[/snapback]

Hva har det å si når man er bannet fra Live? :S Ingen kan jo se hvor mye du har i gamerscore da..

 

edit: Hvis noen har 2 boxer, da skjønner jeg ja. :hmm:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Hva har det å si når man er bannet fra Live? :S Ingen kan jo se hvor mye du har i gamerscore da..

 

Det er ikke brukerprofilen/gamertag'en som blir utestengt, men konsollen. Du kan fremdeles fint spille på LIVE så lenge det er med en umodifisert 360.

Lenke til kommentar
Det var jo for F's sake i en helt annen tråd!!?

Har du problemer med meg, ta det på PM!

 

Og nå har vel du strengt tatt sagt dette ett par ganger, så skal jeg sakse deg pga det da eller?

8641357[/snapback]

 

Synes bare det blir vel selvmotsigende når du tidligere i tråden sier at MS ikke tenker på ting som f.eks. de økonomiske aspektene ved å utestenge folk slik at de må kjøpe originale spill og så sier du: "Og du vil vel at utviklerne skal overleve slik at du fremdeles får gode spill?"

 

Såvidt jeg vet eier MS selskapene som utvikler/utviklet Halo 3, Forza Motorsport 2 og Crackdown, som er meget etterspurte spill i disse dager og kommer til å dra inn millioner av dollar for MS. I tillegg til andre stortitler som Gears of War, Project Gotham Racing 4 etc.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet eier MS selskapene som utvikler/utviklet Halo 3, Forza Motorsport 2 og Crackdown, som er meget etterspurte spill i disse dager og kommer til å dra inn millioner av dollar for MS. I tillegg til andre stortitler som Gears of War, Project Gotham Racing 4 etc.

8642956[/snapback]

 

MS er utgiver av disse spillene. Selskapene som utvikler spillene er mer eller mindre uavhengige. Alle de spillene du nevner her har forskjellige utviklere men samme utgiver. Blir det samme som forskjellige artister som bruker samme plateselskap.

Lenke til kommentar

Jeg venter i spenning på å se om jeg blir utelukket snart. Bryr meg svært lite egentlig. Bruker som sagt tidligere i denne tråden kun 360 til offline spilling. Litt kjipt å miste nedlastingsmulighetene, men absolutt ikke verdens undergang. Om konsollen blir bannet fra LIVE så er iallefall en ting sikkert. Da blir det bestilling av DL brenner og en spindel med DVD'er. Gidder ikke å betale for spill jeg ikke får utnyttet til det fulle. SONY får heller kose seg med pengene mine da, for om jeg blir bannet blir det definitivt innkjøp av PS3 :)

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Sitter og leser på xbox-scene forumet nå, og virker som bare de med Hitachi blir bannet. Noen som vet om noen med samsung-drive som er bannet?

 

EDIT: Har lest videre og funnet folk med både v5.2 og v5.3 firmwaren som er blitt bannet.

8639497[/snapback]

Hmm.. Leste gjennom 18sider der og mener at det var noen med alle merkene som var blitt bannet.. Men tar den tråden med like mye saltklyper som det meste annet på nettet :D

8639602[/snapback]

Kan ihvertfall bekrefte at Samsung-drive'r heller ikke er trygge. Har en kamerat med Samsung som har blitt banna.

Lenke til kommentar
MS er utgiver av disse spillene. Selskapene som utvikler spillene er mer eller mindre uavhengige. Alle de spillene du nevner her har forskjellige utviklere men samme utgiver. Blir det samme som forskjellige artister som bruker samme plateselskap.

8644006[/snapback]

 

Verdt å merke seg følgende:

Microsoft Game Studios (MGS), branded with current logo and moniker in 2002 (formerly the Microsoft Game Division or Microsoft Games), is a wholly owned subsidiary of Microsoft Corp. which develops and publishes video games for Windows-based PCs and the Xbox and Xbox 360 video game consoles.

 

Kilde

 

Det vil altså si at de utelukkende får sine subsidier fra Microsoft og utvikler konsollspill til Xbox 360.

Lenke til kommentar
Her er vel den avgjørende grunnen til at MS måtte begynne å stenge ute brukere med modifisert konsoll fra Live, nemlig muligheter for å jukse online.

 

Info:

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=13684

 

og

 

http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=45086

8644228[/snapback]

 

Folk som driver på med slikt får meg til å lure på hva i h****** det er som feiler menneskeheten. Hvorfor må noen få idioter ødelegge for så mange?

Lenke til kommentar
Jeg venter i spenning på å se om jeg blir utelukket snart. Bryr meg svært lite egentlig. Bruker som sagt tidligere i denne tråden kun 360 til offline spilling. Litt kjipt å miste nedlastingsmulighetene, men absolutt ikke verdens undergang. Om konsollen blir bannet fra LIVE så er iallefall en ting sikkert. Da blir det bestilling av DL brenner og en spindel med DVD'er. Gidder ikke å betale for spill jeg ikke får utnyttet til det fulle. SONY får heller kose seg med pengene mine da, for om jeg blir bannet blir det definitivt innkjøp av PS3 :)

Er det rart det går til helvette pga piratkopiering?

 

Det er jo for fucks sake din skyld at du ikke får "utnyttet spillene til det fulle", men du sier jo selv at du bare spiller offline så da skal det jo ikek ha noe å si!

 

:hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...