Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De som skriker "My Console wasnt Modded" er nok enten de som prøver å vri seg unna, eller de som har kjøpt en konsoll fra Ebay som har blit banna.

 

Det er ren spekulasjon. Tiden vil vise hva som er riktig eller ikke, det er altfor mye usikkerhet for øyeblikket.

Lenke til kommentar
juks er fy fy. men denne videon er fra 15 januar, har MS jobbet med en fix for å banne modifiserte brukere ute siden da?

8644332[/snapback]

MS har nok hatt denne planen lenge. Tipper slagplanen var lagt allerede før de annonserte at Halo 3 betaen skulle bli tilgjengelig via Crackdown. Må si det står respekt av måten de har gjennomført dette på. De har narra mange godtroende pirater i nettet. Jeg ler av dette enda, selv om jeg sjøl fikk smekk på pungen. :)

Lenke til kommentar

Det ligger mer og mer an til at MS har klart å se om du har spilt med backup på Live. Og selve FW i drevet ikke har noe med saken å gjøre.

 

Derfor lurer jeg på følgende. Når man trykker dvd'er. Er det fysisk mulig å gi hver enkelt plate et serienummer?

 

Og en annen måte å gjøre det på er jo å lese mediakoden på plata. Da finner du jo rimelig fort ut om det er en brent eller trykt plate.

 

-C-

Lenke til kommentar

å gi hver enkelt dvd et serienummer, så banne er jo rimelig drøyt, ettersom folk låner spill til hverandre osv.. lese mediekoden er jeg heller mer på go med da, men aner ikke om de får gjort det! får vente og se til det kommer mer info!

Lenke til kommentar
Er det rart det går til helvette pga piratkopiering?

 

Det er jo for fucks sake din skyld at du ikke får "utnyttet spillene til det fulle", men du sier jo selv at du bare spiller offline så da skal det jo ikek ha noe å si!

 

:hrm:

8644423[/snapback]

 

Er fullt klar over at det er min feil. Og nei, jeg spiller ikke online, men det er jo litt kjekt å vite at man _kan_ utnytte spillet til det fulle når man har betalt 5-600kr for det. Om MS velger å ta fra meg det pga. av at jeg har moddet 360'en min så får de klare seg uten min støtte fremover(som jeg sa så kommer jeg til å gå til innkjøp av PS3 ASAP om det skulle skje) 360'en vil fortsatt bli brukt, men da som en snyltekonsoll. Med det sagt så har jeg ikke brent et eneste spill til 360'en enda(har ikke DL brenner) men jeg har spillt et og to backups jeg har lånt av kamerater(ikke online) så sjansen for at jeg blir bannet er jo relativt liten(tror jeg) men, men vi får se...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg vet ikke hvordan det er med xbox360, men på xbox så var det mulig å forandre serialen på xboxen, noe som gjorde at man kunne gå live igjen. Har testet det selv. Det finnes folk som selger disse serialene.

Hvis boksen står på og er koblet til nettet og du har en backup disc i drevet ville jeg ikke følt meg for trygg, selv om du ikke spiller, bare har det der.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan det er med xbox360, men på xbox så var det mulig å forandre serialen på xboxen, noe som gjorde at man kunne gå live igjen. Har testet det selv. Det finnes folk som selger disse serialene.

Hvis boksen står på og er koblet til nettet og du har en backup disc i drevet ville jeg ikke følt meg for trygg, selv om du ikke spiller, bare har det der.

 

Det er ikke mulig å endre denne på 360. På den originale Xbox'en ble denne ID'en tatt fra harddisken, på 360 ligger den i en eeprom chip.

Lenke til kommentar

Mange som prøver å finne ut hvorfor man blir bannet. Men det er ingen som vet 100%

 

sjekk http://www.locallans.com/index.php

 

Har selv hitachi v59 og 78fk, begge med maximus 1,7 fw. Ikke blitt bannet. Vet ikke om det er noen i norge som er bannet?? Har gjort alt for å bli bannet: spiller kun "backup" live, lastet ned halo 3 beta via crackdown kopi. Har spilt GoW, R6, CoD2 osv. Driver nå å laster ned/kjøper map packs, patcher og ext.packs tilfelle konsollene blir bannet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Er det rart det går til helvette pga piratkopiering?

 

Det er jo for fucks sake din skyld at du ikke får "utnyttet spillene til det fulle", men du sier jo selv at du bare spiller offline så da skal det jo ikek ha noe å si!

 

:hrm:

8644423[/snapback]

 

Er fullt klar over at det er min feil. Og nei, jeg spiller ikke online, men det er jo litt kjekt å vite at man _kan_ utnytte spillet til det fulle når man har betalt 5-600kr for det. Om MS velger å ta fra meg det pga. av at jeg har moddet 360'en min så får de klare seg uten min støtte fremover(som jeg sa så kommer jeg til å gå til innkjøp av PS3 ASAP om det skulle skje) 360'en vil fortsatt bli brukt, men da som en snyltekonsoll. Med det sagt så har jeg ikke brent et eneste spill til 360'en enda(har ikke DL brenner) men jeg har spillt et og to backups jeg har lånt av kamerater(ikke online) så sjansen for at jeg blir bannet er jo relativt liten(tror jeg) men, men vi får se...

8646278[/snapback]

 

 

Det er da bare til å lese det du selv har godtatt når du lagde xbox live kontoen, verre er det ikke. :wallbash:

 

På samme måte som med xbox så er man nødt til å ta et valg. Jeg valgte å si nei til xbox live fordi jeg anså nytteverdien av boksen som langt større hvis jeg modifiserte den. Med xbox360 så ser jeg at nytteverdien er langt mindre ved å modde fordi jeg har lyst til å benytte meg av xbox live denne gangen.

 

Du kan ikke få i både pose og sekk.

Det at du mener det er urimelig at Microsoft skal utestenge de som bryter med avtalen man takker ja til når man lager konto, er komisk i seg selv. Blir som å kjefte på politiet fordi man blir tatt i promillekontroll.

 

Dere var da fullstendig klar over risikoen når dere valgte å modifisere konsollen, nærmest imponert over de som nå er "overrasket" over utestengelsene

 

Hvis du tror Sony kommer til å godta at man spiller "backups" så får du tro om igjen

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

å stenge brukere ute av Xbox Live syns jeg er feiltrinn av MS. ikke spille online, den godtar jeg. men å gi brukerne Xbox Live Silver (Ikke upgradeable til gold) er en bedre ide ( i mine øyne)..

 

Da kan brukere prøve og kjøpe xbox live arcade spill, kjøpe filmer osv på video live marketplace, kjøpe add-ons osv til spill online!

Lenke til kommentar

@ThomasM, Yeah, yeah, yeah. Fullt klar over alt det. Det jeg stiller meg kritisk til er måten Microsoft gjør dette. De kunne bare ha bannet backups fra LIVE ikke selve konsollen. Men, men det er jo opp til dem. Jeg tror iallefall flere av dem som ble bannet vil sette fokus mot PS3 nå i fremover. Og at MS vil tape penger på dette i "the long run" De har jo ingenting å vinne på dette med untak av at de kanskje håper noen skal kjøpe 2 konsoller, men det er nok et fåtall som gjør det. De fleste kommer til å fortsette med backups uten LIVE, men kanskje vi er heldige og at folk nå setter mer fokus på skikkelig modding av konsollen nå(slik som med Xbox1) Media Center på 360 hadde vært sweet as hell...

 

Det at du mener det er urimelig at Microsoft skal utestenge de som bryter med avtalen man takker ja til når man lager konto, er komisk i seg selv.

Mener ikke det er noe særlig urimelig. Jeg var fullt klar over hva jeg gjorde da jeg moddet konsollen min. Jeg sier bare at pga. av måten MS har gått frem i denne saken så kommer jeg til å slutte å støtte dem. Ingenting verre enn det.

 

Hvis du tror Sony kommer til å godta at man spiller "backups" så får du tro om igjen

Såvidt jeg vet finnes det ingen måter å spille backups på SONY's PS3 så det er nok ikke det som er grunnen til å gå til anskaffelse av PS3. Jeg bruker rett å slett bare muligheten nå til å flytte over til PS3 leiren pga. av min misnøye med MS.

 

Forøvrig så tror jeg SONY vil håndtere en slik situasjon som dette mye bedre enn MS gjorde denne gangen.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
å stenge brukere ute av Xbox Live syns jeg er feiltrinn av MS. ikke spille online, den godtar jeg. men å gi brukerne Xbox Live Silver (Ikke upgradeable til gold) er en bedre ide ( i mine øyne)..

 

Da kan brukere prøve og kjøpe xbox live arcade spill, kjøpe filmer osv på video live marketplace, kjøpe add-ons osv til spill online!

8655294[/snapback]

 

Poenget er at micrsoft vil unngå at folk jukser. For å ikke vise noen nåde stenger de vel ute de som modder boksen uansett. Hvis man modder boksen kan man som sagt kjøre backup av spill så microsoft vil vel også unngå litt dette med å stenge de ute fra silver, for å holde mest mulig folk unna modifisering. Forståelig nok.

Lenke til kommentar
å stenge brukere ute av Xbox Live syns jeg er feiltrinn av MS. ikke spille online, den godtar jeg. men å gi brukerne Xbox Live Silver (Ikke upgradeable til gold) er en bedre ide ( i mine øyne)..

 

Da kan brukere prøve og kjøpe xbox live arcade spill, kjøpe filmer osv på video live marketplace, kjøpe add-ons osv til spill online!

8655294[/snapback]

 

 

Ingen god ide...Da må folk kjøpe nytt gold abb på en annen bruker profil på en ny 360 og mister all sin score osv.

 

 

Sånn som det er nå er det "bare" å kjøpe en ny 360 core og plugge i gamle HDD og alt er OK

Lenke til kommentar
Det jeg stiller meg kritisk til er måten Microsoft gjør dette. De kunne bare ha bannet backups fra LIVE ikke selve konsollen.

Følger du ikke med? De banner hele konsollen for å hindre f.eks. juksing i online spilling. Noe som er mulig med alle spill, uavhengig om de er brente eller ikke.

 

Forøvrig så tror jeg SONY vil håndtere en slik situasjon som dette mye bedre enn MS gjorde denne gangen.

8655319[/snapback]

Hva vil være en "bedre" måte å hindre juks på? Og jeg er forsåvidt enig med deg: Sony hadde sansynligvis ikke brydd seg like mye om å beskytte nettjenesten sin som MS. Jeg applauderer MS for hva de har gjort. Grunnet dette foretaket fortsetter XBox Live å være den definitive spilltjenesten over internett. Hadde jeg spilt mot folk som jukset, ville jeg ikke hatt mye til overs for tjenesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...