Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM
Mener det skal være lovlig og ha en kopi av et CD eller DVD plater du har kjøpt for privat bruk.

8657727[/snapback]

 

Hjelper ikke så lenge det ikke er mulig å spille "backup" av spill uten å modifisere konsollen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg tror heller ikke at SONY vil omfavne hackere, men de vil nok gå frem på en mye bedre måte slik de har gjort med PSP'en. Hackerne hacker den og SONY fikser det et par dager etterpå. Ved å gi nye funksjoner og muligheter til de med nyeste firmware så blir det ofte til at folk driter i piratkopiering og heller går for den nyeste versjonen(jada, det er mulig å bruke custom firmware på PSP akkurat nå, men jeg venter egentlig at SONY skal komme med den ultimate oppdatering snart(4.0) som vil være så bra at alle rett å slett vil oppgradere.)

 

 

På samme måte som at Microsoft leverer en fantastisk tjeneste kalt Xbox Live for at folk skal drite i å piratkopiere aka "modifisere for å spille backups". Ser du ikke sammenhengen ?

8657678[/snapback]

 

Ser helt klart sammenhengen. Forskjellen ligger i det at SONY gir brukeren et valg til å "forbedre" seg og oppgradere. MS kunne f.eks. sperret for backups via LIVE. Men ingenting galt i at MS gikk den veien de gikk, bare litt irreterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Og du er helt sikker på at sony faktisk vil godta det? I så fall vil det bli sony's problem etterhvert med tanke på juks. Halo 2 er ett godt eks. på dette. Før var det masse folk som jukset, nå er det ingen. Nettopp pga. microsoft tar dette på alvor.

Lenke til kommentar
Og du er helt sikker på at sony faktisk vil godta det? I så fall vil det bli sony's problem etterhvert med tanke på juks. Halo 2 er ett godt eks. på dette. Før var det masse folk som jukset, nå er det ingen. Nettopp pga. microsoft tar dette på alvor.

8659046[/snapback]

 

Er ikke sikker på noen ting... Men om de går frem på samme måte som med PSP så burde ikke juks være noe problem i det hele tatt. Og heller ikke piratkopiering. Men vi får se. PS3 skal i hus uansett. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser helt klart sammenhengen. Forskjellen ligger i det at SONY gir brukeren et valg til å "forbedre" seg og oppgradere.

8658860[/snapback]

Gir deg et valg? Tror du ikke Sony ville bannlyst deg fra både det ene og det andre om de kunne? Men uten en dedikert nettjeneste på PSP (den er implentert i hvert enkelt spill), er det ikke mer de kan gjøre. Sony vil tjene penger like mye som MS, ikke for et sekund tro noe annet.

Lenke til kommentar
Og du er helt sikker på at sony faktisk vil godta det? I så fall vil det bli sony's problem etterhvert med tanke på juks. Halo 2 er ett godt eks. på dette. Før var det masse folk som jukset, nå er det ingen. Nettopp pga. microsoft tar dette på alvor.

8659046[/snapback]

 

Er ikke sikker på noen ting... Men om de går frem på samme måte som med PSP så burde ikke juks være noe problem i det hele tatt. Og heller ikke piratkopiering. Men vi får se. PS3 skal i hus uansett. :thumbup:

8659762[/snapback]

 

Nei, for vi ser jo det med tanke på salg av PSP'er og Nintendo DS'er, og spill til de respektive konsollene? Hvordan var det igjen? :hmm: Flere PSP'er solgt, men flere DS spill? Tviler også på at de med custom firmvare plutselig gir opp alle sine piratspill når de sikkert bare kan vente en liten stund før neste custom kommer ut. Hvorfor skulle de plutselig slutte å piratkopiere spill osv når de kan gjøre det uten risiko og så og si uten å gå glipp av noe lovlydige kjøpere gjør?

Lenke til kommentar
@Darth MToffy, det er faktisk ikke så mye juksing på PC. Ta BF serien f.eks. taket være deres punkbuster system så er det så godt som umulig å jukse(sålenge serveren har punkbuster skrudd på)

8657617[/snapback]

Dette var det jeg mente med at utviklere ligger 23steg bak jukserene.. Punkbuster var også i bruk når jeg spilte på PC. Problemet var de som laget sine egne cheats som ikke punkbuster, vac etc etc kunne finne. De kunne jukse uhindret så lenge de ikke var dumme nok å legge ut koden sin på nettet.

 

Dette har sikkert blitt forbedret veldig i de senere årene, men så lenge juksere har mulighet til å modifisere spillene så vil juksing forekomme på PC. De som uvikler cheatsene er sammenlikbare med de som cracker kopibeskyttelser på spill. En god beskyttelse er kun en utfording. De slår den alltid til slutt. Og finnes det en som jukser i ett spill så ødelegger det nesten all sjarm for meg etterpå. Da vil alle som er fryktelig gode automatisk bli sett på som potensielle juksere og vips så ødelegges morroa for min del.

 

Her kommer umoddet konsoll inn. Kan man ikke spille med backups/brente plater så er man garrantert at ingen kan forandre koden til spillet i sin favør. Så hvis ingen finner en mulighet for å jukse med å endre innhold på harddisken er juksing umulig. Derfor er jeg veldig glad for live-banning da Live er en veldig viktig del av spillopplevelsen for meg. Jeg kan nå med trygghet vite at så og si alle som spiller på live har umoddet box og derfor ikke jukser :w00t:

 

 

@SteveVice: Ikke spilt MMO's nei.

 

@DBD: hehe var ikke lenge den PS3'en din overlevde i stua di :D

Lenke til kommentar
Hæh? Nå skal jeg ærlig innrømme at det er lenge siden jeg har spilt noe online på pc, men sist jeg spilte så flommet det over med cheats i de fleste spill og de som laget spillene lå alltid 23steg bak jukserene. Er det virkelig ingen cheating i PC-verden nå?

8657315[/snapback]

Spilt MMO's?

8657586[/snapback]

 

Jeg lo.

 

Jeg har spilt det meste av MMOs, og det har vært juks i samtlige av dem. Duplikering, speed hacks osvosvosv. Folk blir banna for det, men så blir det laget nye. Å tro at MMOs gjør det umulig å jukse er i beste fall naivt.

 

Til dere med modifiserte Xboxer: I told you so.

 

Faen på tide for å være ærlig.

Lenke til kommentar
@DBD: hehe var ikke lenge den PS3'en din overlevde i stua di :D

8660316[/snapback]

Treng ikkje ei dørstopp til 6000 kroner. Den blei nytta i nokre timar rett etter at eg kjøpte den. Elles har den berre stått og støva. På plassen til PS3en skal eg no sette ein SLIK. :D

 

Kjøper ny PS3, når det kjem noko brukande spel.

 

 

 

Lurar berre på kvifor nokon følar dei må godte seg for at dei med modifisert FW er blitt utestengd? :hmm:

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Og dette er 100% sikkert?

 

Har ikke testet det sjøl, men utifra andre som har prøvd, så er det sikkert.

8659157[/snapback]

Det skulle blitt sirkus. Tenk deg at du tar med HD-en din til en kamerat og skal spille der siden din egen konsoll har blitt banna. Hadde blitt populært om kameraten din sin 360 ble banna fordi du hadde med deg profilen din...

Lenke til kommentar
Og dette er 100% sikkert?

 

Har ikke testet det sjøl, men utifra andre som har prøvd, så er det sikkert.

8659157[/snapback]

Det skulle blitt sirkus. Tenk deg at du tar med HD-en din til en kamerat og skal spille der siden din egen konsoll har blitt banna. Hadde blitt populært om kameraten din sin 360 ble banna fordi du hadde med deg profilen din...

8660509[/snapback]

Jau, det hadde blitt show. Men det er noko eg vil være 110% sikker på før eg klakkar disken over på den nye CORE utgåva eg kjøpar til onlinespeling.

 

 

Microsoft må da tape masse penger på disse banningene? GOLD medlemskap koster da penger, og gang det med antall som er bannet, så blir det jo endel per måned.

8660530[/snapback]

Hadde det ikkje vært for at eg går til innkjøp av ei ny CORE utgåve, hadde dei tapt på meg såfall. Eg kjøper alle Arcade spela, og kjøper det meste av tilleggspakkar til spel o.l.

 

Greit det at dei vil stenge ute dei som spelar online med sokalla backups. Men, å stenge dei heilt ute er å ta det litt longt meiner eg.

 

Hadde aldri trudd at Microsoft ville seie nei til pengane mine. Men men...

Lenke til kommentar
Microsoft må da tape masse penger på disse banningene? GOLD medlemskap koster da penger, og gang det med antall som er bannet, så blir det jo endel per måned.

8660530[/snapback]

Det er nok ett mye mer avansert regnestykke enn det der.

 

Må ta med faktorerer som spillutviklere som kanskje går til PS3 grunnet frykt for piratkopiering, tapte spillinntekter da moddere sjelden kjøper spill, etc etc etc..

 

Som jeg skrev tidligere så leker ikke MS bissniss og dette er nok meget gjennomtenkt og kalkulert. Husk at MS har gjort dette tidligere med første xbox så de er nok fullt klar over hvordan dette påvirker bunnlinja.

 

 

@DBD: Jeg godter meg mest over de som mener dette er helt teit av MS selv om de må ha visst at dette ville skje en eller annen dag. Men må ærlig innrømme at jeg har en kollega på jobb som har vært veldig påståelig om at modding var ufarlig for Live-medlemskapet hans og mer eller mindre mente jeg var en idiot som faktisk kjøpte spill. Kan ikke si noe annet enn at jeg frydet meg litt når jeg fant ut at han var bannet fra Live og han digger Live :D Er vel barnehage-mentaliteten i oss "ikke-moddere" som kommer frem her når vi bare må gni det inn litt :cool: Akkurat som mange moddere var vel kjepphøye før dette begynte....

Lenke til kommentar

Sjølvsagt, hehe. Eg må seie eg flirar litt eg òg. Eg har heile tida visst at det vil ikkje alltid være så lett -- Uansett, eg sit med god samvit. Eg har kjøpt det eg har av spel, med nokre få unntak, utan at eg treng gå nærare innpå det.

 

Har ikkje behov for å gjere meg til noko anna enn det eg er på eit fora.

 

 

Yarr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...