Gå til innhold

Starcraft 2 på vei? (Multi)


Anbefalte innlegg

Uansett hvordan blizzard gjør starcraft 2 eller diablo 3 blir det syting, og av den slags som gjør det umulig å vite hva man skal gjøre. Noen vil klage på at de forandrer for mye, andre for lite. Noen ville klage på 2D, andre på 3D. Det blir feil uansett :p Selv håper jeg de lager ett bra spill uansett hvilket det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy flate altså. Når jeg tenker meg om så må jo Blizzard ha penger så det suser rundt dem. De har jo bare gjort det ene velykkede prosjektet etter det andre som så og si har hatt en helt enorm innflytelse på verden.

 

Økonomien bør definnitivt stå på deres side i utviklingen av et nytt prosjekt.

 

Håper for min del at det blir et StarCraft 2 eller en helt nye greie :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere være så "sikker" på at det ser stracraft2 det er snakk om? Er det ikke bedre å lage en artikkel om at Blizzard kommer med en kungjøring den og den datoen? Uten å trekke stracraft 2 for mye frem liksom.

 

Ellers er det god nyhet, syns bare det er veldig fokus på starcraft 2. Kan like gjærne være ghost som er gjennopptatt for alt vi vet.

 

Dumt å lage falske forhåpninger.

Lenke til kommentar

Hvis Blizzard først skulle lekke noe informasjon om en eventuell annonsering av Starcraft 2, gir det mening at de hadde gjort det til en koreansk spillside. Korea er jo tross alt Starcraft 2-fansen sin høyborg, som noen så fint utalte det, med to egne tv-kanaler for spillet og en meget dedikert fanbase. Så det er ikke så usannsynlig at denne koreanske siden faktisk snakker sant. Nå kan det selvfølgelig godt hende de lyger, men da vil de i tillegg få store deler av den koreanske spillgruppen mot seg. Så ikke vet jeg. Som regel tar jeg alle spillnyheter med en silo salt.

 

Når det er sagt håper jeg faktisk på et nytt Starcraft i kjent rts-stil. Warcraft-serien har allerede fått tre strategispill og et mmorpg. Diablo har fått to "hack and slash"-rpg, mens Starcraft-universet kun har fått et strategispill. Da sier det seg at det bør være Starcraft-universets tur. Nå håper jeg inderlig at de ikke lager mmorpg eller fps av Starcraft, selv om dette også kunne være artig. Det er i hovedsak et rts jeg har lyst på nå.

 

Om de ikke skal lage et nytt supplement til Starcraft-universet synes jeg godt de kan lage noe til Diablo-universet, eller skape et helt nytt spill. Jeg er rett og slett litt lei av Warcraft-universet. Og de to seneste spillene har kommet til nettopp dette universet. Så for alles skyld bør de komme seg videre. De har god økonomi, så de trenger ikke å lage noen nye mmorpg-er med det første.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Hadde vært mye bedre om de ga ut noe nytt for en gangs skyld. men, ser ikke noe poeng i å håpe på det siden Blizzard lever på oppfølgere(Kun 3 originale ideer så langt right?)

8507857[/snapback]

Jepp, men samtlige var banebrytende når de kom. Diablo lagde en sjanger som ikke hadde eksistert før, nemlig isometrisk action-rpg. Warcraft var pioneer innen rts og deler æren her kun med Westwoods Dune2 og C&C. Og Starcraft.. vel.. hmm ok da.. Starcraft var ikke like banebrytende som de to andre sånn sett. men regnes vel som kanskje den mest balanserte rts'en. Samt at den var først uten med ting som ingame video (snakker her om de com greine, altså ikke cutscenes).

Skal heller ikke glemme at WoW var en evolusjon over den argeste konkurrenten på samtlige områder.

 

Så det blir vel litt feil å si at Blizzard lever på oppfølgere. Har litt igjen til f.eks EA.

 

Vi skal heller ikke glemme glemme at Blizzard har tatt "vågale grep" og sagt at de vet bedre enn fansen selv hva fansen vil ha.

Når fansen skreik etter WC3, fikk de Diablo. Når de skreik etter Diablo2 eller WC3, fikk de Starcraft. Når de skreik etter enda en rts holdt vi på å få Warcraft Adventure (som kjent ble skrinlagt). Når fansen skreik etter Diablo3 fikk vi WoW.

Så kan egentlig ikke beskylde Blizzard for ikke å være nytenkende heller

 

Forøvrig enig i at Starcraft2/World of Starcraft høres mest ut som det som blir annonsert.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg blir så glad hvis de annonserer StarCraft 2! :D

 

Men håper virkelig de ikke gjør en like stor oppgradering som C&C gjorde fra Yuri til Generals (jada, jeg vet at de ikke er direkte oppfølgere).

 

Vil se høyere oppløsning, litt eyecandy (smo i bedre eksplosjoner o.l.) og mye mer detaljer, men jeg synes virkelig at de bør ta vare på hvordan en ser unitsene, som på 1ern er rett ovenifra.

Lenke til kommentar

 

Med det som blir sagt der så tviler jeg på at det er SC2 de planlegger å annonsere.

Siden Blizzard for tiden søker etter MMO utviklere så tror jeg det blir et MMO de annonserer. Kanskje basert på Diablo?

 

Eller kanskje noe helt nytt. som ikke baserer seg på noe de har skapt tidligere.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...