Gå til innhold

Starcraft 2 på vei? (Multi)


Anbefalte innlegg

Spilte tft ja. Spilte en del LAN med noen kammerater også. Ingen av oss var overdrevent fan av RP elementet i multiplayerdelen. Vi er nok i den gruppen som hater helter :p

 

ergo.. SC2 uten helter pliex ;)

8509677[/snapback]

 

 

Er egentlig blitt lei RTS uten RPG elementer. Blir liksom det samme om og om igjen. Heroes gir en dimensjon til gameplay da de kombineres med forskjellige enheter. Blir liksom litt kjedelig med det samme zerg-rushet om og om igjen.

8632600[/snapback]

 

Ble fort møkkalei av å måtte lage de samme dumme heroene i hvert bidige game. Likte forsåvidt konseptet med heroes første gang jeg hørte om det, men da så jeg nok for meg noe litt annerledes enn hvordan det faktisk ble. Synes det er altfor , altfor mye fokus på dem. Man er liksom -nødt- til å ha dem, og mister man dem så er ofte hele gamet ødelagt, man må ha dem i nærheten av units hele tiden for å få experience etc. Hele gamet sentrerer rundt det der hele veien. Synes gameplayet i starcraft føles veldig mye mer variert enn wc3, selv om spillet sammenlagt har mye færre units. I starcraft kan du holde på å og attacke på mange steder på brettet samtidig, du kan velge å campe litt og bygge deg opp og angripe senere i spillet, eller du kan være aktiv fra første stund, etc. etc.

 

I wc3 sliter du hardt hvis heroene dine ligger mange levler under motstanderen sine, eller du mister dem på noe irriterende greier eller du velger å heller bruke masse tid på noen catapult drops og litt artige ting (=sc style) mens motstanderen går rundt og creeper. Samt jeg synes det føles veldig "asosialt" med all den creepingen. Og å se på replays fra wc3 er jo det søvnigste som finnes. Så mye tid av gamet går med til den evinnelige creepingen.

 

nesten alle wc3 kampene gav meg den samme "playing feelingen", man går rundt med en bøling med units og spellcasters og kappløper om å creepe fortest mens man harasser hverandre litt innimellom. I løpet av et starcraft game kan man kjempe om en exp med droner og linger og noen sunks i starten, må så forsvare seg mot wrait rush, svarer med noen muta og flyr rundt og plager mens man switcher over til hydra og lurker og stresser rundt, forsvarer seg mot tanks drop på cliffen, kaver på med å droppe units her og der, exper på øyer flytter units rundt i nydus og kombinerer med guardians og defielrs og alt mulig rart ,skifter taktikk mange ganger i løpet av et game og ting skjer overalt på mappet. Og det var bare med zerg som et eksempel. Man bruker finesser i basen til en langt større grad , osv osv. Synes at starcraft er et vanvittig mye mer variert spill når man ser på alle de ulike spillestilene man må mestre. Og et mye vanskeligere spill å mestre, man må holde styr på så mange ting på en gang der, både basebygging og macro og micro. WC3 er så mange ting så automatisert at det eneste man tenker er på å styre den trøtte bølingen med bakkeunits rundt på brettet.

 

 

Og basic unit control føler jeg er mye viktigere i sc. Der hvor jeg stresser på for å styre masse units manuelt i sc og holde dem i riktige formasjoner etc, blir jeg i WC3 bare sittende og manøvrere masse spellcasters med autocast på ditt og datt av og på , mens jeg løper rundt i ring med de dumme heroene som healer hverandre og caster spells , mens melee unitene har jeg ikke tid til å gi oppmerksomhet til i det hele tatt, og alt er bare et sammensurium av fancy lyseffekter og rot på skjermen som er vanskelig å tyde og masse units som kommer oppå hverandre pga 3d viewet som skulle vært mye mer rett ovenfra.

 

Spilte vel ca. 1500 games online med wc3 og tft, som er en brøkdel av hva jeg har spilt sc.

 

Ok, nå tok jeg litt av her og svarte vel egentlig generelt på alle sc vs wc3 diskusjonene som har vært i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra skrevet. Støttes fult ut. Personlig har jeg nok med å mestre protoss fult ut. Kan bli mye bedre. prøver meg på zerg å terran også med varierende hell men det er mest for få forståelse for hvordan de spiller.

 

Men er utrolig mye variasjon i sc i forhold til wc3. Selv om det er mindre uniter.

Lenke til kommentar

det blir LOST VIKINGS 2 !!

dette er noko alle veit :p

 

Eg håper sjølv på Diablo 3 som skikklig bra single-player RPG. Om det ikkje blir Diablo 3 så håper eg det blir StarCraft 2 i RTS. StarCraft har venta lenge på en oppfølger, og siden Blizzard begynte med StarCraft Ghost tenkte dei vel å lage noko i StarCraftuniverset og no skal det kunngjøres i Korea der det er evig med SCfans.

 

Hørte jo også nokre rykter for 1-2 år siden at Blizzard dreiv på å jobba med Diablo 3 fordi dei rekruterte ei ny gruppe som skulle jobbe med eit proskjekt? :hmm:

Lenke til kommentar

Ikke for å ta alle sorgene på forskudd, men jeg ser ikke bort fra et det kan bli en liten skuffelse.

 

At den store "begivenheten" bare er en tilleggspakke til WOW eller at Starcraft: Ghost skal bli lansert likevel, men denne gang til X360 og PS3. Noe som for all del kan være spennende nok, men langt fra noe som kan forsvare den hypen de har lagt opp til.

 

Men men, skal bli spennende å se. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Som nevnt tidligere blir jeg overrasket dersom Blizzard begir seg ut på Starcraft 2, så tror vi enten ser Starcraft: Ghost gjenoppstå eller et spill basert på Diablo-universet.

Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere blir jeg overrasket dersom Blizzard begir seg ut på Starcraft 2, så tror vi enten ser Starcraft: Ghost gjenoppstå eller et spill basert på Diablo-universet.

8638158[/snapback]

 

Uff... Håper de lar Starcraft: Ghost forbli i glemmeboken. Ville jo vært utrolig slapt av Blizzard å finne frem et spill man i utgangspunktet skrinla på grunn av manglende kvalitet for å så slippe det som en "gla-nyhet" et år etterpå!

 

Og hvis det blir mer Diablo, så blir jeg muggen. Jeg krysser fingre og tær for at det vanker et slags Starcraft 1.5. (Et grafisk oppgradert Starcraft, RTS med mulighet til å zoome ut lenger fra units'ene sine)

 

Da blir jeg glad!

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Ord kan ikke beskrive hvor skuffet jeg blir om det er "World of Starcraft" de annonserer...  :no:

8638557[/snapback]

Skjønner at folk blir skuffa. Det verden trenger nå, er kanskje ikke enda en MMO, selvom rom-MMO ikke er så utslitt som high-fantasy-MMO.

 

Men ingen kan vel si at det er uventet.... Tenker her på det at Blizzard selv har sagt at de ønsker å lage en MMO til etc.. Vanskelig å si nei til nye 7 milliarder i inntekter.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Ord kan ikke beskrive hvor skuffet jeg blir om det er "World of Starcraft" de annonserer...  :no:

8638557[/snapback]

Skjønner at folk blir skuffa. Det verden trenger nå, er kanskje ikke enda en MMO, selvom rom-MMO ikke er så utslitt som high-fantasy-MMO.

 

Men ingen kan vel si at det er uventet.... Tenker her på det at Blizzard selv har sagt at de ønsker å lage en MMO til etc.. Vanskelig å si nei til nye 7 milliarder i inntekter.

8638927[/snapback]

 

Ja, det er nok i mmo at de største pengene ligger, og det har nok blizzard blitt smertelig klar over : \ Håper bare at de drøyer det litt lengre før de gir ut et nytt mmorpg og lar et nytt RTS komme først :). Sannsynligheten for at det kommer et world of starcrat før eller siden er nok veldig stor, og det hadde forsåvidt ikke gjort meg noe, selv om jeg personlig sikkert bare hadde spilt det i et par uker bare for å "se" det, slik jeg gjorde med WoW.

 

Er personlig typen som liker kompetitive spill hvor man stadig vekk forbedrer sitt eget spill, fremfor slike evighetsspill. Er ikke noe singleplayer type heller. : ) Kompetetive multiplayer spill som er gøyest. Kort sagt RTS : )

Lenke til kommentar

Så lenge de tjener så mye penger som de gjør på wow, tviler jeg på at de lanserer et nytt mmo, siden det vil trekke mange kunder bort fra sitt eget spill.

 

Jeg håper, og ber til alle guder som per dags dato er funnet opp, om at det er sc2 som kommer, og at den er like balansert som sc.

Lenke til kommentar

Bare for å ha sagt det - Lost Vikings 2 er allerede gitt ut...

 

Siden denne eventen foregår i Korea er det nok snakk om et nytt spill i starcraft universet. Måtte det være Sc1.5,Sc2,WoS,ScG. Landet har tross alt egen tv-kanal for SC :p

 

Men personlig håper jeg på en Diablo-oppfølger med singleplayer i fokus, men med utbedret multiplayer i forhold til d2.

Lenke til kommentar

Å gleder meg så ille at jeg ikke vet om jeg skal døgne eller stå opp tidlig.. og dette er kun for en annonsering... jeg kommer ikke til å ha noe liv igjen når det blir lansert :p

 

 

Diab? :p

 

 

1. In the age of chaos, two factions battled for dominance

 

1b. now united in arms with new allies against the common foe, mankind stands at the shores of destiny and awaits the coming of the tides of darkness

 

2. know this my friend - the evil that you move against is the dark lord of terror

 

3. I am the queen of blades, and my stare alone would reduce you to ashes

 

4. stay awhile and listen

 

5. like fools, we clung to the old hatreds and fought as we had for generations...

until the day the sky rained fire and a new enemy came upon us

 

6. the drums of war thunder once again

 

Hmm, hvis ikke bildene skal fortelle oss noe, burde da teksten gjøre det? Den er vel allikevel lagt til etterpå? Og er sikkert ikke random.

 

Jeg tenker, Diablo 3 av å lese dette. 2 factions, good vs evil?, dark lord of terror ville vel aldri hørt hjemme i et starcraft spill?, 3'eren høres som linken også sier ut som medusa, dere som har spilt God of war kjenner dere sikkert igjen med en gang :), 6. kan høres ut som starcraft ... men alt i alt... jeg tipper diablo... med medusa som en eller annen nøkkelrolle hvor hun får frem "helvete" igjen

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...