Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pass deg for lommetyver når du står og glaner på det astrologiske uret og ta gjerne også en dagstur til Cesky Krumlov.

Blir tur nr 11 de siste 7 årene, så er godt kjent i byen :p Blir nok ikke å glane så mye på uret, hehe. Har vurdert Cesky Krumlov og České Budějovice i tillegg til Kutná Hora, men tror vi ender opp på Kutná Hora. Det hadde vært interessant å gått på Budvar bryggeriet i České Budějovice, men blir så mye transport til/fra at vi dropper nok det. I 2017 var jeg i Plzen og hadde guidet tour gjennom Urquell bryggeriet, det var meget bra.

Endret av simen929
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Foreløplig blir det Manchester i mars, og Tbilisi neste høst. Så får vi se om det blir noe i mellom disse.

Du finner det meste av Europa med masse å se mellom disse to. :cool:

 

Jeg har vært i Danmark mange ganger, men da primært på Nord-Jylland (Aalborg, Skagen, osv) og København. Har dere noen tips om noen skjulte steder i nabolandet vårt som er verdt et besøk? Vurderer en ny tur over dammen snart.

Ikke så veldig skjulte, men Århus er absolutt også verdt et bsøk. De fikk til mange kulturelle severdigheter i forbindelse med at de var Europeiske kulturhovedstad i 2017 og så har de "Den gamle by".

 

Var i helgen i Odense med Egeskov slott. Begge steder bra og mye ekstra aktiviteter tilpasset barn. I Odense holder de på stor utbygging av eventyrsenter og oppussing av mye av sentrum som skal åpne i 2021. Man bør kanskje vente til de er ferdig der.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært i Danmark mange ganger, men da primært på Nord-Jylland (Aalborg, Skagen, osv) og København. Har dere noen tips om noen skjulte steder i nabolandet vårt som er verdt et besøk? Vurderer en ny tur over dammen snart.

Bornholm er en dansk øy, absolutt verdt turen. Passer fint for å sykle rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...