Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Din absolutte drømmebil.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen over, ingen ved siden av...

 

Min ultimate drømmebil er uten tvil, Aston martin DB9.  :cool:

8566225[/snapback]

Ah. Godt valg.

8568534[/snapback]

 

DB7 er enda penere :love:

 

 

Personlig fikk jeg meg en ny drømmebil i dag. Audi A5. Fy flate for en strøken bil! Hadde glatt nøyd meg med 1,8t (170hk) også, jeg, bare jeg får med litt utstyr og stæsj :wee: ...

8570051[/snapback]

 

Min A6 har 220hk :) det er en 1.8t med en chip fra BSR.

Er sikker på at dagens 1.8t med en chip har mer å gå på :)

 

1454669-bilde1-100_4499.jpg

Her er da min kjærre som jeg er umåtelig glad i :D

8795823[/snapback]

 

Noe annet som er gjort med motoren da? :D

Etter førstegangstjeneste skal jeg også hente meg A6 1.8T quattro :) Eller en nyere enn 2001 A4 med 1.8TQ

Lenke til kommentar
Har ikke noe problem med det. Noen er heldigere i livet enn andre.

 

Syntes dog det er som å banne i kjerka, å ha dieselmotor i en coupé.

8792445[/snapback]

Njanjo. Kommer jo ann på. Eldre dieselmotorer passer like bra i en sportsbil som en dampmotor.

 

Nyere er derimot ganske gode. Og du får dreiemoment til tusen.

Lenke til kommentar
Njanjo. Kommer jo ann på. Eldre dieselmotorer passer like bra i en sportsbil som en dampmotor.

 

Nyere er derimot ganske gode. Og du får dreiemoment til tusen.

8800894[/snapback]

 

Greit nok, men det høres fortsatt ut som en traktor. :)

 

Se top gear 02x08 (innslaget med audi a4 cab..) så skjønner du hva jeg mener..

Lenke til kommentar

Angående diesel vs bensinmotor så er vel den eventuelle traktorlyden kun såvidt hørbar på tomgang på den typen biler man diskuterer i denne tråden.

 

Bensin og diesel motorer har sine fordeler og ulemper, men for de fleste tror jeg turbodiesel er det mest aktuelle om man har et lite sideblikk til lommeboka. At det høye dreiemomentet stort sett er der når man trenger det i en turbodiesel er en fordel. Med mindre man er opptatt av trafikklys Grand Prix tror jeg en turbodiesel er det mest fornuftige valget slik avgiftene er om dagen. Med partikkelfilter bør man også kunne ha nogenlunde god samvittighet for siltt valg.

 

Jeg kjører en liten turbodiesel med 3 sylindre og 80 hester som sikkert ikke er på så mange av denne trådens leseres ønskeliste. Men den lille sjarmøren har faktisk en ganske tøff lyd ved pådrag selvom det ikke skjer allverden når motoren våkner til liv.

 

De som drømmer om bil burde få seg noe bedre å tenke på er siste kloke ord fra meg som har masse penger, men tøffer lykkelig rundt i en Roomster.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Ingen over, ingen ved siden av...

 

Min ultimate drømmebil er uten tvil, Aston martin DB9.  :cool:

8566225[/snapback]

Ah. Godt valg.

8568534[/snapback]

 

DB7 er enda penere :love:

 

 

Personlig fikk jeg meg en ny drømmebil i dag. Audi A5. Fy flate for en strøken bil! Hadde glatt nøyd meg med 1,8t (170hk) også, jeg, bare jeg får med litt utstyr og stæsj :wee: ...

8570051[/snapback]

 

Min A6 har 220hk :) det er en 1.8t med en chip fra BSR.

Er sikker på at dagens 1.8t med en chip har mer å gå på :)

 

1454669-bilde1-100_4499.jpg

Her er da min kjærre som jeg er umåtelig glad i :D

8795823[/snapback]

 

Noe annet som er gjort med motoren da? :D

Etter førstegangstjeneste skal jeg også hente meg A6 1.8T quattro :) Eller en nyere enn 2001 A4 med 1.8TQ

8800509[/snapback]

 

 

Nei jeg har ikke gjort noe mer foreløpig. Men det blir vel Konfilter og sportseksos etter hvert tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Hvordan kan dere ha glemt denne?

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, verdens fineste bil.

8803494[/snapback]

 

Fordi den er stygg. :p Liker den overhodet ikke i det hele tatt, kunne heller tenkt meg gammel skropel istedet.

 

Her er en skikkelig bil, stor motor med sykt drag og flott utseende.

Chevrolet Corvette ZO6

 

post-97607-1181213890_thumb.jpg

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Njanjo. Kommer jo ann på. Eldre dieselmotorer passer like bra i en sportsbil som en dampmotor.

 

Nyere er derimot ganske gode. Og du får dreiemoment til tusen.

8800894[/snapback]

 

Greit nok, men det høres fortsatt ut som en traktor. :)

 

Se top gear 02x08 (innslaget med audi a4 cab..) så skjønner du hva jeg mener..

8801472[/snapback]

Har da sett hver eneste episode av nye Top Gear. ;)

 

Og husk at det var en eldre motor, altså enten 1.9-liters-dieselen, eller 2.4-litersdieselen til VAG, trolig sistnevnte. Og sistnevnte er ikke akkurat kjent som en ekselent motor. :p

 

3-literen er derimot det.

 

Og ikke glem BMWs 3-liters dieselsekser. Høres visstnok meget bra ut.

Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...