Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Din absolutte drømmebil.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv har jeg kjørt både Audi Q7, Audi S3, S4, A6 3.2Q, Audi Allroad 3.0TDI Q, Range Rover Sport, Ferrari 456GTA og Porsche 911 933 Carrera 4S, og kan uten tvil si at den beste er Porschen, lå best på vegen, i svingene, hadde en HERLIG lyd og et sykt drag. Selvom den "kun" hadde rett over 280 hester, dro den helt ekstremt, hadde vel opp mot 190 ut av aksfeltet på E6 :-) Når noen her nevner Ferrari, så er det det sykeste draget, hadde den i 240, og tanken om at den hadde minst 60KM/t til å gå på, var sykt pirrende. Men den er ganske så stor og tung i forhold til Porschen, at jeg ville valgt 911 over den ANY day!

 

Og drømmebil må jeg si meg enig i; 911 Turbo, dog av 997-karosseriet. Der er de virkelig på veg mot det gamle designet med runde lykter!

8502164[/snapback]

 

Kun syke mennesker kjører i 190 på E6. Hvor var du da du kjørte Ferrarien.

 

Ellers er det litt rart å sammenligne veigrepet til Q7 med 911....

8683104[/snapback]

 

 

Audi Q7 er et misfoster av en bil. Tror den har blitt kåret til verdens 3. styggeste bil i BT, bare slått av Suzuki Liana og Fiat Multipla.

8682926[/snapback]

Ikke heng deg opp i hva andre mener. :)

 

Og Liana er ingen stygg bil, kjedelig, ja, stygg, nei. Multipla er stygg, men den er like fult utrolig kul. :)

 

Kun syke mennesker kjører i 190 på E6. Hvor var du da du kjørte Ferrarien.

 

Ellers er det litt rart å sammenligne veigrepet til Q7 med 911....

8683104[/snapback]

Tja, om du allerede er i 100 km/t, eller kanskje til og med noe over det, som folk ofte er, så trenger det ikke ta så veldig lang tid før en er oppe i 190. Og det trenger ikke ta lange tiden å komme seg ned igjen heller. Å presse en Sierra opp i 190 på E6 over lengre tid, er nok ganske risikabelt, men å prøve litt ressurser i en Ferrari tar nok betydelig kortere tid, og så skal vi jo ikke glemme at biler fra dette merket ofte takler fart litt bedre enn det vi fleste kjører gjør.

 

Å sammenligne Q7 med 911 er tull, ja.

8684575[/snapback]

 

 

 

Så er det det å lese skikkelig og, da :-)

Jeg skriver at: når noen nevner Ferrari, så har den det sykeste draget, og at den var betydelig større og tyngre enn Porschen, hvilket gjorde at jeg ville valgt en 911 over den ANY day, jeg har IKKE sammenliknet Q7 med noen 911 nei..

 

Vel, det var kun i aksfeletet, la meg i en "fornuftig" hastighet med den bilen igjen kort tid etterpå. Og det var utenfor Moss, hvor er urelevant :-)

 

Måtte nesten komme med en oppklaring til det, når jeg blir så grovt feilsitert :-)

Lenke til kommentar
Selv har jeg kjørt både Audi Q7, Audi S3, S4, A6 3.2Q, Audi Allroad 3.0TDI Q, Range Rover Sport, Ferrari 456GTA og Porsche 911 933 Carrera 4S, og kan uten tvil si at den beste er Porschen, lå best på vegen, i svingene, hadde en HERLIG lyd og et sykt drag.

8502164[/snapback]

 

Jeg vil vel si at dette er å sammenligne Q7 med 911, men la gå. Skjønner nå at du ikke mente det slik.

 

Står ellers ved at det er helt sykt å kjøre i over 200 km/t på norske veier. Resten av trafikken går jo sannsynligvis i 80 - 100. Du burde vært buret inne.

Lenke til kommentar
Min ultimate drømmebil er en Mercedes-Benz w124 E500, er nok den råeste bilen som er bygget til dags dato. solid, rask og komfortabel. En av de få sedanene på 80 tallet som spiste porche og ferrari til frokost på autobahn. :D

8697682[/snapback]

 

Den var jo utviklet i samarbeid med Porsche da.. MB kan ikke ta all kredd! :p

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Min ultimate drømmebil er en Mercedes-Benz w124 E500, er nok den råeste bilen som er bygget til dags dato. solid, rask og komfortabel. En av de få sedanene på 80 tallet som spiste porche og ferrari til frokost på autobahn. :D

8697682[/snapback]

 

Det er en hellt utrolig bil. Snakk om ulv i fåreklær. Det var riktig nok en 500E som var den første som kom i 1991, så 80 tallet er litt tidlig. :)

 

Eneste som avslørte at det var noe helt spesielet var breddinga av skjermene.

Holdt på å kjøpe en slik på midten av 90 tallet, er glad det ikke ble noe av.

Da hadde nok lappen ryki enda mer enn det den har gjort til nå. :!:

 

 

Utrolig fin bil er det hvertfall.

 

Edit: Fakta fra Wikipedia. (Den het 500E fra 1991 til 1992 og E500 fra 1993-1994)

 

Mercedes also included a sport version of the W124, the 500E, created in close cooperation with Porsche. Each 500E was hand-built by Porsche, being transported back and forth between the Mercedes plant and Porsche's Rossle-Bau plant in Zuffenhausen during assembly---taking a full 18 days to complete each model. Between 1991 and 1995, Mercedes/Porsche built a total of 10479 500Es. Of these, 1505 of the "super" sports sedans were imported into the USA between 1992-1994, or roughly 500 cars per year of importation. Called the 500E through model year 1993, in 1994 it was face-lifted along with the rest of the range and renamed the E500.

 

The 500E had a 32-valve V8 engine delivering 322 hp (240 kW) and 354 ft·lbf (480 N·m), with the engine being derived from the R129 500SL roadster. Sports car braking performance also came from SL components: front SL500 300mm disks with 4-piston calipers came installed on the 1992 and early 1993 cars. The later 1993, and all 1994 cars came with the upgraded 320mm set taken from the 600SL. Rear brakes on all years were 277mm brakes from the 500SL. In the USA, the 500E came fully-loaded, with the only options available to the buyer being a dealer-installed CD changer and an integrated telephone. The 500E was only available as a four-seater, with the four leather seats supplied by Recaro (the fronts heated).

 

Called the "Velvet Hammer" by Mercedes, and a "Wolf in Sheep's Clothing" by the press, performance tests of the day yielded impressive results: 0-60 mph (97 km/h) times of 5.5 seconds and accelerateration through the quarter-mile (0.4 km) in 14.1 seconds at 101 mph (163 km/h). Top speed was electronically limited to 250 km/h (~155 mph). It was rated at 14 mpg (16.8 L/100 km) in the city and 17 mpg (13.8 L/100 km) on the highway.

 

With its aggressive stance: 1.5 inches wider track, 0.9 inch lower profile, flared fenders, side skirts, front air-dam and wide tires, the 500E is easily distinguished from its lesser brethren. Because of its look, limited numbers, hand-built construction, and unique pedigree, the 500E is already considered a "classic," even within Mercedes-Benz.

 

500E -groupA small number of E500 sedans were outfitted with a 6.0L V8 engine by tuner AMG. These models were called "E60 AMG" and produced up to 400 hp (298 kW). An even smaller amount of sedans were outfitted with a 6.0L V8 engine by tuners Brabus and Renntech. Brabus also created a 7.2 liter V12 W124 sedan

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Dette er mine 5 drømmebiler:

 

1.Murcielago LP640

2.Mercedes - Benz SLR

3.Bugatti Veyron

4.Porsche Carrera GT

5.Ferrari Enzo

 

Kan legge til Ford GT 40, Mercedes Maybach, Rolls Roys, Porsche 911 Turbo og Audi R8 :):thumbup:

 

Er en del andre biler som er verdt å skrive opp, men da blir listen for lang :p

post-130853-1180294634_thumb.jpg

Endret av fidodadogg
Lenke til kommentar

Familiebil: RS6 (Lett)

Gateracer: Finnes mange jeg liker så vanskelig bestemme seg, Lamborghini har jo Diablo VT (den rumpa fyfan !!) samt Bugatti med sin Veyron som også er ubeskrivelig kul.

 

Har sett RS6 og Diablo på veien, lyden av disse to dyra er bare ut av en annen verden.

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Familiebil: RS6 (Lett)

Gateracer: Finnes mange jeg liker så vanskelig bestemme seg, Lamborghini har jo Diablo VT (den rumpa fyfan !!) samt Bugatti med sin Veyron som også er ubeskrivelig kul.

 

Har sett RS6 og Diablo på veien, lyden av disse to dyra er bare ut av en annen verden.

8719176[/snapback]

 

Som du sier, så ser jeg ikke for meg en bedre familiebil. Og værtfall ikke i stasjonsvogn utgave.

Vil ikke ha noen trang gatebil.

 

RS6 hadde vært min drøm. :)

Lenke til kommentar
post-98276-1180709608_thumb.jpg

 

Er du seriøs? :blink:

 

 

 

 

 

 

 

:sick:

8758560[/snapback]

 

 

Ja ?...

Bor i Norge å da trenger man kvalitets bil vett :) Hjelper ikke med Ferari Porche etc. når man bor i stange kommune / hedmark fylke... (flest grusveier i hele landet er i hedmark/østlandet for de som ikke vet det)

Her forleden en da pungterte samboeren til en bekjent med en Volvo 850 da hun kjørte på en grusvei ikke langt unna her jeg bor, vil ikke tenke på hvor dyrt det hadde vert med Ferari, Porche etc.

 

"Terreng" kjøretøy synes jeg er kule :D

Lenke til kommentar

Etter at fattern fikk seg den på bildet:

 

Ford Mustang 1967 HT, 289 (4,7 @ 300 hk )

 

Går det mest i Mustang her i huset.. Sinnsyk gobil, vekker mye oppmerksomhet og gjør jobben=D

Drømmen er og blir Eleanor, hvis ikke, blir det en Mustang Shelby Special Edition ( 900 Hk ifra fab. ) <-- Desverre ikke bilde..

post-45504-1180727419_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...