Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Din absolutte drømmebil.


Anbefalte innlegg

Jeg er altså en person som ALDRI kommer til å kjøpe meg en bil ala Ferrarri/Lamborghini og andre såkalte fartsbiler, som hadde satt seg fast i den minste ujevnhet i veien.

 

Du skal selvfølgelig få lov til å ha dine meninger, men jeg lurer litt på hvor mange Ferrarier og Lamboer har du måtte dytte fordi de har satt seg fast? Jeg har i hvert fall aldri sett noen sette seg fast annet enn i sandfellene på baner.

Poenget mitt var at biler av typen Ferrarri/Lamborghini er bygget for veier som ikke finnes i Norge. Vertfall hvis man skal bruke disse bilene for det dem er laget for.. nemmelig fart og kjøreegenskaper.

Noen familiebil er det heller ikke... så den er også totalt ubrukelig til dette.

 

Slike biler synes jeg heller ikke er direkte "kule" Selfølgelig er det kraftfulle kjøremaskiner... men heller ikke noe mere.

 

En Luksus SUV kommer seg frem både i skogen og på motorveien. SUV'en kan heves senkes fra der du sitter så sportslighet på motorvei er også lett og fremkalle. Man har også plass til 5 stk. i bilen + bagasje i de fleste luksus SUV'er. Dessuten så er slike SUV'er skikkelig maskuline og solide biler som tåler en del mer juling enn en Ferrarri/Lamborghini.

 

Rett og slett mer bil for pengene etter min mening.

 

De jeg har for meg kjører Ferrarri/Lamborghini (og sef. andre racere i millionklassen) er mennesker som har ett enormt behov for å vise hvor mye penger dem har. Enten det, eller så er det noen bortskjemte pappagutter som nettopp har fått ny bil ab sin rike far. (Jeg vet faktisk om en her i Fredrikstad som fikk en Ferrarri av faren sin. Skal ikke nevne navn) Største klysa på denne jord. tro meg! hehe.

 

Men som sagt... det er jo smak og behag detta, som alt annet.

 

Svaret blir altså at jeg aldri har dyttet en Ferrarri opp av en dump i veien... men skrev dette altså bare for å fremheve selve poenget :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget mitt var at biler av typen Ferrarri/Lamborghini er bygget for veier som ikke finnes i Norge. Vertfall hvis man skal bruke disse bilene for det dem er laget for.. nemmelig fart og kjøreegenskaper.

Noen familiebil er det heller ikke... så den er også totalt ubrukelig til dette.

 

Nå er vel "familiebil" og "drømmebil" sjeldent nevnt i samme setning. Man kjøper selvsagt ikke en Ferrari som en nr. 1 bil.

 

En Luksus SUV kommer seg frem både i skogen og på motorveien. SUV'en kan heves enkes fra der du sitter så sportslighet på motorvei er også lett og fremkalle. Man har også plass til 5 stk. i bilen + bagasje i de fleste luksus SUV'er. Dessuten så er slike SUV'er skikkelig maskuline og solide biler som tåler en del mer juling enn en Ferrarri/Lamborghini.

 

Spør du meg så er det vel de færreste av Porsche Cayenner som opplever å kjøre i skogen. Man kan jo faktisk si det samme om en SUV som du sier om en Lambo: De færreste blir brukt slik "de er lagd for".

 

De jeg har for meg kjører Ferrarri/Lamborghini (og sef. andre racere i millionklassen) er mennesker som har ett enormt behov for å vise hvor mye penger dem har. Enten det, eller så er det noen bortskjemte pappagutter som nettopp har fått ny bil ab sin rike far. (Jeg vet faktisk om en her i Fredrikstad som fikk en Ferrarri av faren sin. Skal ikke nevne navn) Største klysa på denne jord. tro meg! hehe.

 

Janteloven lever i sitt beste velgående. Det har ikke falt deg inn at det faktisk er mennesker som er glad i bil og bilkjøring som også kjøper disse bilene?

 

Svaret blir altså at jeg aldri har dyttet en Ferrarri opp av en dump i veien... men skrev dette altså bare for å fremheve selve poenget :)

 

Nettopp. Du kommer med poenger basert på ingenting.

Lenke til kommentar

1. Det er sant... men hadde jeg hatt uendelig med penger, så hadde jeg uansett gått for en luksus SUV.

 

2. Har da sett mange Porche Cayenner på humpete skogsveier jeg....

 

3. Nja... mange som kjøper ferrarrier og andre racere for og stue dem bort i en garasje.. for så og ta de ut ett par dager på sommeren og lufte dem litt.

 

Min mening er at en bil skal brukes...

 

4. Poengene er basset på min mening og smak når det gjelder biler. Smak og meninger blir det aldri fakta av uansett hvordan man vrir og vrenger på det...

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
4. Poengene er basset på min mening og smak når det gjelder biler. Smak og meninger blir det aldri fakta av uansett hvordan man vrir og vrenger på det...

 

Du kan ikke påstå at din påstand om at Ferrarier og Lamboer kjører seg fast på ujevne veier går under kategorien "smak og behag", kjære deg.

Må da gå ann og lese litt mellom linjene her....

 

En Lamborghini kjører seg fast der hvor det er såpass med terreng til at bilen går nedi og ikek får feste. Men en SUV klarer seg utmerket både på motorvei og i skogen.

 

Var det jeg mente med ujevne veier...

Lenke til kommentar
4. Poengene er basset på min mening og smak når det gjelder biler. Smak og meninger blir det aldri fakta av uansett hvordan man vrir og vrenger på det...

 

Du kan ikke påstå at din påstand om at Ferrarier og Lamboer kjører seg fast på ujevne veier går under kategorien "smak og behag", kjære deg.

Må da gå ann og lese litt mellom linjene her....

 

En Lamborghini kjører seg fast der hvor det er såpass med terreng til at bilen går nedi og ikek får feste. Men en SUV klarer seg utmerket både på motorvei og i skogen.

 

Var det jeg mente med ujevne veier...

 

Av og til lurer jeg litt på hva du driver med. Har hull i veien / ujevne veier plutselig blit til terrengkjøring nå?

Lenke til kommentar
4. Poengene er basset på min mening og smak når det gjelder biler. Smak og meninger blir det aldri fakta av uansett hvordan man vrir og vrenger på det...

 

Du kan ikke påstå at din påstand om at Ferrarier og Lamboer kjører seg fast på ujevne veier går under kategorien "smak og behag", kjære deg.

Må da gå ann og lese litt mellom linjene her....

 

En Lamborghini kjører seg fast der hvor det er såpass med terreng til at bilen går nedi og ikek får feste. Men en SUV klarer seg utmerket både på motorvei og i skogen.

 

Var det jeg mente med ujevne veier...

 

Av og til lurer jeg litt på hva du driver med. Har hull i veien / ujevne veier plutselig blit til terrengkjøring nå?

Kjære vene...

 

Skogsvei er som regel hullete og med hjulspor som får en Lamborghini til og kjøre seg fast.

 

La meg da slippe og måtte forklare masse definisjoner på kvaliteten på de forskjellige veitypene er da...

 

Er mye ute å kjører i jobben (kjører en VW Transporter 4 Motion). kjører mest på vestlandet og rundt fra tettsted til tettsted ala Molde/Kr.sund/Volda/Ørsta osv osv.. mange veier der oppe hvor jeg ikke en gang kommer frem med min privatbil.... da nekter jeg og tro at en Lamborghini også skulle komme frem.

 

Mange ganger jeg har ønsket meg en SUV i slike tillfeller skal jeg si deg. Men man får liksom ikke noen SUV med tæl i for 3-400.000 kr. synes jeg...

Lenke til kommentar
Herregud. "Lamborghini er ingen drømmebil for meg fordi den kjører seg fast i skogen".

 

Jeg gir opp, rett og slett. Du er håpløs :)

Nei... det er vel greit det... Har da heller ikke kritisert ditt valg av drømmebil heller jeg kjære deg..

 

Har bare sagt hva JEG har som drømmebil og begrunnet med hvorfor jeg liker disse...

Lenke til kommentar

Pagani Zonda, i hvilken som helst utgave. en nydelig bil på alle måter. den har en nydelig 7.3 liters AMG V8 motor, den har et interiør uten sidestykke, den er eksklusiv nok til å få Bernie Ecclestone til å måpe. enkelt og greit italiensk ingeniørkunst på sitt beste (det har blitt postet bilde av eksteriøret av denne bilen før, så det gidder jeg ikke), men interiøret derimot:

P-zondaF-16-1280.jpg

 

så har du jo en annen italiener som står høyt oppe på lista; Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa-R_8C_131_1280x800.jpg

 

MEN hadde jeg hatt 1 million til rådighet å skulle kjøpt det råeste som fantes for disse pengene, så hadde jeg garantert valgt Ariel Atom i Supercharged versjon (300hk og 500kg egenvekt). er nr. 1 på lista over de bilene jeg vil eie før jeg dør/når jeg dør.

dealer_france_1024x768.jpg

Lenke til kommentar

Du kan mene at en SUV er en drømmebil for deg, og du kan begrunne det med at den kommer seg frem på skogsveier. Men hvis du fikk velge 2 biler? Ville du da valgt 2 SUVer? Hvorfor ikke en som er litt bedre egnet for motorveier og veier generelt?

 

Jeg bor på Vestlandet, Åsane, utenfor Bergen for å være helt nøyaktig. Jeg hadde ikke hatt noen som helst problem med å komme meg frem på veiene her med en sportsbil ala Gallardo.

Er enig i at du trenger suv på arbeid, men du bruker vel ikke arbeidbil 24 timer i døgnet?

Lenke til kommentar
Du kan mene at en SUV er en drømmebil for deg, og du kan begrunne det med at den kommer seg frem på skogsveier. Men hvis du fikk velge 2 biler? Ville du da valgt 2 SUVer? Hvorfor ikke en som er litt bedre egnet for motorveier og veier generelt?

 

Jeg bor på Vestlandet, Åsane, utenfor Bergen for å være helt nøyaktig. Jeg hadde ikke hatt noen som helst problem med å komme meg frem på veiene her med en sportsbil ala Gallardo.

Er enig i at du trenger suv på arbeid, men du bruker vel ikke arbeidbil 24 timer i døgnet?

Hvis det er meg du sikter til her, så hadde jeg nok ikke valgt to SUV'er nei...

 

Hadde kanskje valgt Audi S8 eller BMW M6 som bil nummer 2 tenker jeg.

+ en elbil, bare for å pynte på samvittigheten hva miljø angår :)

Lenke til kommentar
Du kan mene at en SUV er en drømmebil for deg, og du kan begrunne det med at den kommer seg frem på skogsveier. Men hvis du fikk velge 2 biler? Ville du da valgt 2 SUVer? Hvorfor ikke en som er litt bedre egnet for motorveier og veier generelt?

 

Jeg bor på Vestlandet, Åsane, utenfor Bergen for å være helt nøyaktig. Jeg hadde ikke hatt noen som helst problem med å komme meg frem på veiene her med en sportsbil ala Gallardo.

Er enig i at du trenger suv på arbeid, men du bruker vel ikke arbeidbil 24 timer i døgnet?

Hvis det er meg du sikter til her, så hadde jeg nok ikke valgt to SUV'er nei...

 

Hadde kanskje valgt Audi S8 eller BMW M6 som bil nummer 2 tenker jeg.

+ en elbil, bare for å pynte på samvittigheten hva miljø angår :)

 

Hehe, slik som kjendisene gjør ;) *hosthost* hørte jeg kongefamilien?

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...