Gå til innhold

3dje part utviklere til WII = Søppel?


EssspeN

Anbefalte innlegg

Vel, har hatt Wii en stund nå og har ikke latt meg imponere noe særlig før jeg prøvde ZELDA i går.. Det spillet var faktisk ganske så bra, og jeg gleder meg veldig til å kose meg med det fremover.

 

Alikevel, har nettopp runna GOD OF WAR 2 , og hvorfor WII ikke skal klare samme grafikk som PS2 fatter jeg ikke, men nok om det.

 

Jeg har prøvd å finne flere spill til WII jeg kan ha glede av, men når jeg kikker på gamerankings.com på WII spill så får jo omtrent hvert eneste 3dje part spill en dårlig karakter, unntaget er Rayman (som er party spill , altså ikke et 1 player spill).

 

Blir WII igjen slik at det er kun nintendo spill som blir bra, og resten søppel?

Må være kjipt for de som "kun" har WII..

Jeg har riktignok alle 3 så jeg kan variere litt.

 

Vil WII få noen 3dje part exclusives?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg frykter at Wii kun får for det meste dårlige ports eg også ja. Kansje aller mest det første året. Håper ihvertfall ikkje at Nintendo er den eineste aktøren som gir ut kvalitetspill, kan vere godt med litt andre spill og spilltyper.

 

Eg hadde nok aldri fått dekket "behovet" mitt for spill med bare Wii i hus. Så derfor er det godt å ha ein 360 og seinere ein PS3 ved siden av for litt avveklsing.

 

Wii er den perfekte partykonsoll, håper bare ikkje utbiklerene glemmer det å utvikle historie drevne spill for de som liker å spille åleine også :p

Lenke til kommentar

Er jo en del utviklere som har flyttet en del ressurser over på Wii etter å ha sett hvor bra den selger nå. Får håpe dette betyr at vi får se flere spill som er lagd for å utnytte konsollen og kontrolleren framover og ikke enda flere porter. Første året blir det nok lite bra tredjepartispill ser det ut som. En del av grunnen til dette er nok at ingen regnet med at den ville gjøre det så bra siden den var etterfølgeren til Gamecube som ikke gjorde det fullt så bra salgsmessig.

 

Er likevel noen lovende ekslusiver på vei fra tredjepartiutviklere i år syns jeg. No More Heroes f.eks tror jeg kan bli ganske bra.

Endret av Dinex
Lenke til kommentar
Er jo en del utviklere som har flyttet en del ressurser over på Wii etter å ha sett hvor bra den selger nå. Får håpe dette betyr at vi får se flere spill som er lagd for å utnytte konsollen og kontrolleren framover og ikke enda flere porter. Første året blir det nok lite bra tredjepartispill ser det ut som. En del av grunnen til dette er nok at ingen regnet med at den ville gjøre det så bra siden den var etterfølgeren til Gamecube som ikke gjorde det fullt så bra salgsmessig.

 

Er likevel noen lovende ekslusiver på vei fra tredjepartiutviklere i år syns jeg. No More Heroes f.eks tror jeg kan bli ganske bra.

8291684[/snapback]

 

Kan også være at de håper å tjene raske penger på dårlige porter fra ps2?

Lenke til kommentar
Er jo en del utviklere som har flyttet en del ressurser over på Wii etter å ha sett hvor bra den selger nå. Får håpe dette betyr at vi får se flere spill som er lagd for å utnytte konsollen og kontrolleren framover og ikke enda flere porter. Første året blir det nok lite bra tredjepartispill ser det ut som. En del av grunnen til dette er nok at ingen regnet med at den ville gjøre det så bra siden den var etterfølgeren til Gamecube som ikke gjorde det fullt så bra salgsmessig.

 

Er likevel noen lovende ekslusiver på vei fra tredjepartiutviklere i år syns jeg. No More Heroes f.eks tror jeg kan bli ganske bra.

8291684[/snapback]

 

Kan også være at de håper å tjene raske penger på dårlige porter fra ps2?

8291701[/snapback]

 

Jeg skriver "Får håpe dette betyr at vi får se flere spill som er lagd for å utnytte konsollen og kontrolleren framover og ikke enda flere porter." Virker det som jeg ikke er klar over at utviklere kommer til å gjøre dette?

Lenke til kommentar

Var mest en morsomhet, men med en liten kjerne av seriøsitet. Vi vet alle at å lage spill i dag er en dyr affære, og ikke alle har råd til å hive seg på grafikk-kappløpet.

 

Med Wii har du en brukergruppe som mer eller mindre bevisst har valgt konsollen på grunnlag av gameplay-muligheter fremfor rå grafisk ytelse, og det markedet er det mye penger i hvis en spiller kortene sine riktig.

 

Og mener at Wii har tredjeparts eksklusiver i dag som er fantastisk bra. Trauma Center anyone? :)

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar
Var mest en morsomhet, men med en liten kjerne av seriøsitet. Vi vet alle at å lage spill i dag er en dyr affære, og ikke alle har råd til å hive seg på grafikk-kappløpet.

 

Med Wii har du en brukergruppe som mer eller mindre bevisst har valgt konsollen på grunnlag av gameplay-muligheter fremfor rå grafisk ytelse, og det markedet er det mye penger i hvis en spiller kortene sine riktig.

 

Og mener at Wii har tredjeparts eksklusiver i dag som er fantastisk bra. Trauma Center anyone? :)

8291894[/snapback]

 

Ja, Trauma center så litt spennende ut faktisk.

Kommer jo fra ATLUS også.. Men jeg er veldig usikker på om det er et spill jeg liker.. Noen her som har testa det?

 

ATLUS er mer kjent for å lage RPG til det JAP/NTSC markedet however.

Lenke til kommentar

Trauma Center er vel et bra eksempel på et spill som hadde lite utviklingskostnader og som har solgt rimelig bra. Red Steel er en annen ekslusiv som har solgt brukbart selv om det er møkk. Så salgstallene til disse ekslusivene kan gjøre at andre utviklere satser mer på Wii-ekslusive spill de og.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen grunn til å bekymre seg. Situasjonen var i grunn den samme når DS kom, men den lille håndholdte har et aldeles glimrende spillutvalg nå. Det tar nok litt tid før vi får se potensialet til Wii også. Wii selger, så utviklere kommer til å produsere spill også.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er noen grunn til å bekymre seg. Situasjonen var i grunn den samme når DS kom, men den lille håndholdte har et aldeles glimrende spillutvalg nå. Det tar nok litt tid før vi får se potensialet til Wii også. Wii selger, så utviklere kommer til å produsere spill også.

8292778[/snapback]

 

Joda, men jeg er ute etter gode spill, ikke bare "spill"...

 

Fant ut at Trauma Center er TBA som europa release, sikkert derfor ingen her har testa det på WII :)

Lenke til kommentar

Ja, og DS har gode (og suverene) spill i bøtter og spann (på tross av en litt treg start). Jeg tror som sagt at vi kommer til å få se det samme på Wii.

 

I begynnelsen var det også mange som mente at trykkfølsom skjerm på DS var en ubrukelig gimmick, det er ikke så mange igjen av dem. Igjen, tror vi vil se at det samme blir gjeldende for Wii-kontrollerne. Det er typisk at de første spillene bruker spesielle kontrollere "bare for å gjøre det", mens man i 2. og 3. generasjon virkelig får se gode implementasjoner.

Lenke til kommentar

Man kan grovt sett dele tredjepartsutviklere inn i to grupper:

a) Utviklere som tar seg tid og råd til å lage et kvalitetsspill.

b) Utviklere som slenger sammen kjapt et spill eller porter noe gammelt de har liggende.

 

Wii har vært på markedet i fire måneder nå. Hvilken av disse gruppene tror du har fått spillene sine ut i butikkhyllene?

Lenke til kommentar

Bra 3-parts spill jeg varmt kan anbefale, og som er bra pga Wii's spesielle kontroller:

 

Kororinpa- Ufortjent mye 6/10, men ett glimrende spill og mye bedre enn monkey ball banana blitz.

 

Gudfaren- Herlig implementerte wii kontroller gjør dette middelmådige spillet til gull.

 

-Heatseeker- Veldig morsomt jagerfly/arcade-shooter.

 

Personlig likte jeg ikke SSX Blur, men har sett mange som det falt i smak hos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...