Gå til innhold

3dje part utviklere til WII = Søppel?


EssspeN

Anbefalte innlegg

Det står selvfølgelig på budsjettene.. :-/

 

Hvis Sega lager ett spill, så budsjetterer de vell sannsynligvis på 360/PS3 til 20-30 millioner dollar, og Wii/PS2 til ca. 6 millioner, PSP 1-2 millioner dollar, og DS versjonen koster kanskje 1 million.

 

Dette fordi at det koster naturligvis mere å lage spill for sterkere maskinvare, noe som er rett og rimelig for kundene som har innvestert i sterkere maskinvare.

Wii har valgt billigveien med svak maskinvare, og lav inngangspris til høy brukerbase, da blir det litt i overkant å forvente at Sega skal bruke deres beste team på Wii versjonen (AM2), og heller putte ett av deres svakere team til å lage PS3/360 versjonen, som koster 4 ganger mer. :-/

 

Hørte at Reggie kritiserte tredje-partene for å ikke bruke sterkere team på Wii-versjonene, men så slipper Nintendo å ta hensyn til konkuransen på andre plattformer også da. :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå kjøpt Godfather, selv etter å ha lest en del omtaler på nette. Koser meg med det spillet, ufattelig godt å slenge en drittstøvel i veggen med mine egene "never" så å si.

 

Det tar tid å gjøre seg kjent med noe nytt, spesielt noe så drastisk nytt som en helt ny styremåte av spill. Men forventningene til Wii har vært skyhøye, og når de gode ekslusive lot vente på seg ved release, begynte folk å klage. Det tar mer enn bare noen måndre å gjøre seg kjent med noe nytt, det tar sin tid.

Lenke til kommentar

På VG's topp20 konsoll var det kun et Wii-spill. Litt svakt.

Det er sluppet 30 wii titler, og det meste er søppel.

Noen av spillene er skrikende dårlige som feks. FarCry med en grafikk som er langt dårligere enn de har fått til å presse ut av GameCube. Noen spill er greie overføringer fra andre konsoller, NFS, COD etc. Totalt meningløse slipp.

Til og med Zelda TP er jo egentlig et GC spill, så det er jo egentlig en hyllest til GC og hvilken uutnyttet kraft den innehar :hmm:

Endret av ronndi
Lenke til kommentar

Mat ikke troll folkens, rapporter dem :)

 

Brukeren Lerry er permbannet og når troll vender tilbake i nye former så sletter vi innleggene deres, så kanskje de til slutt finner ut at det ikke er verdt å kaste bort tiden på å trolle forumet vårt :)

 

Reaksjon på dette innlegget skal gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert :)

Lenke til kommentar

Med de fantastiske salgstallene Wii har, er jeg overbevist om at det vil komme en lang rekke toppspill til maskinen etterhvert. Ser at blant annet folkene bak Dragon Quest har fått øynene opp for maskinen.

 

Tipper det blir som med DS; som i likhet med Wii har en del svakere grafikk enn konkurrentene, men et nytt og spennende kontrollsystem. Også denne må sies å ha hatt en treg start.

 

Foreløpig har Wii allerede én stor klassiker i Zelda, samt gode spill i Excite Truck, SSX, Wario Ware og Sonic. De fire siste kan vanskelig kalles tidløse klassikere, men vil gi mange, mange timer med moro. Ganske bra på 4 måneder etter min mening.

 

Videre er det en rekke spill som man MÅ spille på VC - og hvis man alt har prøvd dem er de kjempemoro å prøve igjen: Bla.a Zelda: Link to the Past, Zelda: Ocarina of Time, Super Mario World, Mario64, Castlevania, Donkey Kong Country, Sonic the Hedgehog, Kid Icarus osv osv.

 

Gamecube fikk også en rekke klassikere som man bør skaffe seg hvis man ikke har dem. Eks: Tales of Symphonia, Paper Mario, remakes av Resident Evil og Metal Gear, Eternal Darkness, F-Zero, Resident Evil 0, Mario Sunshine, Metroid osv.

 

Ellers er Super Paper Mario like om hjørnet!

Endret av Kakkoii
Lenke til kommentar

Ja, Wii har en del klassikere som er verd å spille samt noen nye på Wii som kan være meget underholdene som f.eks Godfather (hærlig å slå hodet til noen i bordet med egene hender).

 

Det at Wii har noe så nytt som en helt ny måte å styre på, kan det og lokke til seg masse utviklere som vil prøve ut dette. Dette kan dessverre spawne en hel bøtte hesteavføring, men den samme hesten kan ha problemer med fordøyelsen og plopper ut litt gull samtidig.

Lenke til kommentar
Ellers er Super Paper Mario like om hjørnet!

8298764[/snapback]

Litt OT: Er releasedatoen på Paper Mario fortsatt TBA i Europa?, ser der står 9. April på gamezone men TBA på Wiki :hmm:

 

OnT: Ja mange 3. parts spill til Wii er søppel (som Farcry), men jeg syns det begynner og ta seg opp, f. eks MoH: Vanguard ser jo bra ut, har ikke prøvd det men etter å ha sett noen videoer ser det ikke så verst ut (sammenlignet med CoD 3), IGN sin review sier jo at grafikken er bedre en på PS2 versjonen

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar

Trauma Center på Wii var gansek greit spill det. Jeg personlig blir nok litt fort lei slike spill som Trauma center, men det var morsomt da jeg prøvte det. Derimot prøvte jeg DS versjonen etter Wii versjonen, og de var utrolig like, så liker du ikke DS versjonen så liker du mest sannsynlig ikke Wii versjonen heller.

Lenke til kommentar

Synes det har for det meste vore katastrofetitler til Wii....Zelda er det einaste eg verkeleg har likt skikkeleg. Typisk at Metroid og Mario blir utsatt i mange ekstra måneder :p

 

Men men, det er godt å ha ein ekstra konsoll i tillegg. Gleder meg til Guitar Hero til Xbox som kjem i morgon.

Lenke til kommentar

Synes ikke det har vært så mange katastrofe titler til Wii jeg. Den har had sin del av elendige rusha spill, men noe underholdning har det vært. Noen av spillene har fått dårlig karakter, men er likevell underholdene om man velger å ignorere anmelderens ord og gjør et forsøk på det spillet.

 

Men det kan og bli for mye, og derfor håper jeg at det kommer noen gode titler i nær fremtid. Metroid ser jeg frem til, men lurer på når i videste verden Super Mario Galaxy kommer ut.

 

Tiden til Wii fremover kan bli meget spennende og ikke minst morsom. Er i alle fall en god del titler på vei som er verd i følge med på.

Lenke til kommentar

Da Wiimoten ble annonsert forventet jeg langt verre titler enn det vi har fått.

 

Med en gang noe nytt blir introdusert i spillverden så tar det tid før utviklere får lært seg det, og mens de lærer seg glemmer de ofte andre basic ting. som f.eks muligheten til å skippe cut-scenes(CoD3), muligheten til å avslutte minispill før man er ferdig(Super Monkey Ball), muligheten for venstrehendte å spille naturlig(Red Steel, Godfather).

 

Alle disse tingene har skjedd som forventet.

 

Men det jeg ikke forventet var at så mange spill skulle fungere så bra som de faktisk gjør.

 

CoD3 er en elendig port, som mangler multiplayer og andre moro ting, og som har et kontrolloppsett som ikke er tiltenkt for Wii, men likevel fungerer kontrollene overraskende bra, og jeg har hatt det mer gøy med spillet enn noe annet Andre Verdenskrigsspill(Er ikke fan av sjangeren, da).

 

Spill som Tony Hawk Downhill Jam har tydelig ikke fått store budsjetter, og kontrollen gir et inntrykk av å være veldig knotete, og spillet er kort. Men når man setter seg ned og lærer kontrollene så er det et fabelaktig spill med langt mer dybde enn man skulle tro, og når man begynner å greie trick-challengene nedover bakkene er det ekstremt engasjerende og moro.

 

SSX Blur er enda bedre, med masse tanke på kontrollene, og er generelt et spill som fungerer ypperlig.

 

Gudfaren til Wii er garantert den beste utgaven av spillet, med masse ekstrafunskjener som faktisk gjør spillet mer variert og moro(Som i Ps3versjonen), og i tillegg et kontrolloppsett som i seg selv er moro.

 

Utenom det har det kommet mange spill fra third-parties som er mange synes er gode, f.eks Super Monkey Ball, Red Steel, Sonic, Heatseekers, Madden, etc, etc.

 

Alt i alt så har det kommet langt flere gode spill enn jeg forventet. Det mangler ennå toppspill i noen sjangere, særlig de sjangere som får mye oppmerksomhet på internettforumer(hardcore 3D actionspill). men i andre sjangere så har Wii allerede de beste spillene.

 

Det jeg ikke er forundret over er anmeldere sin inkompetanse. Som jeg forventet så ser det ut som anmeldere generelt spiller et spill i en time, så finner de ut hva de skal skrive, så spiller de et par timer til for å late som om kritikken er dyptpløyende. Rett og slett patetisk oppførsel av de fleste anmeldere å forhold til Wii, siden det ofte tar mer tid å lære seg kontrollene enn det tar å skrive anmeldelser.

Lenke til kommentar

F.eks Monkey Island eller Broken Sword hadde vært perfekt på Wii ja. Skikkelig gode gamle P&K spill.

 

Men nå kommer det og RPG spill til wii, som f.eks Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors, Fire Emblem: Goddess of Dawn og Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers. 3 spill som kan være verd å følge med på om det er RPG du venter på. Ser og at Paper Mario er skrevet opp på den lista, som RPG.

 

Kilde

Lenke til kommentar
F.eks Monkey Island eller Broken Sword hadde vært perfekt på Wii ja. Skikkelig gode gamle P&K spill.

 

Men nå kommer det og RPG spill til wii, som f.eks Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors, Fire Emblem: Goddess of Dawn og Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers. 3 spill som kan være verd å følge med på om det er RPG du venter på. Ser og at Paper Mario er skrevet opp på den lista, som RPG.

 

Kilde

8299593[/snapback]

 

Opoona ser også litt spennende ut - RPG fra folkene bak Dragon Quest VII.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...