Gå til innhold

3dje part utviklere til WII = Søppel?


EssspeN

Anbefalte innlegg

Nintendo Europe har nå annonsert hvilke spill som kommer ut dette kvartalet og det aktualiserer dessverre emneoverskriften :(

 

* Wing Island (Nintendo / Hudson) - 13th April 2007

* Chicken Little: Ace in Action (Disney Interactive Studios) - 20th April 2007

* Cooking Mama Wii (505 Games) - April 2007

* Elevator Action (505 Games) - April 2007

* Pop'n Pop (505 Games) - April 2007

* Heatseeker (Codemasters) - April 2007

* BIONICLE Heroes (Eidos / TT Games) - April 2007

* Eledees (Konami) - April 2007

* Impossible Mission (System 3) - April 2007

* Mario Strikers Charged Football (Nintendo) - 25th May 2007

* Brunswick Bowling Wii (505 Games) - May 2007

* World Championship Poker Featuring Howard Lederer: All In Wii (505 Games) - May 2007

* Spider-Man The Movie 3 (Activision) - May 2007

* Pirates of the Caribbean: At World's End (Disney Interactive Studios) - May 2007

* Mortal Kombat: Armageddon (Midway) - May 2007

* Puzzle Balls (System 3) - May 2007

* Chicken Shoot + Egg Catcher (ZOO Digital Publishing) - May 2007

* Pangya! Golf with Style (Nintendo) - June 2007

* Dave Mirra Racing Wii (505 Games) - June 2007

* Transformers - June 2007

* Mercury Meltdown Revolution (Ignition) - Q2 2007

* Metal Slug Anthology (Ignition) - Q2 2007

Nintendo-Europe.com

 

Ser ut som Wii foreløpig er en avfallsdynge for billigtitler, enkle PS2-konverteringer, barnespilll og spinoffs...

 

Bare for å sammenligne får X360 Guitar Hero 2, Mass Effect, Forza 2, The Darkness ++ i samme tidsperiode. Det er rett og slett for svakt av Nintendo.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke forventet at Wii skulle få killer titler med det samme, ble positivt overasket at Twilight Princess ble lanseringstittel til Wii. Men over tid eller løpet av året kommer der gode titler, deriblant Mario og Metroid.

 

Dog ikke alt er søppel som mange tror. Godfather er et spill jeg kan anbefale til Wii. Vet at det har kommet før men er en litt annerledes opplevelse å kaste folk i veggen med dine egene hender.

Lenke til kommentar
Hvis Sega lager ett spill, så budsjetterer de vell sannsynligvis på 360/PS3 til 20-30 millioner dollar, og Wii/PS2 til  ca. 6 millioner, PSP 1-2 millioner dollar, og DS versjonen koster kanskje 1 million.

Hvis de lager et bra spill til Wii så kan de tjene mye mer på det enn hvis de lager det for andre platformer. Ikke bare er det billigere å utvikle, men brukerbasen er også svær i forhold til hvor kort tid den har vært ute.

 

Alt det står på er at tredjepartsutviklere slutter å gi ut søppel, og skjønner at de må legge litt mer i det.

 

Wii har valgt billigveien med svak maskinvare

Dette er bare tull. Wiimoten alene har kostet en formue å utvikle, og i tillegg er Wii bygget opp fra bunnen med state of the art maskinvare som er mye kraftigere enn GameCube, samtidig som den kun bruker 1/3 så mye strøm. At den ikke er HD-klar betyr ikke at maskinvaren i seg selv er "billig".

Lenke til kommentar

Kraftigere er den selvsagt, men mye kraftigere er tull. Skal ikke kunne så mye om specs for å forstå det. Og ja, selve maskinen (ikke kontrollene) er svært billig å produsere sammenlignet med de to andre konsollene. Jeg vil tippe den er hakket mer kostbar enn PS2. Reggie sa vel i et intervju tidligere at de ville tjene penger på konsollen fra dag 1.

Lenke til kommentar

Jeg er til nå dypt skuffet over spillene til Wii. Jeg har vel 6 spill til konsollen nå. Men det er egentlig bare zelda og wii sports jeg faktisk har brukt mer enn et par timer på. Red Steel tror jeg faktisk kunne blitt bra, men det virker som om det ble rushet ut litt for raskt og det ble bare rotete og vanskelig å spille synes jeg.

 

Har faktisk ikke slått på konsollen siden jul nå tror jeg :p Men jeg venter enda i spenning til det starter å dukke opp noen kvalitetsspill så skal jeg heller tørke støv av den igjen.

 

Og den dagen Star Wars unleashed kommer til Wii(håper og ber til gud om at Lucasarts er smarte nok til å slippe det til Wii :innocent: ) så skal nok Wii nok en gang få hedersplassen ved siden av projektoren en plass som nå er tatt av 360'en, mens wii'en er stuet ned foran den vanlige CRT Tv'en...

 

*Edit, utifra kilik liste så ser det ut til at Wii'en vil støve ned iallefall en god del måneder til fremover ja.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

No More Heroes ser også jeg fram til. Omtrent det eneste 3.partsspillet som ser ut til å virkelig satse på Wii så langt. Men jeg har stor tro på at ting vil snu seg. Wii vil til høsten ha solgt minst 10 mill. konsoller og det er nok mange utviklere som har noe på gang etter suksessen fra fjorårets E3 og storsalget i desember/januar. Tror mange utviklere har tatt denne vente-og-se-taktikken før de legger store penger i et Wii-prosjekt. Og det tar som kjent minst ett år å lage et skikkelig spill, så vi må nok vente en stund til. Jeg venter heftige annonseringer på E3.

 

Er som DS om igjen. Ikke mye spennende til den konsollen heller før det hadde gått et år.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Synes også at utvalget på Wii er veldig dårlig. Zelda, Wii sport og Wii play er spillene jeg har selv, og jeg har vurdert Wario litt nå og da men enda ikke kjøpt det. Er bare Mario galazy jeg kommer på i farten som jeg ser frem til og kanskje batallion wars 2.

 

Eneste jeg har brukt wii til de siste månedene er everybody votes.

Lenke til kommentar

Wario er jo hysterisk morsomt da! :) Ett skikkelig teit tulle spill, som faller meeget i smak hos meg.. :) SSX også virker veldig bra, bare jeg får ett skikkelig tak på kontrollen.. :p Men, for meg er det nå Wii'en som har hedersplassen.. (må heller ikke glemme excite truck!) Er i det hele tatt masse morsomt som har kommet ut til Wii etter min mening.. :) 360'n står egentlig ganske ubrukt om dagen...

Lenke til kommentar

:cool:

 

Har null stress med mengden spill som har kommet til wii så langt... Zelda og WiiSports er soleklare favoritter, men spill spm wario ware og monkey ball er skikkelig morsomme. Excite Truck er fantastiskt når man legger inn egen musikk. EA har laget noen ordentlig flotte wii versjoner av Gudfaren, SSX og Tiger Woods. I tillegg har vi jo VC som rocker fletta av det meste... Er enig med de som skriver at anmeldere bruker for lite tid på å lære seg kontrollene før man disser de. De oppfører seg akkurat som morra mi med en gamepad.

 

Hvis du fortsatt er i tvil om du skal ha en wii, så driver jeg en spillkveld på Scuba Bar på Grunerløkka hver søndag fra 1800 og utover. Er du over 20 så kan du bare stikke innom og få prøvekjøre.

Lenke til kommentar

Har hatt min wii siden launch og er absolutt ikke imponert. Eneste spillet som har falt i smak hittil er Zelda. Gleder meg veldig til paper mario, men ellers er det ikke mye spennende på vei før om lenge.

 

Sikkert interessant for mange å spille godfather og ssx på wii, men for min del er det kun en dårlig forkledning for å selge gamle spill på nytt.

Det eneste de gjør er å slenge inn nye kontroller og jekker ned grafikken noen hakk.

 

At wii har mer power enn gamecube har noen fortsatt til gode å vise, for det er ikke et eneste spill til wii i dag som ser bedre ut en de beste gamecube spillene. Zelda stiller vel likt til begge.

Lenke til kommentar

Wii'en min samler støv nå for dagen, men det hender at jeg spiller litt Zelda av og til da. Men syns det er en helt utrolig dårlig line-up av spill nå fremover!!

At Wii snart har solgt 6 mill. kan jeg ikke forstå når man ser på alt søppelet som har kommet til maskinen!

Men her er det kanskje noe som er verdt å samle på, dersom det kommer til Europa snart: http://wii.ign.com/articles/778/778606p2.html

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar

Leste nettopp anmeldelsen av Prince of Persia Rival Swords på ign.com nå, og her skriver de: " The bottom line is that Rival Swords is the same game as The Two Thrones with added Wii controls that sometimes better the experience and sometimes worsen it, but if I had to choose, I'd take a traditional control setup to the new gesture system"

 

Hvordan skal dette ende :cry:

Link til anmeldelsen: http://wii.ign.com/articles/778/778269p2.html

Fikk jo 7,1 da

HALLELUJA!

Lenke til kommentar

Jeg var veldig innstilt på å kjøpe en Wii når den kom, men etterhvert som tiden har gått har lysten forsvunnet mer og mer dessverre. Foreløpig er det kun Wii Sports som frister, og framtiden er jeg usikker på.

 

Wii trenger unike spill som utnytter kontrolleren på en intuitiv og interessant måte. Ports fra PSP og PS2 vil ikke akkurat hjelpe Wii framover. Wii vil etter min mening ikke kunne konkurrere med de andre konsollene i sjangre som FPS og RPG. Utviklere må våge å prøve noe nytt for at Wii skal bli en god platform. Nintendo har en jobb å gjøre der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...