Gå til innhold

Når fikk du mest vondt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har to episoder som dukket opp i hodet mitt.

 

Den første var når jeg gikk i 7ende klasse.

Da dro hele klassa på tur og vi skulle gå opp et "fjell". Siden jeg er en lat jævel så gjør jeg mange dumme ting. Så det hele resulterte i at jeg gikk fint og rolig opp - og var treig. Mens ned igjen skulle jeg løpe. Kan mildt sagt si at hele kroppen min var full av skrubbsår, jeg fikk to knekte tær og jeg har arr over hele kroppen fra det enda.

Anbefales ikke å løpe ned når det er bare gruss, gjørme og steiner.

Og jeg var ikke alene om å gjøre det. Heldigvis så har bestekompisen min akkurat samme opplevelsen på samme sted. Og jeg knakk tommelen på venstre hånd den dagen også. Faen for en idiot jeg er. Kan si at jeg lå og grein i 1 time i strekk.

 

 

Og nummer 2 er ganske nylig. Da hadde jeg en cyste som jeg skulle operere ut. Alt det gikk greit og fint. Men når den legen skulle "presse" ut det siste av dritten inni. Nei, da daua jeg. Jeg lå og grein og bærte meg. Og den skjæringa i rumpa var heller ikke spesiell god. Ikke var det å sitte de neste dagene heller forsåvidt. Eller å ligge. Hele såret væska og jeg lå og syntes synd på meg selv.

 

Ellers så har jeg dratt kneet ut fra sin plass når jeg har vært på kampsport turnering, fått et baseballtre i trynet så jeg har arr i ansiktet og gått på krykker i en lang periode fordi jeg knakk beinet under sutemi.

Lenke til kommentar

Hmm... taubane og "glemmer" at det er en trestubbe ett stykke nede. Fy faen for en smerte da jeg traff den i høy fart. Brakk ingenting tror jeg, men hadde den sykeste kulen på beinet jeg har sett :p . Hadde problemer med å gå i over en uke etterpå.

 

Og det å velte med sykkel i 30km/t på asfalt for å surfe rundt 10m på ræva gjennom en hel rundkjøring. Det å ta av seg sykkelbuksa vel hjemme da adrenalinet ebba ut var ikke digg... jeg sykla videre og hjem etter uhellet også. adrenalin er vidunderlig :p

Lenke til kommentar

Gallesteinanfall. Ingenting er verre. INGENTING. Alle som får/har fått dette kommer til å si seg enig.

Kunne ikke ligge, ikke sitte, ikke stå, ikke gå. Pustet og svettet som jeg hadde løpt en mil. Horrible.

Verste er at den ligge der inne enda. Ligger å venter på det rette øyeblikket å slå til igjen. *Grøss*

Lenke til kommentar

Ugh! Migrene, ja...

 

De aller verste migrenene mine er mildt sagt grusomme, og jeg er ikke en gang av de som er verst rammet... Lammelsene (kalt "aura") før hodepinen er ille nok: se for deg den verste gangen beinet ditt sovna/dovna bort. Forestill deg denne følelsen spredt til hele kroppen, fra ytterst i tærne til øverst i hodebunnen, samtidig som synet er redusert til tilnærmet lik null. Med andre ord: du er tilnærmet blind mens kroppen er nummen og kraftløs. Tilsett kvalme. En uutholdelig kvalme. Og sånn ca. mens dette er på sitt aller verste, først DA kommer hodepinen. Den helvetes hodepinen... Du har ingen anelse... Den kan ikke engang beskrives dersom den ikke er selv opplevd...

 

Jeg skriver dette med en dundrende vanlig hodepine, men dette kan ikke engang sammenliknes... På min personlige smerteskala fra 0 til 10, der 0 er ingen smerte og 10 er uutholdelig smerte, scorer hodepinen nå rundt 7. Et saftig migreneanfall knuser skalaen og legger seg rundt 15. I just can't even... True story...

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

1 Var ute med en kompis og sykla for mange år siden, så skulle vi ned en bratt og svingete vei. Det hadde nettopp regna en god del så veien var helt våt. Plutselig så får kompisen min sleng på bakhjulet og sklir bortover asfalten. Da var jeg cirka 2-3 m unna han, og jeg trykte inn det jeg kunne på bremsene. Dog var bremsene ny stramma og jeg fauk over styre og klare snålt nokk og ende opp på begge beina. Eller i alle fall nesten landa med høgre foten i overtråkk. Og knakk et lite bein i ankelen. Ente opp på sentral sjukehuset måtte ha operasjon i ca 2 timer og har et 15 cm arr på ankelen.

 

2 Klarte og knuse nagla på ene pekefingeren med slegge en gang. Har aldri sett så masse blod før.

 

3 Sagde meg på båndsaga på jobb i høgre ringefing skrått inn og nesten helt inn til benet.

Lenke til kommentar

Har vært heldig på den fronten :) Værste tror jeg må ha vært et lite brudd i ringefingeren (såkalt fisur), men er vel ikke langt unna at fotballer og annet i skrittet har vært like ille :green: Har også fått en halvkilos stein hardt i panna, men det husker jeg ikke mye av, 5 sting ble det i alle fall :)

 

En annen gang tryna jeg på ski etter ett totalt mislykka hopp på et altfor stort hopp og smalt kneet opp i kjeften. Blødde som en foss og måtte sy 5 sting da og, men da kjente jeg ikke s,erte i det hele tatt, skjønte ikke hvorfor jeg blødde, var rart :)

Lenke til kommentar

Klarer virkelig ikke glemme den gangen jeg hadde nyrebekkenbetennelse :p Helt forferdelig.. Så var det den gangen jeg veltet en stor skål med nudler(akkurat ferdig) i fanget når jeg kun hadde på meg undertøy, ble liggende lenge i badekaret og dro til legevakten med det. Er mange år siden men hender jeg har vondt der jeg fikk vannet enda. Også når jeg besvimte oppå en stor, stående lysestake med spisse kanter med ansiktet først var jeg heller ikke helt i hundre når jeg våknet opp igjen.. Når jeg kjenner på ene siden av ansiktet mitt så kan jeg kjenne masse hakk i kjeven og haka men det synes heldigvis ikke noe nå :p Jeg har alltid hatt veldig uflaks når det gjelder sykdom og uhell, så det er en ganske lang liste så jeg tror jeg gir meg der :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Når jeg fikk mest vondt var vel den gangen i gymsalen hvor jeg skulle turne gangen i 2007 og skulle ta imot en beskjed fra læreren når jeg skulle slå hjul og jeg ikke rakk og stoppe så jeg smalt baksiden av armen inn i en jern vaier eller utstående skarp kant i gymsalen, tørna etterpå og besvimte monumentalt der og da. Skjente det etterpå at hele armen min eksploderte etterpå, måtte amputere armen neste. Jeg har vært veldig påpasselig siden. Det var en nær døden opplevelse, sikker på jeg er død hvis det skjer en gang til...

Lenke til kommentar

Jeg har en arm som hvis jeg kommer borti begynner å eksplodere monumentalt og umiddelbart. Fungerer rett og slett ikke å leve normalt med denne handi cappen fra jeg var liten av. Er livredd hver eneste dag for å stryke med. Legen sa at jeg i verste fall måtte ta operasjon hvis jeg kom bare litt til mer i den. Folka mener at jeg bare har en nerve i venstre hånd som jeg aldri må komme bort i noensinne, uansett styrke.

Lenke til kommentar

Jeg har vel ingen uvanlig vonde opplevelser bak meg. Blant de verste må være den gangen jeg var 6 år gammel og kappkjørte på sykkel. Jeg kolliderte hardt med en stor stein i veikanten og trynet ned skråningen. Et par tenner mistet jeg, mens andre pekte i feil retning. Heldigvis hadde jeg stort sett melketenner.

 

Ikke så lenge etterpå trynet jeg inn i et tett brenneslekratt. Det var heller ikke digg.

 

Og da jeg var litt eldre, kanskje 12 år gammel, slengte broren min en croquet-kølle i trynet mitt. Som et minne fikk jeg et arr i underleppa.

Lenke til kommentar

Gøy tråd!

 

Er på langt nær så uheldig som mange i denne tråden, men har vel en historie å fortelle for det om.

Jeg er visstnok mer mottakelig for abscess enn folk flest. Har per nå hatt 3 stk, den første var et hælvete og di 2 andre heldigvis oppdaget i tidlig stadium.

 

For di som ikke vet hva en abscess er så minner det om en kvise, bare at abscessen fortsetter å vokse til du gjør noe med den.

Den første jeg fikk var i armhulen. Tenkte ikke så mye over det (da jeg trodde det var en kvise) før tredje døgnet. Da hadde kvisen blitt like stor som en golfball, og smerten var så intens at jeg ikke greide bevege høyre-armen.

Legen brukte faktisk ordene "Hadde du ventet et par dager til, måtte vi amputert hele armen din!"

 

Å ha abscessen var vel julaften i forhold til å fjerne den. Sprøyte med bedøvelse (kommer tilbake til denne), et kjapt snitt med skalpell og en haug med gugge blir klemt/kuttet ut av armhulen min.

Det var så vondt at hele ryggraden få kramper. Takk GUD for bedøvelse!!

 

På vei ut spør helsesøsteren i skranken hvordan det gikk. "Joda, det var utrolig vondt, men heldigvis fikk jeg bedøvelse!"

Helsesøster: "Fikk du bedøvelse? Men det fungerer ikke når abscessen har blitt så stor som på deg, så du fikk nok bare saltvann for å føle deg bedre!"

Lenke til kommentar

Hadde tannrotbetennelse i en jeksel i overkjeven.

Tannlegen måtte gå inn og bore bort en del av tannrota, og for å få til dette måtte han først skjære bort en del av tannkjøttet i munnen på oversiden av der tanna kommer ut. Deretter boret han seg tvers gjennom kjevebeinet og inn til tannrota, og boret denne bort. Bedøvelsen hjalp ikke stort vil eg si, låg i bro i stolen, skreik og bar meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...