Gå til innhold

Når fikk du mest vondt?


Anbefalte innlegg

Det vondeste i verden er og slå kneet i trynet. Gjorde det når jeg skulle hoppe gjennom en ring i gymtimen.

 

har ikke alle gjort det :p

 

Husker jeg tråkka på en spiker jeg, det var vondt, heldigvis så traff jeg så perfekt at spikeren gikk mellom terne så ejg fikk bare et lite sår, men fader, det var både skummelt og vondt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har egentlig endel og fortelle her.

Jeg er så heldig at jeg har to eldre søsken som likte og eksprimentere med ymse ting for og finne ut om det var safe.

Er ikke lett å vite hva som gjorde mest vondt. men kan fortelle noen historier som jeg husker VELDIG godt..

 

Når jeg var 6 år så skulle jeg og søstrene mine bygge oss en stein borg på en byggeplass litt fra der vi bodde. Den ene søstra mi bar på en kjempe stor stein mens jeg gikk ned trappen(baklengs vel og merke) forran ho. Etter en liten stund ble steinen for tung og ho slapp den oppå hånda mi så langefingeren min knuste. Det ble sinnsykt mye blod men ikke så lang ventetid på legevakten heldighvis. Jeg kan fortsatt huske smerten!

 

en annen episode var faktisk med den samme søsteren min når jeg var 9 år gammel. Vi hadde ett kjøkken som hadde 2 innganger og jeg likte veldig godt å løpe runst og rundt kjøkkenet. Mamma hadde laget kjempe god kjøtt middag som alle gledet seg til, men som den duracell kaninen jeg er så klarte ikke jeg sitte rolig så jeg sprang rundt og rundt. Akkuratt i det jeg kom inn på kjøkkenet på min finale runde skulle søstra mi helle av vannet på brokkolien som akkurat hadde kokt i X minutter. Så det endte med at jeg fikk alt vannet nedover venstre arm. Det ble en sterk 2.grads forbrenning som tok laaang tid å heale!

 

 

Den som egentlig var verst var noe som skjedde da jeg var 15 år, og som jenter flest i den alderen holdte jeg på med hester og likte å ri. Jeg var dyktig og tjente penger på å trene hester, og som vanlig hadde jeg vært i stallen og trent 3 hester den dagen og det var ganske seint. Tanta mi spurte meg omjeg bara kunne ta en liten tur med den ene hesten hennes, og jeg var ikke vond og be. så jeg satt fart uten sal eller noe i mørket.

Hesten kom løpende tilbake uten meg på ryggen, og det ble omtrent en leteaksjon etter meg.

Jeg ble funnet gående langs en grusvei i feil retning av hvor stallen var. De ropte etter meg men jeg svarte ikke. jeg gikk uten sko og meg oppflerret bukser.

Da de kom frem til meg så de at ensiktet mitt var dekket av blod og grus, hjelmen var knust og hang så vidt på hodet mitt, og jeg blødde på beinet. Hesten hadde tråkket meg på hodet, magen og beinet. Så det endte med hukommelsestap, sterk hjernerystelse og mange minner mistet.

Det gjorde drit vondt da jeg våknet, og i de neste 2 ukene..

Lenke til kommentar

Gymtimen for to dager siden, satt på en tjukkas, så kom noen og presset den sammen, så nakken var i en 45 graders posisjon, ikke godt. Litt senere på dagen hoppa jeg på en trampoline, fra 1.5 meter opp i lufta, rett ned på stanga, traff akkurat ovenfor kneet. *flaks*

Lenke til kommentar

for omtrent et og et halvt år siden, 18. Januar (to dager før brsdagen min) så spilte jeg en hockeykamp, hvor jeg fikk armen i feil vinkel da jeg fikk en relativt hard takling inn mot vantet. Hørte et skarpt smell og venstre håndledd brakk med ganske stor kraft fikk jeg vite, slik at begge beindelene sto til hver sin kant. Da jeg kom til sykehuset, satt jeg 5 timer og ventet på ingenting, (hadde jævlig vondt omtrent... hele tiden) grunnet de somlet med andre ting, da dro vi til neste sykehus. der skulle det dras på plass igjen, etter at jeg skulle få en sprøyte rett i beinet (for det første, så var det jævlig vondt, og for det andre, er jeg livredd sprøyer) hvorav tre sterke karer skulle dra alt de maktet i armen min mens en fjerde skulle vende og bikke på bruddet til det satt riktig, og mens det ble holdt der, gipse. Da han sa: "Da var bruddet på plass", så trodde han ene legen at da var de ferdige, bare gipsen som var igjen, og slapp til fjerdemanns fortvilelse, og i grunn min, da det måtte dras på plass på nytt.

Fytte faen og det var vondt

 

og for mtrent 4-5-6 uker sia sykla jeg inn i hjulet til en kompis, hvorav det endte med at jeg fikk gratis flytur omtrent tre meter før det ble nødlanding på hodet. husker svært lite av hendelsen, bare at det gjorde satan så vondt.

 

Pg for omtrent 2-3 uker siden var jeg å spilte basketball, hvor jeg klarte å tråkke over, rive av noen senefibre, og gjøre ene foten satan så vond å trå på, er fremdeles gul og blå der :S

 

Og en liten sak til som jeg for det meste syntes var litt morsomt, liksom for å bevise noe jeg ikke visste om var sant.

Var på hytta og der pleier jeg å stå opp rimelig sent, så resten av familien hadde spist frokost, og jeg skulle begynne med å speile egg. Visste ikke om plata var varm, og de drev og bygget på hytta ute, og gadd ikke gå ut i -5 i bokseren, så jeg satte fingeren på plata som test.

Den sto på :cry:

Det dampa og freste i plata da jeg satte fingeren på, huden løsna siden den satt fast i plata, og fingeravtrykket gikk til helvete.

Endret av makri
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvorfor i helvete kunne du ikke holdt hånda noen centimeter over plata? Du kjenner rimelig fort varmestrålingen, og du slipper å brenne av fingrene. Jeg kjenner jeg får vondt selv bare av å tenke på det du gjor :p

Lenke til kommentar

Fy faen, dette er det værste jeg har opplevd:

 

Gymtimen i 4. klasse. Vi skulle balansere på benker, det var ganske enkelt, så jeg bestemte meg for å speede opp litt og gå fortere på benkene. PLutselig sklir jeg med de glatte sokkene mine og treffer kanten på benken rett i skrittet, mens hodet dunker den i bakken... Det ble mye blod :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg klatret i sånn klatrevegg i en innendørs hall, mens det var et voksent mannelag som spilte fotballkamp på banen. Mens jeg var på vei oppover fikk jeg en ball rett i bakhodet og falt ned :p Fikk hjernerystelse bare "heldigvis", og masse godteri og et unnskyldningsbrev fra "gjerningsmannen" hehe :wee:

 

Dette var vel da jeg var 10-11 år.

Lenke til kommentar

Hmm.. Opplevd mye vondt, men har aldri brukket noe eller sydd.

 

Verste som jeg husker er kanskje at jeg en gang når jeg var mindre skulle hoppe fra et hoppeslott, så hoppet jeg 1.5 M eller noe og landet på knærne på asfalten.

 

Eller dette; spilte hockeykamp og spurter for å hente pucken i rundvantet, mens det kommer en skrått bak meg (feiging). Han dytter meg skrått bakfra, og jeg var uforberedt på det, så mister balansen og detter på knærne like fra vantet og sklir i full fardt med knærne i vantet.

Fikk ikke vondt med en gang, men skulle reise meg, men bare datt sammen... Måtte ha hjelp i boksen. Først når jeg datt, kjente jeg smerten. Ganske vondt kan man si, men ikke noe å felle tårer for ^^

Lenke til kommentar

Da jeg fronten på leggen skrapt opp av kanten på en avsagd plankebit som ga meg et arr som ser ut som en kjeft som rekker tunge og 2 øyne litt lenger opp. klorte meg rett under kjeften på leggen rett etterpå så det ser ut som en sigarett og da jeg fikk tobakk tjære fra bestefars pipe i øyet. eller da jeg hogde pekefingeren min halveis av ed øks. mye vondt men psykiske er værst.

Lenke til kommentar
for omtrent et og et halvt år siden, 18. Januar (to dager før brsdagen min) så spilte jeg en hockeykamp, hvor jeg fikk armen i feil vinkel da jeg fikk en relativt hard takling inn mot vantet. Hørte et skarpt smell og venstre håndledd brakk med ganske stor kraft fikk jeg vite, slik at begge beindelene sto til hver sin kant. Da jeg kom til sykehuset, satt jeg 5 timer og ventet på ingenting, (hadde jævlig vondt omtrent... hele tiden) grunnet de somlet med andre ting, da dro vi til neste sykehus. der skulle det dras på plass igjen, etter at jeg skulle få en sprøyte rett i beinet (for det første, så var det jævlig vondt, og for det andre, er jeg livredd sprøyer) hvorav tre sterke karer skulle dra alt de maktet i armen min mens en fjerde skulle vende og bikke på bruddet til det satt riktig, og mens det ble holdt der, gipse. Da han sa: "Da var bruddet på plass", så trodde han ene legen at da var de ferdige, bare gipsen som var igjen, og slapp til fjerdemanns fortvilelse, og i grunn min, da det måtte dras på plass på nytt.

Fytte faen og det var vondt

 

Fy faen det hørtes ikke bra ut.

Kan ikke forestille meg hvor vondt det være å DRA i et beinbrudd for å få det tilbake på plass... Grøsser ved tanken.

Lenke til kommentar

Kom på noe nettopp... Det gjorde ikke vondt, men kunne ha gjort veeeldig vondt! Var på ferie i et hus i Danmark, hvor jeg skulle til å skjære brød med den stor brødkniv. Jeg dro fram brødet og under lå kniven... Den datt selvfølgelig ned. Gjett hvor den traff? Midt i mellom 2 tær og sto fast i gulvet. Hadde den truffet så kunne jeg kanskje hatt 4 tær den dag i dag :p

Lenke til kommentar
Og en liten sak til som jeg for det meste syntes var litt morsomt, liksom for å bevise noe jeg ikke visste om var sant.

Var på hytta og der pleier jeg å stå opp rimelig sent, så resten av familien hadde spist frokost, og jeg skulle begynne med å speile egg. Visste ikke om plata var varm, og de drev og bygget på hytta ute, og gadd ikke gå ut i -5 i bokseren, så jeg satte fingeren på plata som test.

Den sto på :cry:

Det dampa og freste i plata da jeg satte fingeren på, huden løsna siden den satt fast i plata, og fingeravtrykket gikk til helvete.

 

Du er ikke alene om den! Var en gang jeg skulle teste plata selv, men den var glovarm. Så... Noe av fingeravtrykket på langefingeren er helt ødelagt (en stripe ovenfor fingerhjertet). Det er akk som om den har "smeltet litt" og fått en "skurrete" overflate.

Lenke til kommentar

Laga meg grandis klokka 3 på natta.. 1stk trøtt Korka + Varm Stekeplate = Varm stekeplate som lå rundt 1 min oppå fotbladet mitt.

 

Prøvde febrilskt å redde pizzaen, men mamma våkna, og jeg fikk kjeft.

Plata brente seg helt inn til ei blodåre..som bare ble helt svart :S

Lenke til kommentar
Laga meg grandis klokka 3 på natta.. 1stk trøtt Korka + Varm Stekeplate = Varm stekeplate som lå rundt 1 min oppå fotbladet mitt.

 

Prøvde febrilskt å redde pizzaen, men mamma våkna, og jeg fikk kjeft.

Plata brente seg helt inn til ei blodåre..som bare ble helt svart :S

 

Haha, kjenner meg igjen der... Når man mister en grandis, mister man all form for logisk tenking, og tenker kun på å redde pizzaen. Det ender ofte med brennsår XD

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sannsynligvis da jeg som 2-åring datt ned fra en mur og brakk leggen.

 

Men som jeg husker må være da jeg spiste kylling på Kreta. Den følgende natten brukte jeg på å spy hvert minutt, eller ihvertfall da jeg hadde noe nedi der. Etter kanskje 10 ganger var det ingenting igjen, så det kjentes ut som om magen skulle implodere hver gang de store brekningene kom. Tror jeg telte opp til 50 ganger da jeg fikk disse utbruddene. Aldri mer kylling sør for Tyskland sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...