Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Sjekk ut herringshoes, så søker du på suede. Du kan også sjekke ut pediwear. Det forutsetter selvfølgelig at du er villig til å vente litt på skoene.

 

Skulle gjerne fått prøvd dem i en butikk før jeg bestiller. Tenkte mest på om det var noen butikker i norge som kan ha gode suede oxfords.

Burde jeg se utelukkende etter skobutikker eller er det mulig å finne på klesbutikker og sånt og? (mange som har et fåtall sko, men har bare antatt at kvaliteten der gjerne er dårligere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne fått prøvd dem i en butikk før jeg bestiller. Tenkte mest på om det var noen butikker i norge som kan ha gode suede oxfords.

Burde jeg se utelukkende etter skobutikker eller er det mulig å finne på klesbutikker og sånt og? (mange som har et fåtall sko, men har bare antatt at kvaliteten der gjerne er dårligere)

Jeg handler svært skjeldent sko i butikk i Norge. Hvis du bor i Bergen kan jeg anbefale Skotøyhuset på Galleriet, de har gode sko. Ellers stiller jeg meg skeptisk til å handle sko i en klesforettning.

Lenke til kommentar

Yes really..

 

http://www.robinsons.../10-105/152.htm

 

Her Barker til 75%

 

Sikkert dårlig kvalitet det da, koster sikkert ikke mer innkjøp enn 10% av salg.

 

http://www.shopstyle...ker+shoes&fl=d4

Den logikken du opererer med er faktisk helt på trynet. Du sitter faktisk og jakter på Barker sko som er lavt priset bare for å diskreditere det jeg har skrevet. Jo, du skal ha for innsatsen. Hvis du har problemer med å skille godt håndverk fra dårlig håndverk, så er det ditt problem. Kan du ikke være så snill og lære deg litt om hvordan en sko lages osv før du driter deg ut sånn? Det var artig i starten, men nå er det bare tendensiøst.

Lenke til kommentar

Jeg handler svært skjeldent sko i butikk i Norge. Hvis du bor i Bergen kan jeg anbefale Skotøyhuset på Galleriet, de har gode sko. Ellers stiller jeg meg skeptisk til å handle sko i en klesforettning.

Vær obs på skotøyhuset. De har et par gode skopar der, men de ansatte der kan skuffende lite. Scabal har vel et par semskede sko for tiden, blant annet fra Church's mener jeg.

Lenke til kommentar

Vær obs på skotøyhuset. De har et par gode skopar der, men de ansatte der kan skuffende lite. Scabal har vel et par semskede sko for tiden, blant annet fra Church's mener jeg.

Ja, det glemte jeg å nevne. Det er jo noen gamle kråker som jobber der. De er veldig hyggelige, men de kan dessverre forsvinnende lite om sko.

Lenke til kommentar

Oxfords = mer formelt enn derbys. (Oxfords kalles også balmorals, derbys kalles også blüchers, tror dette er særlig vanlig i USA)

 

Mindre detaljer = mer formelt enn mer detaljer. (jo mer brogueing/mønster på en sko, jo mindre formell er den)

 

Svart = mer formelt enn brunt.

 

Semsket skinn = mindre formelt enn glatt skinn.

 

Dette tilsier at en svart cap-toe oxford er en langt mer formell skotype enn f. eks en brun derby med brogueing.

 

Bergen: Scabal har R.M. Williams (til en vill utsalgspris), Santoni, Magnanni og Morris. (vet lite om kvaliteten på de sistnevnte)

Endret av Xtra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den logikken du opererer med er faktisk helt på trynet. Du sitter faktisk og jakter på Barker sko som er lavt priset bare for å diskreditere det jeg har skrevet. Jo, du skal ha for innsatsen. Hvis du har problemer med å skille godt håndverk fra dårlig håndverk, så er det ditt problem. Kan du ikke være så snill og lære deg litt om hvordan en sko lages osv før du driter deg ut sånn? Det var artig i starten, men nå er det bare tendensiøst.

 

Selvmotsigende da altså. Barker selges til 75% salg faktisk. Mens mine semskede sko var på salg 70%.

Var ikke jeg som kalte butikkens innhold for drit, det var dine ord.

 

Det var ikke vanskelig, bare googlet "Barker 75% salg".

 

Anbefaler deg å gjøre det samme når du handler sko, du kan spare mye penger på sånt.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Jesus, denne diskusjonen begynner å blir kjedelig. Gi deg nå, Dropkmurphy. Det er ingen skam å snu, som alle som på et eller annet tidspunkt har vært borte i fjellvettreglene vet.

Ok så Barker skoene må være et knallkjøp til 75% salg, men andre varer som selges i butikk til 70% kan ifølge fredderen kun være drit.

 

Altså ting du handler på nett til 75%... veldig bra kvalitet, men alt i butikker i Norge til 70% har dårlig kvalitet. For det vet Fredderen som har jobbet som ekstrahjelp i butikk. :)

 

Du må da skjønne at ting kan være av god kvalitet selvom selger selger det til 70%?

 

Gav deg et poeng.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Jeg ba deg bare om å gi deg mens leken ennå er god (noe den forøvrig sluttet å være for en stund siden), og kommenterte ikke diskusjonen på noen måte Forøvrig kan det vel nevnes at freddern antagelig har mer erfaring enn deg, ettersom du aldri har nevnt at du har jobbet eller jobber i klesbutikk(så vidt jeg kan huske, orker ikke gå gjennom hele diskusjonen for å dobbeltsjekke).

Lenke til kommentar

For min del sier det mye om hvordan en sko er produsert når de kan gi 70% rabatt.

Dette er sjølvsagt berre sprøyt. Det er butikkane, ikkje produsentane, som gjev rabattar når dei skal tømme lagere mellom sesongar. Berre den siste mnd har ein kunne handle både Tricker's og Loake til mellom 30 og 50%. Har sjølv benytta meg av det, utan å tvile på kvaliteten til produsenten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ba deg bare om å gi deg mens leken ennå er god (noe den forøvrig sluttet å være for en stund siden), og kommenterte ikke diskusjonen på noen måte Forøvrig kan det vel nevnes at freddern antagelig har mer erfaring enn deg, ettersom du aldri har nevnt at du har jobbet eller jobber i klesbutikk(så vidt jeg kan huske, orker ikke gå gjennom hele diskusjonen for å dobbeltsjekke).

 

Butikk?

 

Men ok, man får ikke bra ting til 70% for det vet fredderen for han har jobbet i butikk(omg).

 

Da forlater jeg denne massive skotråden, og lar dere "skoentusiaster" fortsette som dere vil, med bildetegninger, håning av noobs osv.

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare beklage hvis jeg har blandet oxfords og derbys. Tenker å ha det til daglige sko, dvs mye med jeans. De to jeg linket til så jo ut til å passe bra til det, men godt mulig det ikke var oxfords.

Bor i Trondheim hvis det hjelper noe?

 

Legger ved link til skoene igjen. Brun, blå og grå. (tror dog blå er dumt med tanke på jeans)

Er dette såkalte Derbys?

Lenke til kommentar

Dette er sjølvsagt berre sprøyt. Det er butikkane, ikkje produsentane, som gjev rabattar når dei skal tømme lagere mellom sesongar. Berre den siste mnd har ein kunne handle både Tricker's og Loake til mellom 30 og 50%. Har sjølv benytta meg av det, utan å tvile på kvaliteten til produsenten...

 

Selvsagt, med mindre butikken er både produsent og butikk. Da bestemmes det av produsenten, eller mangementet som de så fint kaller det. I enkelte tilfeller tar også butikksjef avgjørelsen om hvor mye noe skal settes ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...