Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har allerede blitt avklart tidligere at folk her inne kjøper seg brådder. Kan du ikke være så snill å slutte med påståligheten, være litt ydmyk og se om du ikke kan lære noe om sko? Det er trossalt det livet handler om, opparbeide seg kunnskap som kan hjelpe deg i flere enn en situasjon.

Ja heldigvis har folk lært det. Støvler som er like gode etter to år må være god kvalitet, det sier seg selv. Hvor lenge bruker du støvlene dine?

 

Edit: Tenkte meg det ja.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Men kvaliteten er veldig god. Det sier seg selv på støvler som fortsatt er gode å gå i to år etter kjøp. De ser fortsatt pene ut også. Brukt i snø, regn, is. Da må da f skinnstøvlene ha god kvalitet?

De HH støvlene har vel aldri vært pene.

 

Ja heldigvis har folk lært det. Støvler som er like gode etter to år må være god kvalitet, det sier seg selv. Hvor lenge bruker du støvlene dine?

 

Edit: Tenkte meg det ja.

Har brukt mine RM Williams i snart to år uten problemer, forskjellen er at mine skole faktisk kan repareres og sålen kan byttes.

Endret av Rankiz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De HH støvlene har vel aldri vært pene.

 

Utseendemessig så ser jeg ikke stor forskjell på de og de som Fredderen linket til, annet enn lissene. Det var vel da noen kalte meg troll.

 

Dersom de er håndlagede, så skjønner jeg sef at de "føles" mer eksklusive enn HH på vinterføret. Men HH er et rimelig produkt med bunnsolid kvalitet.

 

De HH støvlene har vel aldri vært pene.

 

 

Har brukt mine RM Williams i snart to år uten problemer, forskjellen er at mine skole faktisk kan repareres og sålen kan byttes.

Da er jeg enig i at siden de holder i to år, så er kvaliteten god. Du har rett, min HH kan ikke byttes sål på.

 

Ja har du kontakt med service så er jeg enig at det er en veldig god ide. Dersom jeg skulle handlet sko, så ville jeg også hatt service om mulig.

 

 

Men det mangler mange som handler på nett, om de ikke har kjennskap til en god skomaker.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Kan vel bare nevne det at en ting som varer lenge ikke nødvendigvis holder god kvalitet...

 

Den var morsom. Du tror ikke på dette selv vel?

 

En sko som har vært i snø, is regn og fotsatt komfortabel og god å gå i. Det er kvalitetsfølelse det.

 

Noen flere her som har brukt sko i to år?

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Den var morsom. Du tror ikke på dette selv vel?

 

En sko som har vært i snø, is regn og fotsatt komfortabel og god å gå i. Det er kvalitetsfølelse det.

 

Noen flere her som har brukt sko i to år?

Jeg har ørkensko og converse som har vart i to år. Ørkenskoene ser ikke slitt ut engang. Båtsko som har vart i snart fire år. De står det litt verre til med, men ser helt ok ut. At de varer lenge betyr ikke nødvendigvis at det er høy kvalitet. En stein holder lenge. Ville heller hatt kvikksølv enn gråstein. herregud, er ikke jeg kongen av analogi?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg har hatt sko i 3 år, og skal legge ny såle på disse om ikke lenge. Jeg har et par med converse som jeg hatt i 4 år. De er fremdeles i ok stand. Det betyr ikke at converse holder god kvalitet. Det er en helt annen følelse å ha et skopar fra Barker, Loake, Trickster osv på bena enn hva det er å ha noe masse produsert. Det kan jeg love deg.

Lenke til kommentar

Jeg har ørkensko og converse som har vart i to år. Ørkenskoene ser ikke slitt ut engang. Båtsko som har vart i snart fire år. De står det litt verre til med, men ser helt ok ut. At de varer lenge betyr ikke nødvendigvis at det er høy kvalitet. En stein holder lenge. Ville heller hatt kvikksølv enn gråstein. herregud, er ikke jeg kongen av analogi?

 

Jo, jeg har også snickers som varer. Men jeg bruker de ikke. Støvlene bruker jeg hele vinteren.

At en sko varer lenge, betyr ikke nødvendigvis at kvaliteten er god. Men at de også er gode å gå i vil jeg si betyr noe for kvaliteten.

 

Så dere mener altså at enkelte sko, feks de til 5000, som blir utgått iløpet av? Jeg vet ikke 6mnd kanskje? Er av god eller bedre kvalitet?

 

Håper for all del at dere som jeg selv har en skomaker i nærheten?

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Jo, jeg har også snickers som varer. Men jeg bruker de ikke. Støvlene bruker jeg hele vinteren.

At en sko varer lenge, betyr ikke nødvendigvis at kvaliteten er god. Men at de også er gode å gå i vil jeg si betyr noe for kvaliteten.

 

Så dere mener altså at enkelte sko, feks de til 5000, som blir utgått iløpet av? Jeg vet ikke 6mnd kanskje? Er av god eller bedre kvalitet?

Jeg lurer meg på, hvor i alle dager du får informasjonen din fra? Hvis du kjøper et skopar til 5000,- og disse skoene er nedslitt etter 6 mnd med bruk, da har du faktisk blitt svindlet av en prins fra Nigeria.

Lenke til kommentar

Jeg lurer meg på, hvor i alle dager du får informasjonen din fra? Hvis du kjøper et skopar til 5000,- og disse skoene er nedslitt etter 6 mnd med bruk, da har du faktisk blitt svindlet av en prins fra Nigeria.

 

Jeg bare gjettet. Jeg vet ikke hvor lenge de varer. De burde vare en god stund for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par Converse i sikkert 4 år, og de er fremdeles brukbare. Jeg går allikevel ikke rundt med noen illusjoner om at de holder god kvalitet. Poenget med en del billige sko (og ja, dette omfatter også HH-skoende dine) er at de godt kan holde en stund, men når noe først går i stykker, så er det ikke mulig å reparere dem. På et par gode skinnsko kan du foreksempel sende skoene dine til en skomaker for resåling hvis sålen går på skoene dine. Det kan du ikke gjøre med HH-skoene dine. Kvalitet og holdbarhet er ikke det samme, deterikke noen vits å diskutere en gang.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par Converse i sikkert 4 år, og de er fremdeles brukbare. Jeg går allikevel ikke rundt med noen illusjoner om at de holder god kvalitet. Poenget med en del billige sko (og ja, dette omfatter også HH-skoende dine) er at de godt kan holde en stund, men når noe først går i stykker, så er det ikke mulig å reparere dem. På et par gode skinnsko kan du foreksempel sende skoene dine til en skomaker for resåling hvis sålen går på skoene dine. Det kan du ikke gjøre med HH-skoene dine. Kvalitet og holdbarhet er ikke det samme, deterikke noen vits å diskutere en gang.

 

Ok da er vi uenige. Jeg mener at varighet og passform over tid er av betydning for kvalitet. Jeg har også hatt converse sko, og Dockers tror jeg de heter. Disse sliter sålen veldig fort, jeg mener det er et tegn på dårlig kvalitet.

 

Men da er vi vel uenige og ikke vits i å krangle mer om det.

 

Jeg er enig i at andre sko kan repareres, vel å merke dersom man kjenner en skomaker.

Lenke til kommentar

Kontra: Lærsåler kan slites ned på 6 måneder.

 

Jeg har personlig opplevd dette selv når de ble brukt lite. Skal sies at jeg går på en litt rar måte slik at den ene skoen slites fortere enn den andre. (husker ikke hva det heter)

 

Har man en god rotasjon regner jeg med de slites over langt lengre tid enn dette.

 

For resten av skoen - så har jeg sett vintage Florsheim i shell cordovan som er helt tilbake fra 60-tallet som fortsatt holder seg godt. (trakk frem disse fordi de blir ofte løftet frem når det kommer til sko på ebay)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Skoene jeg har fra Barker kan sendes tilbake til Barker og såles om av samme personen som la på sålen i utgangspunktet. Man får til og med en ektehetsbevis med når man kjøper skoen, dette er signert av en av ansatte til Barker, ikke at jeg husker hvilken. Jeg mener også å huske at den første omsålingen er gratis. Mye billigere enn å kjøpe nye sko er det også.

Lenke til kommentar

Skoene jeg har fra Barker kan sendes tilbake til Barker og såles om av samme personen som la på sålen i utgangspunktet. Man får til og med en ektehetsbevis med når man kjøper skoen, dette er signert av en av ansatte til Barker, ikke at jeg husker hvilken. Jeg mener også å huske at den første omsålingen er gratis. Mye billigere enn å kjøpe nye sko er det også.

 

Noen av de er på 40% salg nå ser jeg... men det betyr sikkert ikke at kvaliteten er noe dårligere på dette salget, kontra host andre salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...