Gå til innhold

hvordan lager man et poll på diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enklaste måte å søke om ein poll på er å rapportere tråden med ønske om poll.

 

PM kan bli oversett/ gløymt, mens rapporteringene blir ikkje sletta før dei er behandla.

Så om moderator X ikkje har tid så vil moderator Y gjere det.

 

Forskjellen på å ha ein egen knapp for søknad om poll og rapportering for poll er i praksis minimal.

Det einaste som ville skje er at begge køene må sjekkes for regelbrudd og pollønsker sidan folk trykker feil når dei skal rapportere eller søke om poll.

Derfor er det like enkelt å la same funksjon ta begge deler.

 

Å sleppe poll-knappen fri er ingen god ide, ein skulle sett alle idiotiske pollønsker som kjem inn, og då rekner eg med at desse er faktisk litt vurdert. Blir det berre å trykke på ein knapp så blir det rein forsøpling.

Lenke til kommentar
Det er jo mye enklere med bare en knapp.

 

det er jo det jeg sier jo. pm er jo bare en knapp unna.

 

;)

8212796[/snapback]

 

Da må man jo skrive at jeg ønsker poll og masse skit :p

8218832[/snapback]

Ser ikkje problemet.

 

Eg vil gjerne ha ein poll i denne tråden.

Spørsmål: Liker du grønn eller raud seigmann best?

1: Grønn

2: Raud

Lenke til kommentar

Tråden er flyttet til riktig kategori.

 

Som nevnt så rapporter om man ønsker en poll i en tråd. Det vil ikke være aktuelt å la brukere opprette poll rett og slett for å sikre en viss kontroll og kvalitet. Rapporterer man og ingenting skjer på et døgns tid så send en pm til meg :)

Lenke til kommentar
Det kunne jo vært sånn at hvis en tråd når et visst antall svar, og den altså viser seg å være populær, at man da får mulighet til å sette opp poll!

8211679[/snapback]

Ja! Så kan den som absolutt vil ha avstemmingen bare få alle til å poste mange unødvendige innlegg i tråden! Tror ikke det, at en tråd er populær betyr ikke at den fortjener en avstemming.

 

Og du sier at du ikke orker å skrive at du ønsker en avstemming. Tror du moderatorene til enhver tid har lyst til å måtte sette seg inn i en tråd for å finne ut hvilke alternativet som er nødvendige?

 

Det vil i det tilfelle være bedre å følge eksempelet til Zeph. (Eksempelet det er henvist til ville forøvrig mest sannsynlig ikke fått en avstemming, bare så det er klart)

 

Hehe Dotten, nå får du mange meldinger, du vet ikke hva du har gjort :wee:

Lenke til kommentar
Det vil ikke være aktuelt å la brukere opprette poll rett og slett for å sikre en viss kontroll og kvalitet.

Dette er polls for et stakkars forum, ikke VG-forsida :roll:

Begriper ikke hvorfor avstemninger her skal være så hellige.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Det vil ikke være aktuelt å la brukere opprette poll rett og slett for å sikre en viss kontroll og kvalitet.

Dette er polls for et stakkars forum, ikke VG-forsida :roll:

Begriper ikke hvorfor avstemninger her skal være så hellige.

8227151[/snapback]

Skal me akseptere det fordi det ikkje er på VG? Forumet her har mykje høgare kvalitet enn VG-forumet, VG-framsida og for så vidt.

Eg har vært innom ein del forum i mitt liv og der det er fritt fram blir det veldig ofte oversvømt av tull. Det er ikkje så ofte ein har bruk for ein undersøkelse at dette er noko problem.

Lenke til kommentar
Dette er polls for et stakkars forum, ikke VG-forsida  :roll:

Begriper ikke hvorfor avstemninger her skal være så hellige.

8227151[/snapback]

 

Fordi vi setter kvalitetskrav. Enkelt og greit. For noen år siden var det fritt frem for alle i en periode, med uheldige resultat.

 

Det er mindre arbeid å rapportere et ønske enn det er å lage det selv. Vi sikrer den kvaliteten vi ønsker og brukerne sparer tid. I pose og sekk for forumets del. ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...